10 Temmuz 2014 Perşembe

[Çeviri] Tohoshinki'nin Japon Müzik Sitesi Mora İle Röportajı 140613 2. Kısım


Soru: Tree albümünde erkeksi/güçlü şarkılar da var. Mesela, "Champion" gururla söylenecek bir şarkı.

Yunho: Evet, çünkü temamız "gurur".


Soru: Bu şarkının ana fikri "kazanmak için savaş". İnsanlara "yenilmeyi aklınızın ucuna bile getirmeyin" demek çok tutkulu ve anlamlı.

Yunho: Çok açık sözlü insanlarız değil mi? (güler)


Changmin: Bu Tohoshinki-tarzı bir dans şarkısı. Aynı zamanda seslerimizin karakteristik özellikleri de ön planda. Bu şarkı bir gün şampiyon olma umutlarını da taşıyor. 

Soru: "信じるまま" (Shinjiru Mama) da öyle, teması "birinin kendi inançları". Kendi hayatını yaşayan bir adamın hayatını anlatıyorsunuz aslında. Açık bir mesaj var.

Yunho: Bu şarkının Time albümündeki Blink gibi bir havası var ama sözler hayata karşı dimdik duran bir adamın yaşamını anlatıyor, öyle değil mi? Bence Shinjiru Mama'nın basit bir melodisi olduğundan sözler insanların kalbinde daha uzun süreli bir etki bırakacak ve aklında daha uzun süre kalacak.


Soru: Şarkılar güney tarzı hip hop gibi...

Yunho: Bir kereliğine o tarz bir beat olsun istedim. "Champion"dan sonra, bu şarkının da rap kısmını ben aranje ettim(düzenledim). Sonra temponun düştüğü yerde ben yeni bir şey denemek istedim. 

Changmin: Birçok açıdan güçlü bir şarkı bu. Şarkıyı söyleyen kişi, hayata karşı dimdik duran bir adama dönüşmeli, ama gerçekte, öyle bir yaşam sürmek cidden çok zor. Bu yüzden bu şarkı bana güç veriyor. Dayanıklılık ve hedef, ikisi de bu şarkıda mevcut.


Soru: Şu an inandığınız şeyler neler? Ve ne olursa olsun boyun eğmek istemediğiniz şeyler?

Yunho: Ben çakraya inanıyorum!


Soru: Ha? Doğaüstü bir şey gibi sanki (güler)

Yunho: Hayır (güler). Sahnedeyken, böyle hareket edebilmemin sebebinin etrafımdaki insanlar olduğuna inanıyorum. Diğer insanların bana enerji verdiğine inanıyorum, burdayım, şarkı söylüyorum, koşuyorum, oradan oraya zıplıyorum. İşime o güce inanarak devam ediyorum. Bunun diğer insanların göremeyeceği bir enerji, bir tür çakra olduğuna inanıyorum.

Changmin: Ben aşka inanıyorum. Aşktan kastım aileme duyduğum aşk, işime duyduğum, sevdiğim şeylere duyduğum tutku.


Soru: Yunho'ya duyduğun sevgi?

Changmin: Bu daha değişik bir sevgi. Güven ve arkadaşlık. Olaya daha geniş bakacak olursak evet buna da sevgi diyebiliriz, ben etrafta aşkla dolanan birisiyim (güler).


Soru: "Good Days" geleceğin herkese sevgi ve mutluluk getirmesini dileyen bir şarkı. Şarkının en sevdiğiniz kısmı hangisi? Ayrı ayrı görüşlerinizi alabilir miyiz?

Changmin: Benim için "bir şeyden şüphe etmek yerine ona inanmak istiyorum" kısmı. Bu yapması söylemesinden daha zor bir iş. Sadece inanmak çok zor desem ne dersiniz? Çünkü insanların körü körüne her şeyden şüphe ettiği bir dünyada yaşıyoruz (güler). Ama cidden hayat felsefemi böyle yapabilsem güzel olurdu.

Yunho: Benimki "Her çeşit hayal vardır, herkes kendi geleceğini bekler" kısmı. İşte benim düşünce tarzım. Ben bugünü iyi değerlendirirsem çok güzel, çok özel yarınların beni beklediğine inanırım. Benim düşüncemle pararlel bir kısım.


Soru: "Tree of Life", albümü temsil eden büyük şarkı. Şarkıyı ilk duyduğunuzda neler hissettiniz?

Changmin: Bolero ve Love in the Ice gibi uzun bir ballad. Sözlerde de çok zor kelimeler var. Şarkıyı nasıl kaydettim bilmiyorum. Klibi çekerken zorlandığım nadir şarkılardan biri. Ağzımı oynatırken kelimeler ağzımdan çıkmadı resmen.


Soru: Yunho-ssi neler hissetti?

Yunho: Böyle uzun bir ballad söylemeyeli çok oldu. Yapabilir miyiz diye tereddüt ettim. Şarkı sözleri hikayeyi anlatıyordu ama gerçekten çok zordu.. (güler). Nerdeyse her kelimenin anlamını sorup yönetmenden açıklamasını istedim.


Soru: Yani şarkıdaki duyguyu verebilmek için çok uğraştınız.

Yunho: Evet. "Oh sonunda insanların moralini düzelten bir şarkı demek bu" diye düşündüm. Şarkıyı söylerken bir yandan da içimden "Oh oh~~~ bu şarkı insanı gaza getiriyor~~" diyordum. (güler)
Soru: Albümün adı "Tree". Manası ne peki?

Yunho: "Tree of Life"takine benzer bir manası var . Tohoshinki'nin insanların sevgisiyle büyüyüp gelişmesini andırmıyor mu? Bence bunda Changmin'le aramdaki güven ve hayranlarla aramdaki güven de var, ve ben bunun tek taraflı bir şey olduğunu düşünmüyorum. Müzik ve insanlar, Changmin ve ben, Tohoshinki ve hayranlar, kim olduğu önemli değil hepimiz insanları etkileyerek ve onlardan etkilenerek olgunlaşıyoruz. Bu tabiat ve insanoğlu için de geçerli. Biri birinden etkilendikçe etraf pozitif enerjiyle dolmuyor mu? İdeal çevre bence bu. Albümün adında böyle bir düşünce yapısı gizli.

Changmin: Bu biraz kendimle ilgili ama, 20lerimin başlarında Büyük Kanyon'a gitmiştim. Onu gördüğüm gibi tabiatın büyüklüğüne hayran kaldım. O muazzam büyüklüğün yanında biz insanoğlunun ne kadar ufak olduğunu düşündüm. "İnsanoğlu tabiatın bu muazzam güzelliğini yok ediyor" dedim "Böyle olmamalı, insanoğlu ve tabiat birlikte var olmalı" diye düşündüm.

Soru: Öyleyse siz "Tohoshinki" ağacının nasıl olmasını istiyorsunuz? 
Changmin: Bir üzüm asması gençken çok üzüm verir. Ama bu üzümleri tadarsanız aslında o kadar da tatlı değillerdir. Ama asma büyüyüp geliştikçe kökleri ve gövdesi de gelişir. Asma büyüyüp geliştikçe verdiği üzüm saısı azalsa da kökleri güçlenir, her bir üzüm daha tatlı, daha sulu olur. Eğer şarap bu üzümlerden yapılırsa lezzetli ve bereketli olur. Ben her bir meyvesi gitgide daha tatlı ve bereketli olan bir ağaç olmak istiyorum.


Yunho: Ben herkese güven veren bir ağaç olmak istiyorum. Biri yorulduğunda gövdeme dayanıp biraz dinlensin, sıkıntıya girdiğinde yaprakların bolluğuna ve yeşilliğine bakarak huzur bulsun, hava sıcakken gölgemde serinlesin... Herkesin bana güveneceği bir ağaç olmak istiyorum. Bütün bunları yapabilmek için devasa bir ağaç olmalıyım değil mi? Kocaman, güçlü ve yemyeşil bir ağaç olmak istiyorum


Orijinal röportaj: Mora
Korece Çeviri: TVXQDrip
İngilizce Çeviri: mug_ping
Türkçe Çeviri: Busra@TVXQTurkishFans
Arkadaşlar TVXQ için sarfedilen emeği görüyorsunuz. Lütfen paylaşırken kaynak belirtin.

2 yorum:

  1. Çok etkilendim okurken...
    Kocaman, güçlü ve yemyeşil olan o ağaç var oldukça biz gölgesine sığınır,gövdesine dayanır, huzurun tadını çıkartırız.
    Kendilerine yeniden ve yeniden hayran bıraktıran tek grup herhalde TVXQ'dur. Her bir röportajlarını okuduğumda onlara yeniden hayran oluyorum ve kendimi tebrik ediyorum,böyle bir grubun fanı olduğum için.

    Çeviri için teşekkürler ^^

    YanıtlaSil
  2. Neden sevdiğimi ve vazgeçemediğimi bir kez daha anladım. Yunho ve Changmin iki çok özel adam. iyi ki sizi tanıdım iyi ki varsınız ve iyi ki vazgeçmediniz , iyi ki TVXQ var ve onun fanıyım .ayrıca kesinlikle katılıyorum tekrar tekrar kendine hayran bırakan tek grup TVXQ bence de. Çeviri için çok teşekkürler emeğinize sağlık. sizler de iyi ki varsınız kızlar..

    YanıtlaSil