17 Ağustos 2015 Pazartesi

[Röportaj/Çeviri] Yunho “The Celebrity” 2015 Sayısı



Jung Yunho'nun Gençliği,U Know Yunho


Orduya katılmadan önce buluştuğumuz TVXQ'dan Yunho ile,TVXQ üyesi U Know Yunho hakkında değil,31 yaşındaki adam Jung Yunho hakkında konuşmak istedik.Çünkü askeri birliğe katılan kısa saçlı U Know Yunho ile buluşacağız.

Soru:Bugünkü fotoğraf çekimimiz üç temadan oluşuyor; Jung Yunho'nun gençliği,sanatçı olarak U Know Yunho,TVXQ'dan Yunho'nun imajı.Hangi görüntünü daha çok seviyorsun? Jung Yunho'nun gençliği temasındaki fotoğrafları çekerken çok istekli görünüyordun.Hatta farklı şeyler denememiz için bize sen öneri verdin.

Yunho:Haklısın.Çekimler sırasında suyun arkasından görüntü vermek farklı göründü bana.Duygusal türden şeyleri severim.Basmakalıp bir şey değil.Suyun arkasındaki görüntü gençliğimi temsil ediyor.Geçmişe dönüp bakarak çekim yapmak bana iyi hissettirdi.

Soru:U Know Yunho'yu değil Jung Yunho'yu tanımak istedik.Askere gitmeden önce insanlara Jung Yunho'yu anlatmak istiyoruz.

Yunho:Vay canına inanılmaz,ama korkutucu.

Soru:Korkmana gerek yok.Adın ne anlama geliyor? Çin karakterlerinde Jung Yunho?

Yunho: Jung " ülke adı" , Yun " sadakat bağlılık", Ho  da " büyük" demek.Genel anlamına bakarsanız büyük ve geniş bir aklı amaç edinmek,insanların güvenini kazanıp ,başkalarını anlamak anlamına geliyor.İsmimin anlamını taşıyorum. Jinju Jung ailesinin Hwang Chungjanggong  kolunun 27.kuşağıyım.İlkokulda okul başkanıydım,ayrıca öğrenci komitesinin bir üyesi ve başkan yardımcılığını da yaptım.Küçüklüğümden beri göz önünde olan biriydim.Yaptıklarımı keyif alarak yaptım,rol değildi.

Soru:İşinizde liderlik görevini yaparken doğal olarak rol yaptığınız oldu mu?

Yunho:Jung Yunho hep yalnızdı.Detaylı olarak söylersem,Jung Yunho herkesten masum ve naif bir yapıdaydı,ama yalnızdı.Başkalarına bu yanını nasıl göstereceğini bilmezdi.Aksine yaşadığı güvensizlikleri aşmak için hayal gücünü kullanan biriydi.Mesela ona bir görev verilsin,başlangıçta kısa düşünse de mükemmel olana kadar çalışır.U Know Yunho'dan bu yönüyle çok zıt.O her zaman rahat ve en iyisi olduğunu düşünür.Tutkuları aynı fakat olaylar üzerine çalışma yöntemleri farklı.

Soru:Tek bir bedende iki zıt kişi nasıl yaşıyor?

Yunho:Yaşıyor valla.Sahnede durmak,yaşamak ve bir adım ileriye gitmek için U Know Yunho'yu öne attım.Sahnede olmak stresimi attığım tek yer.Şimdiye kadar kimseye söyleyemediğim hikayelerimi taşıdığım yerdir sahneler.Sahnedeyken ya da sahneye çıktığım zaman farklı bir kişiye dönüşmemin sebebi budur. Buna " tamamen bir dönüşüm" diyebilir miyim,bilmiyorum.Mesela dans etmek  öyle.Sabit bir kareografiye karar verilmesine rağmen,defalarca detay şeylerin pratiğini yaparım,sahneye çıktığımda ise kafamdaki sabit detayları silerim,kendimce bir şey oluştururum.Aslına bakarsak Jung Yunho olarak gayet muhafazakar yaşayan masum bir tipim. ( Gülüyor) Fakat ne olursa olsun Jung Yunho ya da U Know Yunho olarak ahlaki değerler önemli.

Soru:Çok genç yaşta çıkış yaptın ve üzerinden baya zaman geçti,geçen zamanda Jung Yunho ve U Know Yunho bireysel olarak ayrıldı mı?

 
Yunho:Yok aslında. Çıkışımdan beri erken yaşta çok sevgi aldım, fakat sadece pürüzsüz bir yolda ilerlemedim.Beklenmedik anda başıma gelen şeyler oldu.Ve hayatı bu şekilde yaşarken,kendi kendime karşı geldiğim zamanlar oldu. "Ben değiştim mi? " bu tür soruları kaçınılmaz olarak sürekli sordum kendime.Sonucunda en rahat ve külfetli de olsa kendimi " olduğum gibi " kabul ettim. Ben bir şarkıcıyım ve sahnede olduğumda seyirciler bana karşılık veriyor.Tabiki ben de onlara cevap veriyorum. Şarkı ve seyircinin bir olduğu anları yaratmayı seviyorum.Ancak Jung Yunho'nun hayatı başka bir mesele.Hala gencim,vakti geldiğinde bir ailenin lideri olarak üzerime düşen görevleri yerine getirip sorumluluk alacağım.Ayrıca insanlara ve topluma yakından olmak için seçici göz gerekiyor,daha fazla nasıl göz kamaştırıcı olurum bunu da öğrenmem gerek. Karşılaştırma yaptığımda U Know Yunho dönmek isteyeceğim kürkçü dükkanı.Bir çeşit kamp.Sürekli sahne ışıkları altında olduğumdan olsa gerek bilinç altıma bulaşmış artık.Tek bir şey ,her şeyi kaybettirir.... 







Soru:Bu yüzden en başından kendi kişiliğinizi korumaya çalıştınız?

Yunho:Benim için U Know Yunho' da gayet iyi . Ancak nasıl gerçek Jung Yunho varken U Know Yunho halimi daha çok sevebilirim ki? Bunu kaybedemem değil mi? Ama bir sanatçı olarak çalışırken kendini kaybetmek çok kolay bi mesele.Böyle olmaktan nefret ediyorum.

Soru:Eski röportajlarının birinde " Liseden mezun olduktan sonra Jung Yunho'yu durdurdum,içimde sakladım" demişsin.

Yunho:Bu cümle hala geçerli.Hayatımın yarısını U Know Yunho olarak yaşadım,liderlik konumumu ise daha çok Jung Yunho'dan beslenerek yerine getirdim.Benim gibi Gwangju'nun bağrından kopmuş biri nasıl yurt dışına gidebildi? Bu sayede kariyerim adım adım genişledi,bilgimi kullanarak bu konuma geldim.O süre zarfında Jung Yunho olarak büyüyüp olgunlaşmadım.Farklı yanlarımın azar azar bir araya gelmesi ile ben oldum.

Soru:Fotoğraf çekimlerinde oldukça neşeliydin

Yunho:Haklısınız.Muhtemelen beni sadece fotoğraf çekimlerinde gördüğünüz kadar canlı neşeli biri olarak tanıyorsunuz.Gerçekte aslında öyle değilimdir.Eğer yalnızsam, ciddi ve düşüncelerle dolu olurum.Yapacağımız her şeyi önceden düzene koyup ,ayarlamam gerekir,o tarz biriyim ben.

- Devam edecek-

Kaynak:mystaryunho,mug_ping
Çeviri:Umay@TVXQTurkishFans


0 yorum:

Yorum Gönder