1 Mart 2015 Pazar

[Röportaj] TVXQ ModelPress 2015 Mart Röportajı

English



Japonya'da çıkışlarının 10.Yıl dönümünü kutlamak amacı ile Yunho ve Changmin ile 3000 kelimeyi aşan bir röportaj yaptık.

" Biz , ikimiz birlikte, bu yolda yürümeye devam edeceğiz"

2014 yılında Kore'de çıkışlarının 10.yıl dönümünü kutladılar,bu nisan ayında da Japonya çıkışlarının 10.yıl dönümünü kutlayacaklar.Tohoshinki 'nin özel sohbetini sizlere armağan ediyoruz.Onlar yeni single albümleri SAKURAMICHI, şuanda gerçekleştirdikleri WITH Konser Turu ve genel olarak neler düşünüp neler yaptıklarını anlattılar.

"Kalplerimizin sonsuza kadar bağlı olduğunu hayranlarımıza anlatmak istemeyi diledim."

Yunho:Yeni şarkımız Sakuramichi tam da bu mevsime göre ,sence de öyle değil mi?

Changmin:Sözler çok anlamlı ve şarkı da güzel bir melodiye sahip,bu yüzden bu şarkıya duygumu katmak benim için kolay oldu.Aşk şarkıları söylemektense ayrılık şarkıları söylemek benim için daha kolay.Kiraz çiçeği mevsiminde Meugro nehri kıyısında yürürken kendimi hayal edip şarkıyı kaydetmek benim için kolay oldu.

Yunho:Ben bunlardan ziyade senin için şarkı söylemenin kolay olduğunu düşünüyorum.Benim için biraz daha zor olduğu için daha çok çalışmak zorunda kaldım.Ama duygularım da bana yardım ettikçe daha iyi yaptığımı düşünüyorum.

Changmin: Şarkı sözlerinden şu kısma bayılıyorum;  " Eminim iyi olacağız.Kalplerimiz sonsuza kadar bağlı kalacak"

Yunho:Kesinlikle.Ben de bu kısmın Sakuramichi şarkısını özetlediğini düşünüyorum. 








Changmin:Bu şarkıyı dinleyenlere mesaj iletmek istiyoruz.Ben herkese " Biz her zaman beraber olamasak da kalplerimiz bir...Bu yüzden hiç bir şey hakkında endişelenme ve sonsuza kadar yürüyebiliriz" demek istiyorum.

Yunho:Bu şarkı yeni başlangıç yapacak kişilere destek ve cesaret verecek  türde bir şarkı ve benim son 20 yılımı anlamlandırmamı sağlıyor.

Changmin:Promosyon videomuzdaki atmosfere de bayıldım.

Yunho:Gerçek kiraz ağaçları ile çekim yapmak güzeldi.

Changmin:Ama o ağaçlar sahteydi.

Yunho:Ney! Bir sürü fotoğraf çektim ama onların gerçek olduğunu düşünmüştüm..Şuan şok içerisindeyim.Aaa ağaçların kökü dalları da mı gerçek değildi?Tamamen aptal olmadığıma sevindim./güler/


"Kırmızı ışık çubuklarının ahenkli dansı sayesinde dinlendim."

Changmin: ( Bu röportaj gerçekleştirilirken TVXQ turda ) Sapporo ve Fukuoka'da konser yaptık.Sende derin bir izlenim bırakan bir şey söyleyebilir misin bana?

Yunho:Doğum günüm.Turumuzun ilk gününde hep birlikte doğum günümü kutladık.O ana kadar kimse bana " İyi ki doğdun" demedi.Doğum günüme girdiğimiz andan sonra Changmin'den mesaj almadım,tek başıma ramen yedim,yalnız hissettim." Neden" diye düşündüm durdum.Sonradan öğrendim ki bana süpriz yapmayı planlamışlar.Tabi bunu bilmediğim için çok mutlu oldum.Hatta yüzüme krema ve pasta bulaştığında bile...

Changmin:Aslında yüzünü daha çok bulaştırmak istemiştim ama bir sonraki şarkımız Sakuramichi olduğu için tereddütte kaldım.






Yunho:Ah biliyordum~~ Yüzümdeki krema ile yeni albümümüzdeki şarkıyı söylemem komik olurdu.Bana gülmediğiniz için sağolun / Güler/

Changmin:Sapporo konserinden sonra miso rameni yemeye odaklanmıştım.Ama lokanta çok kalabalık olduğu için vazgeçmek zorunda kaldım.Buna pişman oldum.Çünkü bir kase miso rameni yemek için tüm gün boyunca 3 kaşık pirinçle idare ettim. " Ah dayanıklılığım kahrolsun" diye yatağa uzanıp şarap içtim,çok üzülmüştüm.

Yunho: Böyle bir olay yaşamıştık...Sanırım konser için şarkı listesi belirlerkendi değil mi?

Changmin:Konser turumuz Dome tur olduğu için ses açısından teknik olarak yaşanan zorluklar var.Ama biz çıplak vokal sesimizle en iyisini yapabilmek için çalışıyoruz.Şarkı sözlerine kendimizi verip,kendi kendimize eğlenebildik.Şimdiye kadar bunu başarabildiğimizi düşünüyorum.
Yunho:Ben nadiren ağlayan biriyimdir.Ama bitiş şarkısı sırasında insanların ağlandığını görebiliyorum...Bu yüzden çok duygulanmış hissediyorum.Bu tur ... diğerleri gibi değil.Herkesin ruhuna işlemek istiyorum.Bu düşünce ile elimden geleni yapıyorum.Tur bittikten sonra herkesin hayatını iyi yaşamasını umuyorum.

Changmin:Bir çok kez Dome'da konser verdik.Ama ilk kez kırmızı ışıklar içinde eğlenirken rahatladım.Herkesin bize verdiği sevginin karşılığını vermek için tüm performanslar sırasında elimden geleni yapmak istiyorum.

Yunho:2 Nisanda Tokyo Dome'daki final konserimizde tüm güvenimizle sahneye çıkıp en iyi performansı sergileyeceğimizi düşünüyorum,lütfen heyecanla bekleyin.Tabiki her konserde elimizden geleni yapıyoruz.Fakat son konserimizde çok farklı düşüncelerimiz patlama yapacak.

" 10.yıl dönümümüzü kutlamak için en uygun zamanın şuan olduğunu düşünüyorum."


Yunho:Bu yıl Japonya'da çıkış yapışımızın 10.yılı olması gerçekten çok acayip.

Changmin:Japonya ikimiz içinde yabancı bir ülke,ama ikimizin de ikinci evi."10" sayısı aslında bizim yabancı bir ülkede ne kadar sevildiğimizin sembolü bu nedenle minnettarım.

Yunho:Aslında sadece Japonya değil Asya'nın genelinden sevgi alıyoruz,elimizden gelenin en iyisini yapmaya çalışıyoruz.Çünkü fanlarımız bize iyi bakıyor.


Changmin:2013 yılındaki faliyetlerimiz sırasında Nissan Stadyumunda konser vermek bende derin bir iz bıraktı.Heyecanlı hayranlarımızla birlikte...Ellerimizi salladık ve zıpladık.İkimizi destekleyen 70.000 kişinin birbirine bağlılığı karşısında sahne almak inanılmazdı.


 



Yunho:Evet Nissan harikaydı.Ama ben 10.yıl dönüme ulaşmanın daha etkileyici olduğunu düşünüyorum.Bugüne kadar yaşadığım her şey benim için vazgeçilmez konumda.Japonya'ya geldiğimiz ilk andan itibaren çok fazla değişmediğimi düşünüyorum.Küçücük bir mekanda konsere başladık ve şimdi büyük bir kalabalık Tohoshinki'ye ilgi gösteriyor.Bu konuda cidden mutluyum.

Changmin:10 yıldır çalışıyoruz, ve çok farklı rakamlarla karşılaştık.Daha öncesine göre daha güçlü olduk ve kolayca kendimizi kaybetmeyeceğiz.

Yunho:Evet.Mesela geçmişte sesimiz çatladığında konser sonuna kadar üzüntümüz  devam ediyordu.Ama şimdi " Canlı konserde böyle şeyler olur" diyebiliyoruz. /gülüyor/

Changmin:Evet evet.Ben konserde hata yaptığımda herkes ne kadar üzüldüğümü gördüğü için pişman olurdum.Ama şimdi hemen atlatıp bir sonraki şarkıya hazırlanıyorum.

Yunho:Changmin çok fazla yoğun şarkı seslendirdi ancak şu günlerde kendisi canlı doğal şarkılar söylüyor,bunu seviyorum.Şarkı söylerken daha çok sanatsal esnekliğe sahip,dans becerileri de önemli ölçüde gelişti. Çevremizdeki herkes " Changmin nasıl da gelişti ! Yunho tehlikedesin " diyor. Changmin sen benim dans edişim hakkında ne düşünüyorsun?

Changmin:En başından şimdiye kadar ve şuandan daha sonrası için ben Yunho'nun dansı hakkında yorum yapabilecek kapasitede değilim.Sonsuza kadar sana büyük saygım var.!

Yunho:Teşekkürler.Bu yolda gösterebildiklerimizi beraber göstermeye devam edersek harika olur..


"Japonya'daki herkese tüm benliğimle minnettarım."

Yunho:Yabancı bir ülkede faliyet yapacağımız vakit korkmuştum.Ve  şarkılarımızı dinleyecek Japon hayranların tarzlarına hitap eder mi diye düşündüğüm oldu.Ancak Japonya'da faliyetlerimiz başlayıp alışmaya başladığımda duygularımız aracılığı ile iletişim kurmamız mümkün oldu.

Changmin:Yabancı bir ülkede uzun yıllar desteklenmek zordur.Ama şuan 10.yıl dönümümüzü kutluyoruz.Japon hayranlara minnettarım.Ne yazık ki sadece elimden teşekkür etmek geliyor.Tüm benliğimle hepinize minnettarım.

Yunho:Hayranlarımız personellerimizle Tohoshinki'nin üyeleri.Özel olarak birbirimizi tanımıyoruz ama sahnede hepimiz aynı duyguları paylaşıyoruz.

Changmin:Bir sürü insan önünde canlı performanslar sergileyen bir sanatçı olmayı diliyorum.Bu seneki konserlerimizle herkesin enerji dolup iyi bir hayat sürmesini diliyorum.

Yunho:Aynen katılıyorum.Her zaman Tohoshinki lideri olarak sorumlu hissediyorum ve sahnede de güçlü olmak için omuzlarımda yük var.Aptal  bir kişiyi oynayabilirim,şakalar yapabilirim sahnede ama normal kişiliğim öyle değildir.Sahnede herkes bana gülünce bu beni mutlu ediyor.Şurda bu cümleleri söylemek yerine sahnede olmak benim için daha kolay bu yüzden bizi sahnede görmeye gelin.

Kaynak:beriko0214
Çeviri:Umay(
@fightohoshinki)@TVXQTurkishFans
Lütfen kaynaksız çevirilerimizi kullanmayınız~~

0 yorum:

Yorum Gönder