8 Nisan 2014 Salı

[Röportaj] TVXQ-2011 Elle Japon Ağustos Röportajı



Changmin tam anlamıyla ne söylemek istiyorsa söyleyebilen biri haline geldi. O her zamankinden daha yumuşak başlı görünüyor –Yunho.

Yunho’nun inanılmaz yönü benim asla benzeyemeyeceğim güçlü bir sorumluluk duygusuna sahip olması. O zor hedefleri olmasına rağmen asla üstesinden gelmek noktasında başarısız olmaz. –Changmin

TVXQ geçtiğimiz Ocak ayında çıkan teklisi CD “Why? Keep Your Head Down” ile geri döndü. Bu CD bir haftada 231,000 kopya sattı ve her hafta Oricon listelerinde 1 numaraya yerleşti. Bu TVXQ’nun yüksek popülaritesini kanıtlamış oldu. Ayrıca SM Town Paris için olan biletler birgün içinde satıldı ve ek olarak satış tarihi verilmesi için fanlar protesto yaptı. Bu talebe karşılık olarak, bir konser günü daha eklendi. Bu TVXQ'nun popülaritesinin Asya'dan Avrupaya' da yayıldığının kanıtı.

Süperstar TVXQ Japonya’ya 20 Temmuz 2011’da çıkacak yeni teklilerini kaydetmek için geldiler. Japonya’dayken onlarla bir röportaj yapma şansı yakaladım. Benim görevim bir sosyolog olarak “Neden TVXQ bu kadar popüler?” sorusunu  analiz etmekti. Bu göründüğünden daha karmaşık.Çünkü onların sahip olduğu her bir fan bir nedenden TVXQ' yu seviyor. Buna rağmen, fanlar arasında yaygın olan algılar olduğunu gördüm. İlk olarak, Yunho’nun inanılmaz dansından büyülenmiş ve, Changmin’in olağanüstü yüksek notalarına aşık olmuşlar. İkinci olarak, aralarındaki “yakın ilişki” den etkilenmişler. Araştırmamı bu noktaları baz alarak yaptım.

TVXQ üyeleri, aktif olarak görülen kostümler giyiyor, ve inkar edilemez bir süperstar havası veriyorlar, ama nasıl oluyorsa saf çocuklar havası da veriyorlar. Kendimi üniversite profesörü olarak tanıttığımda Changmin fena bir bakış atarak “Seni kıskanıyorum.” demişti ve Yunho kocaman gülümseyerek “Ben de yakın bir zamana kadar üniversite öğrencisiydim.” demişti. Röportajın başlarında ben tüm röportaj yapan herkesin onları övmesine, süperstar havası ve arkadaşlığının mucizevi bir şekilde bir arada bulunmasına yoruyordum.

Yüksek profesyonellik ancak yüksek kaliteli ürünlerle sağlanır.



İlk başta konumuz müzikti. Çeşitli besteci ve şarkı yazarları onlara şarkılar teklif etti, ama onlar kendileri de şarkı besteliyor var yazıyor. “Checkmate” çok popüler olan bu dans ezgisini Yunho besteledi. Ve Changmin son zamanlarda halkın ilgisini çekecek zengin şiirsel içerikli olan “Confession” u yazdı.

Soru: Yunho, şarkılar besteledin ve yazdın,değil mi? Şarkı stoğun var mı?
Yunho: Evet, stokladığım bazı şarkılarım var. Rock ve dans ezgisinin çeşitli türlerini içeriyor. Bazı şarkılar iki nakarat veya daha fazla ses içeriyor. Ama henüz hiçbirinden tatmin değilim ve fanlara tanıtmadan önce üstünde çalışmak istiyorum. Doğru zamanı bekliyorum, örneğin, yakında ya da bir sonraki konser turunda. 


Soru: Yüksek bir hedefin var, değil mi?
Yunho: Evet, çünkü sonsuza kadar hatırlanacak bir şarkı oluşturulması önemli.


Soru: Changmin, sen de şarkı yazdın değil mi? Bu fikirler nereden geldi? 
Changmin: Bazen günlüğüme yazıyorum. Onları günlük kaynaklarda saklamak istiyorum. Ama yapamam çünkü çok meşgulum. Geçmişimde şarkı sözü yazmak için okudum.

Soru: Son zamanlarda günlük yazmaya hangi girişle başladın?
Changmin: 2 yıl önce bir giriş yaptım. Size nasıl bir gün olduğunu söylemeyeceğim. (güler)

Her zaman şarkıları stoklarında saklayacaklar ve açığa çıkarmadan önce güzelleştirecekler. Şimdi onların harika işler yapmalarının yanında ısrarlı çabalarını biliyoruz. 




Karşılıklı güven ve saygıdan oluşan güçlü bağ.
Hadi onların “yakın ilişkisini” keşfedelim.
Birbirileri hakkında ne düşünüyorlar? 

Soru:Changmin, sen de Yunho’nun son zamanlarda harika olduğunu düşünüyor musun? Eğer evetse ne hakkında?
Changmin: Ona asla benzeyemeyeceğim çok güçlü bir sorumluluk duygusu.O her zaman sorumluluk duygusuna sahip biri olmuştu, ama son zamanlarda daha fazla sorumluluk duygusuna sahip biri oldu.

Yunho: Yerken dinliyorum. (şeker yer) (güler)


Changmin: Onu yeni bir iş denerken gördüğümde ve sonunda üstesinden geldiğinde, onunla çok gurur duyuyorum. Tabi ki her zaman yapabileceğine inanıyorum, ama ne kadar zor bir şey olduğunu bildiğimden aynı zamanda endişeleniyorum. Onun yüzleştiği zorluk ve baskı diğerlerinin hayal edebileceğinden çok daha uzak olmalı. Çok zor olmalı.Ama asla üstesinden gelmekte başarısız olmaz. Bu Yunho’nun inanılmaz yönü.

Changmin Yunho hakkında konuşurken ne kadar da ciddi görünüyordu! Changmin’in tüm kalbiyle Yunho’ya saygı duyduğunu görebilirsiniz. Öte yandan, Yunho patates cipsini yerken Changmin üzerinde büyük abi gibi bakışını sürdürmeye devam etti. Yeniden, Yunho’nun Changmin’e olan ölçüsüz düşkünlüğünü hissedebilirsiniz.

Changmin solo fotoğraflarını çekerken Yunho’ya biraz soru sordum.

Soru: Changmin son zamanlarda kayda değer bir gelişme gösterdi. Onun hala çocuk olduğunu düşündüğünüz zamanlar oldu mu?
Yunho: Hata yaptığı zaman, gerçekten özür dilemek istiyor. Ama bazen yapmaz çünkü diğerlerinin ne düşüneceğini önemser. (güler). Böyle bir an gördüğümde, onun hala küçük sevimli bir çocuk olduğunu düşünüyorum. Ama o büyüdü. “Bir şeyim yok, iyiyim” derken kendini tutma eğilimindeydi. Ama şimdi ne söylemek istiyorsa tam anlamıyla söylüyor. Kişisel olarak bu değişimin onun için iyi olduğunu düşünüyorum çünkü şu an daha az stresli hissediyor olmalı. Şimdi Changmin her zamankinden daha yumuşak başlı görünüyor.

Bir lider olarak Yunho Changmin’in büyümesine yakın bir gözle bakıyor. Changmin’in işine huzurla konsantre olabileceğini düşünüyorum çünkü onu anlayan ve ona dikkat eden biri her zaman burada.



Yunho ideal bir adam olma konusunda ne düşünüyor?
Yunho dans kralı. Onun güçlü ve elastik hareketleri gören herkesin ruhuna işliyor. Gerçekte, birçok insan Yunho’dan ve onun dans başlangıcından etkilendi. Yunho’ya tarihteki en iyi dansçılardan birinin nasıl dans ettiğini sordum.

Yunho: Bence şarkıcıların yanı sıra dansçılar için en önemli şeylerden biri kendini tanımaktır. Dansçıları daha güzel yapan açılar vardır, ve bu kişiden kişiye değişir. Figürünüze uyacak bir “çizgi” vardır. Aynada kendinizi kontrol ederken bu çizgiyi bulmalısınız. Çizgiyi kontrol etmek sizi en iyisi yapar. Çizgiyi bulma yeteneği “histen” geçer. Eğer dans için gerçekten bir hissiniz varsa başlarda basit şeyleri yapabilsenizde, kendinizi hızlıca geliştirebilirsiniz. 
Yunho’nun dans üzerinde görkemli dans becerileri deneyimleri doğrultusunda felsefik olarak gelişti. “Kendini tanımak” iyi söylendi. O sadece Changmin’i i değil aynı zamanda kendini de analiz etti. Aynayla ilgili bir soru daha sordum.




Soru:Aynaya baktığında, bazen kendinin yakışıklı olduğunu düşünüyor musun?
Yunho:hahaha (güler). İyi bir görünüş gerçek bir adam yapmaz. Yapacağınız en iyi şey sözlerini tutmaktır. Gerçek bir adam bağlılığını sözlerle değil hereketleriyle göstermeli.


Changmin’in gizli rüyası

Yayın endüstirisinde Changmin’in katıldığı dergilerin iyi bir satış yaptığı kabul ediliyor. Onun bakış açısı resim çizmeye eğilimli olan ilgisi, ama o aynı zamanda zekice konuşan birine de dönüşebilir. Her bir soruya zengin kelime bilgisi ve mizah anlayışıyla net ve zekice bir kanıya vararak cevap veriyor. Birgün radyo DJ’liğini de denemek istiyor.

Soru: Ne tür bir program istiyorsun?
Changmin: Gece yayınlananan programlardan istiyorum (late-night showları gibi). Dinleyicilerin o gün yaptıkları işlerini bitirmiş olmalarını ve rahatlamaya ve dinlenmeye zamanı oldukları zamanda olmasını istiyorum. Sakin bir atmosferde konuşacağım. Eğer uzun bir program olursa baskı olmadan konuşmak isterim. 

Soru: Programında favori gitaristin Raul Midons’un şarkılarını çalacak mısın?
Changmin: Evet, yapacağım. Raul Midons gibi Stevie Wonder da görme engelli sanatçılardan. Onun gitar performansı olağanüstü pozitif yönde. O müzikle ilgilenenler tarafında sevilen bir sanatçı. 

Soru: Şu an gitar için pratik yapıyor musun?
Changmin: İstiyorum, ama zamanım yok. Yeteneklerimi geliştirmek istiyorum, bu yüzden birgün tekrar pratiklerime başlayacağım.

“Yapmaları gereken işlerini tamamlamaları gereken insanlar.” bu aşamada ne etki bırakır. Changminin kendisi ve Yunho yapmaları gereken işlerin üstünden hakkıyla gelen kişiler. İdeal radyo programı konseptinden, onun isteklerini onu destekleyen onun için çaba harcamaya devam eden insanlardan okuyabilirim.



Japonya’daki Aktiviteler

Herkes onların Japonya aktivitilerinden haberdar olmak istiyor. Ne tür bir TVXQ olacak? İlk olarak, onların henüz kaydettiği yeni teklileri hakkında soru sordum. 

Yunho: Başlık “Süperstar.” Pozitif bir mesaj veriyor. “Senin süperstarın olmak istiyorum.” 

Soru: A-nation konserlerinizde şarkı söyleyecek misiniz? 
Yunho&Chanmgin(eş zamanlı): Evet, sanırım söyleyeceğiz.

Changmin: Bu şarkı sadece, yaz için mükemmel. Fanlar şarkıyı tekrarlayıp durabilir ve ikimiz patlayabiliriz. Bunu dört gözle bekliyorum.

Soru: Ehime, Fukuoka, Aichi, Osaka ve Tokyo’daki konserlerde yer alacaksınız. Sizin için uzun süredir bekleyen fanlarla buluşabileceksiniz.

Changmin: A-nation bizim için anlamlı bir sahne. TVXQ nun bir tür Japonca tarihi aktiviteleri, geçmişteki çabalarımızın vasiyeti. 2 yıl yokluğumuzdan sonra katıldığımız için ekstra sıkı bir çalışma göstereceğiz.

Yunho: Açık hava konserinin avantajlarından biri fanlarla iletişime geçebilmek. Umarım bu yaz festivalinde onlarla eğlenebiliriz. Bu yüzden performansımıza hazırlanıyoruz.

Soru: Bu zamandan itibaren Japonya’da ne yapmayı planlıyorsunuz?
Changmin: Detaylar personellerle birlikte tartışılmaya başlandı. Her ihtimale karşın, önceki albümleri yayınlayalı önemli ölçüde bir zaman geçtiğinden mümkün olduğunca çabuk bir albüm yayınlamayı umuyoruz. Planlarımızda küçük küçük adımlarla ilerliyoruz, örneğin, şarkı kaydetmek.

Yunho: Yeni tarzlar deneyeceğiz ve TVXQ’nun farklı yönlerini size göstermeye çalışacağız. Umarım size yüksek kalitede ürünler sunabiliriz. Mümkün olduğunca çabuk yeni güzel albümümüzü size en iyi şekilde ulaştıracağız. 

Changmin vurgulayarak, “Her ihtimale karşın,” ve Yunho “En iyisini yapacağız.” Diyerek coşkusunu gösterdi. İlk olarak albüm çıkacak, sonra solo turları olacak… TVXQ fanları bunu çokça merak edecek.



Görevimize geri dönelim. Neden TVXQ bu kadar popüler? Bu röportaj sonucu bilgiye ulaştım. Bunun nedeni sahne arkasındaki sıkı çalışmaları, partnerlerine saygı göstermeleri ve sevmeleri, kendilerini çok iyi tanımaları ve sıkı çalışan insanları desteklemeleri. Bu sıradan bir cevap olabilir. Evet, bunlar kağıtta basit görünen şeyler. Buna rağmen, yapmayı denerseniz, direkt olarak ne kadar zor olduğunu biliyor olacaksınız. TVXQ bir süperstar çünkü onlar kolay gibi görünen “sıradan şeyler” yapıyorlar, ama ortalamanın üstünde bir seviyede yapmak gerçekten zor.

Beklentilerimiz aşırılıktan uzak, TVXQ göz kamaştırıcı ve zarif bir şekilde geri dönüyor.Onlar bizi sonsuza kadar büyülemeye devam edecekler.

Kaynak:CTVXQ
Çeviri:Klover121@TVXQTurkishFans




1 yorum:

  1. Her röportajında bi kenara yazılmaklık sözler bulabiliyorum Yunho..Cidden sana hayran kalmamak elde değil <3

    Röportaj için çok teşekkürler ^_^

    YanıtlaSil