29 Ocak 2014 Çarşamba

[Röportaj] The Celebrity 3.Kısım

U Know Yunhonun Röportajı : Sahnenin Filozofu

U Know Yunho ile çıkışlarının 10.yıl dönümünde tanıştık Tanışmamız 85liler Partisini planlamadan 5 saat önce gerçekleşti.Görüşme zamanında o parti plancısı ışıkçılar ve yemek şefi ile hararetli tartışmalara katılmıştı.Onunla olan konuşmalarımızda heyecanı bastırmak için birer bardak meyve suyuda yanımıza aldık Aslında oldukça şaşkındık. U Know Yunho ve Jung Yunho arasındaki benzerlikler başlığı altında başlayan konuşma yaşam ve nasıl yaşanır sorularının arandığı konuya dönüştü Sahnede ettiği dansı kendi üzerine yansıtan bir filozofu görmüş gibi hissettik onun karşısında otururken.Aslında onun hikayesi Gwangjunun tam ortasında Michael Jackson dansı yapan bir gencin hikayesi ve felsefesi


Her zaman kendimle savaşım oldu.
-Sen yaklaşık 10 yıldır Asyanın büyük gruplarından birinin liderisin Her geçen yıla dönüp baktığında duygusal hissediyor olmalısın.
Bir grubun lideri pozisyonda olmak aldığım kararları büyük ölçüde değiştirdiğini düşünüyorum Bir grup yaşamları birbirinden farklı kişiler tarafından oluşturuluyor,başta düşündüğüm bir şey yoktu ama ilk başta elimden geleni yapmaya çalıştım.Zaman geçtikçe yakınlaştık nerede geri adım atmam gerektiğini anladım ve kabullendim Zaman geçtikçe yakınlaştık ve ben, ne zaman geri atmam ve kabullenmem gerektiğini anladım Ayrıca başlarda düşündüğüm kadar kolay olmadığını fark ettiğim zamanlar vardı.Bunlar genç yaştaki biri için yaşanan zor şeylerdi Ama beni olgun bir birey olarak yetiştirmeye yardımcı oldu diye düşünüyorum.
-Nasıl olgunlaştığınızı daha da açabilir misin
Geçmişe dönüp baktığımda başımıza çok fazla şey gelmiş.Tüm kazançlarıma bakınca etrafıma daha iyi bakmamı sağladığını düşünüyorum Gözlerim resmen daha çok açıldı.Tabi ki bu da benim yanımızda çalışan personellerimize minnettarlığımı daha da arttırdı Önemli olan hepimizin oluşum süreçlerinde birlikte çalışması, beni biz yaptı  
-Peki Jung Yunho ile U Know Yunho arasındaki ilişki nedir ?
Benim sosyal hayatım çoğu insandan daha hızlı başladı Yani U Know Yunhonun büyümüşte küçülmüş çocuklar gibi davrandığı zamanlar vardı.Eğlence sektörü insanlarla ilişkili olduğundan U-Know Yunho   ne zaman ödün verip ne zaman daha inatçı olması gerektiğini hemencecik kavradı.  Ama Jung Yunho içinse liseli Yunhonun içimde donduğunu hissediyorum çünkü Jung Yunho  U Know Yunho için yeni bir yer açmalıydı.
-Bu oldukça anlamlı bir şey aslında Jung Yunho için zaman durdu ve yeni bir hikaye öyle başladı
U Know Yunho çok fazla kişiyle karşı karşıya gelmek zorunda kalan ve yapacak bir sürü işi olan bir çocuk.Aynı zamanda bir ilder Ama Jung Yunho ise oldukça masum ve tasasız bir çocuk.Her ikisi içinse rahatlatan şey pozitif bir insan olması  
-Geçtiğimiz on yılı düşününce sayısız şey yaşamışsındır.En iyi olarak hangi anını seçersin 

Bir çok konserimiz oldu.Sahnede olduğum zaman mutlu oluyorum Bende derin bir izlenim bırakan performans ikili olarak Changminle SMTOWN konserinde sahneye çıktığımız performans.Uzun bir aradan sonra Yunho ve Changmin olarak sahnede durmak ağır bir yüktü Bizim için yeni bir başlangıç oldu ve tekrar bir çaylak gibi olduğumuzu hissettim.
-Seyirciler arasında büyük miktarda hayranların olmalı  Nasıl hissettin?

Sahneye çıkmadan hemen önce korkum birden yok oldu  O andan sonra, TVXQnun önceki rekorlarını kırmaya ve daha ileri gitmeye devam ettik  Tokyo Dome konseri rekorumuz ve Japonyadaki turnemizdeki 850.000 kişilik izleyici kitlesi elde etmek gibi şeyler  Dünyadaki en zor şeyin kendi rekorumuzu kırmak olacağını düşündük. Çünkü bu kendinle arandaki bir yarış  Bahsettiğim ilk sahne bizi çabalamaya zorladı. O yüzden bunu asla unutmayacağım
-Bizimle bir anı daha paylaşmanı isteyebilir miyiz?

Muhtemelen Japonyadaki Tokyo Dome konseri sırasında sahnede ilk kez durduğumuz zamandı  İlk defa sahnede ağladım. Rahmetli dedeme verdiğim sözden ötürü sahnede hiç ağlamamıştım   ödül kazandığımızda bile. En iyisi olduğumda ağlayacağıma dair söz verdim  Duyguları içimden, derinden hissetmiş olsam da asla ağlamadım  O sahnede ağlamamın nedeni, o andan itibaren sadece şarkı söylememem gerektiğinin farkına vardığım içindi   Bir toplum figürü olarak , bana toplumdan gelen her şeyi geri verme sorumluluğum olduğu felsefi düşüncesini edinmeme yardımcı olduğu için bu sahnede ağladığımı düşünüyorum
-Daha da yükselen zirveye giden yola dayanmak zor olmalı.

Dünyada en çok saygı duyduğum kişi olan babamla çok kez konuştum Memleketimdeki Moodeung Dağının zirvesi gibi bir dağdan bahsettiğimizi düşünelim. Babam  bana her zaman diğer dağların zirvelerine görmem için o dağın zirvesine ulaşmam gerektiğini söyler. Oradan Baekdu Dağının zirvesini görebilirsen   Moodeung Dağından aşağı inmeli ve Baekdu Dağının zirvesinin yolunu tutmak için düz alanlara geri dönmelisin. Ve bu böyle devam eder  Bulutlarla ve sislerle kaplandığı için kendi dağının ortasından diğer dağların zirvelerini göremezsin. Babama göre hayat budur
-TVXQnun aktiviteleri sırasında kaç kere zirveye ulaşıp geri indin?
Stajyer olarak çok zaman harcamama rağmen TVXQ   ilk albümlerinden itibaren oldukça popüler hale geldi. Bu bir zirveydi  Japonyaya gittiğimizde çaylaklık günlerimizdeki zihniyete geri döndük. Düz alanlara geri döndük  Bu bizim Moodeung Dağındaki inişli çıkışlı gezimiz idi. Daha sonrasında Baeukduya tırmanıp geri indik  Şu anda Everest Dağına tırmanma evresindeyiz.  Daha yükseğe tırmandıkça  daha fazla dünya ve gökyüzü görebildiğimizi fark etmeye başlıyorum.


-Öyleyse bir sonraki hedefin nedir
Şu anda sıradaki hedefimize odaklanmak için biraz aşağı indik. Kendi dağımızı yapmayı istiyorum  Bundan sonrası için hayatımda yapacağım şeyin bu olduğuna inanıyorum. Bu müzik aracılığıyla ya da arkadaş çevreme yakın durmakla olabilir Sanatçı U-Know Yunho olarak müzikal açıdan , Jung Yunho olarak çaylak bir aktör olarak olabilir  Bunlar, benim kendi dağımı yapmama yardım eden şeyler
-Halkın sana olan hayranlığı büyük. Bunun üzerine çok fazla düşüncen vardır diye düşünüyorum

Müzisyenlik mesleği eğer ki o kişi sevilirse tomurcuklanır. Sürekli halktan sevgi gördüğünüz zaman bu sevgiye alışıyorsunuz  Gördüğün sevgiden fazlasını onlara geri vermem gerektiğini düşünen bir kişiyim.
-Bu düşüncen ne zaman başladı

TVXQ üyesi olarak çıkışımdan beri. 2006 yılında başıma kötü bir şey geldi  İsteksizce ya da bilmeden insanların benden hoşlanmamasına ve bunun onlara acı vermesine sebep olabilirim. diye düşünmeye başladım  Zamanım olduğunda yürümeyi severim. Yürüdüğüm vakit bir çok insan görüyorum  Parasal şeyleri bir yana bırakırsak , dünyada benden daha sıkı çalışan bir çok insan olduğunu fark ettiriyor bana  Küçük şeylerin verdiği mutlulukla parlayan yüzler ve umduğundan daha azı ile ödüllendirildiğinde üzülen yüzler var. İşte hayat bu  Aldığım şeyin karşılığını geri ödemeliyim. Ancak o zaman gördüğüm sevgi dönüp dolaşıp bana geri dönecek  Zaman geçtikçe buna olan inancım daha da güçleniyor.
-Asla birinin ilk niyetini zayi etme Sözüne katılıyor musun?
Şimdi bile gittiğimde hep Ssangam Parkını ziyaret ediyorum  Zaman zorlaşınca ve kaygı verici olduğunda hep bu yerin hasretini çekiyorum. Adölesan döneminde dans ettiğim zamanlarda geleceğim hakkında emin olamadım  Ne zaman bir şey başarsam , başıma büyük bir şey geldi ve ben daha çok şey için endişelenir oldum  Bu ne zaman olsa, Evine geri dön diyerek dayanmaya çalışıyorum. O zamanlar benimle olan arkadaşlarımın ve benim hiçbir şeyimizin olmadığı zamanları düşünüyorum  Dans etmeyi sevdiğimiz için dans etmekten başka bir şey yapmadık.

-Şimdi TVXQ   kıdemli sanatçılar haline geldiler. Röportajlarında U-Know Yunhoyu rol modelleri olarak seçen bir çok küçüğün var  Bir büyük olarak onlara ne tavsiye vermek istersin?

Her zaman aynı şeyi söylerim  Sıkı çalıştığın sürece ne yaptığının önemi yok, en küçük şeylerde bile daha iyi hale geleceksin  Ama birisiyle olan ilişkini bir kere kaybettiğinde , bunu geri getirmek oldukça zordur  Eğer etrafındaki bu şeylerle nasıl başa çıkacağını iyi bilirsen, %100lük çaban %200e hatta daha fazlasına çıkar  Bizim mesleğimiz gereği sahne ışıkları altındayız ama küçüklerimize buna çok alışmamalarını öneriyorum. Hazır yapabilirken her şeyin tadını çıkarmalısınız  Çünkü zaman bir kere geçti mi bir daha asla ama asla geri dönmez. Sonuç olarak   eğer her gün elinden gelenin en iyisini yaparsan , yaşantınız başarılı olacaktır

-Ama , küçüklerinin sıralamalarda çok hızlı bir şekilde yükseldiğini gördüğünde tedbirli hissediyor olmalısın

Asla bunun bir başkasıyla olan bir yarış olduğunu düşünmüyorum. Bu daima benim kendimle olan yarışım idi  Garip olan şu ki , diğer ünlüleri gördüğümde hayran kalıyor ve Vay be  ünlü işte! diyorum  Belki de bu sebeptendir ama bunun sadece kendimle olan bir yarış olduğunu düşünüyorum. İlk başladığımız zamanlarda bizim olduğumuzdan daha yetenekli olan küçüklerimiz için sistem artık daha da iyi  Onlara karşı olmak için çalışmaktan başka çaremiz yok. Bu adam çok mu iyi  O zaman ben daha çok çalışmalıyım. Sahnede  eğlenebileceğim kadar çok eğlenerek elimden gelenin en iyisini yapıyorum. Bu yöndeki düşüncemi değiştirecek olsam  daha pozitif olabilirim.

-Yıl sonunun yaklaşmasıyla   TVXQdan U-Know Yunhoyu şimdiye kadar sevip destekleyen hayranlarına hislerini söyler misin?

Hayranlarımla daha yakın bir ilişki edindiğimi düşünüyorum
 Geçen zaman bana, onların TVXQnun diğer üyesi olduğunu öğretti  Çünkü onlar bizimle ağlıyorlar, bizi anlıyorlar ve grubun efsanesini birlikte oluşturuyoruz   Tartıştığımız zamanlar olabilir ama onlar daima U-Know Yunhonun ailesi olacak. Hayranlar   tek bir söz bile söylemeden iletişim kurabildiğim kişilerdir.

-TVXQnun oldukça geniş bir hayran kitlesi var  Geçmiş 10 yıldan hatırladığınız hayranlar var mı?

Canlı bir şekilde hatırladığım yüzlerce hatta binlerce hayrandan bahsedebilirim  Şahsen , hayranlarımla karşılaştığımda onlarla bir abi gibi konuşmaktan hoşlanıyorum  Ofisimize çok sık gelen öğrenciler varsa onlara artık gelmemelerini söylüyorum. Öncelikle öğrenimlerini görmelerini sonrasında bizi görmeye gelmelerini söylüyorum Hayranlarımla olan ilişkimin bu tarz olduğunu düşünüyorum. Bize verdikleri desteği geri ödemek için onları olumlu bir şekilde etkilemeyi ve negatif bir şekilde etkilememeyi istiyorum  Düşüncelerim bu şekilde.

-2013 neredeyse bitti  Bir müzisyen olarak U-Know Yunhonun, uyuyup yeni yıla uyanmadan önce kafasındaki son düşünce ne olacak

Gerçekçi olmak gerekirse, planlanmış programlardan dolayı başka yerlerde olacağım Her sene hep böyle oldu. O günkü işimi bitirdikten ve yılın son gününde eve döndükten sonra  muhtemelen geçmiş yılı anımsayacağım. Yalnızken genelde tavana bakıp derinlemesine düşünürüm  Son düşüncem Bu yılı manidar geçirdim. ya da Bu yıl   ağzımda garip bir tat bırakarak giden bir hayal kırıklığıydı. olabilir

-Yılın başlarını düşünürsek , bu sene içinde en çok pişmanlık duyduğun şey nedir

Aklımda en çok ağır basan şey ailem. Daima ailemi düşünüyorum ve onları gözetiyorum  İlk defa annemi arayıp doğum gününü kutlamak için gecikmiştim. Yurtdışı programlarımdan ötürü onu arayamamıştım  Koreye döner dönmez onu aramış olsam da, hala bunun için çok üzülüyorum
U-Know Yunhonun uyduğu bir yaşam prensibi var mı?
Hiç unutmak istemediğim için not aldığım bir kaç şey vardır  Onların benim hayat prensiplerim olduğunu düşünüyorum. Kararlarından asla pişmanlık duyma Bu benim ilk prensibimdir. Kararını vermeden önce mümkün olan tüm seçenekler hakkında düşünmekte ve endişelenmekte sorun yok  Ama bir kez seçimini yaptın mı , asla pişmanlık duymamalı ve daha ileriye gitmelisin  Sadece bu şekilde sonuç olarak istemediğin şeylerle karşılaşsan da direnebileceksin. Bu   Jung Yunhonun yaşam felsefesi olmasının yanı sıra U-Know Yunhonun ana prensibi.

Kaynak: Dongbangdata
Çeviri:Umay&Burçak@TVXQTurkishFans



0 yorum:

Yorum Gönder