8 Temmuz 2014 Salı

[Çeviri] Tohoshinki'nin Japon Müzik Sitesi Mora İle Röportajı 140611 1. Kısım.



Soru: Dürüstçe söyleyebilir misiniz,albüm tamamlandığındaki hisleriniz nelerdi?

Changmin: Öncekine kıyasla, bu seferki albümde Tohoshinki'nin saf ve yalın sesleri kaydedildi. Şahsen dans şarkılarının sayısının "Time"dakinden daha az olduğunu hissettim. Ve belki de bu yüzdendir ki bir çok şarkı ikimizinde doğal sesleriyle kayıt edildi.

Yunho: Albüm için şarkıları toplarken, "Bu albüm tamamlık kavramının bir üst seviyesi olacak." diye düşündüm. İlk defa bu şekilde düşünüyorum. Ve şarkıların dizilişinin çok iyi bir şekilde ayarlandığını da düşünüyorum.

Soru: Kaydı yaparken nasıl nasıl bir zihniyet içerisindeydiniz?

Yunho: Açıkcası, albüm çalışmalarının ortasındayken soğuk algınlığına yakalandım. O sırada, benim soğuk algınlığım yüzünden kayıtlar ertelenmedi. Ama bunun yerine buna alıştık ve ben daha güçlü yeni bir ses için çalışmaya karar verdim.

Soru: Öyle olan şarkılar hangileridir?

Yunho: "Tree of Life" bu türde bir şarkıdır. "Hide & Seek" de aynı şekilde. Soğuk algınlığıma minnettarım (güler) Daha sert vurgulanması gereken hisler ortaya çıkmış olmasına rağmen bile, daha iyi şekilde gelişmişti.Ayrıca, geçmişte ikimizde genelde kullanılan seslendirme tekniklerini kullanırdık. Ama bu sefer şarkılarla uyuşsun diye ses tonlarımızı da birazcık değiştirdik. Bu yüzden aslında yeni bir tarafın ortaya çıktığını düşünüyorum.

Changmin: Sesime dikkat etmek benim en çok endişe duyduğum şey idi. Bu seferki kayıt programı ciddi anlamda zorlayıcıydı.

Soru: Söylediniz ki, bu albüm Korece albümünüz olan Tense ile aynı zamanda üretiliyordu. Öyle mi?

Yunho: Evet, Stüdyoda, Korece albüm için çalışmalar yapıyorduk. Ve Korece albüm için çalışmalar sona erdikten sonra, Japonca albüm üzerine çalışmak için komşu stüdyoya giderdik. Böyle böyle sona erdi işte. Sürekli komşu stüdyolara hareket edip edip durduk... Bu şekilde gelişti.

Soru: Bu yoğun zamanınızda, rul hali değişiklikleri için neler yapardınız? Kayıt çalışmaları esnasında ruh halinizi yatıştıracak herhangi bir metot söyleyin lütfen.

Yunho: Herhangi bir özel metotum yok. Her 30 dakikalık kayıttan sonra bir saat için dinlenir ve yemeğimi yerim evet. Ama personel ile biraz şakalaşıp, onlarla etrafta biraz oynayıp kayda tekrar başladığımızda kayıt iyiye gidiyor. Görünen o ki stres büyük ihtimalle bilinç altında gelişiyor. Aynı zamanda bir kaç şarkının birden kaydını yaptığımızda, ne olursa olsun, kafamız artık almıyor, işlev göremez hale geliyor. O yüzden stresle bu şekilde mücadele ettikten sonra kayıtları düzgün bir şekilde ilerletebiliyoruz.

Soru: Ama kayıt sırasında, sizler ne tarz yiyecekler yersiniz?

Yunho: Her zaman aynısı. Kore yemeği sipariş edip yiyoruz.

Soru: Hangi yiyecekleri seversiniz?

Yunho: Ben eti ve kızarmış sebzeleri seviyorum. Onları iyi yiyebiliyorum..Herkesle ıvır zıvır şeyler hakkında muhabbet ederken, enerjimi depoluyor ve kaydı yapıyorum.

Soru: Ya sen Changmin-ssi? Bayıldığın bira ile mi stresini azaltıryorsun yoksa (güler) (herkes biliyor ayyaş olduğunu changmin :p:p )

Changmin: Hayır, hayır. Çünkü programım çok zordu. Hiç bir şekilde bira içemezdim cidden.

Soru: Albüm kayıtları sırasında, bir kupa bira bile içemediniz mi?

Changmin: Hayır, Olamazdı. Ama ben içtim tabii. (güler) Ama öyle olsa bile, sonraki gün de yoğun olacağımı bildiğimden ötürü, hiçbir şekilde sarhoş olamazdım. O yüzden her halükarda, konsantrasyonumu yükseltmek için odaklanacağım ve kayıtlarda da odaklanıp sesime dikkat edeceğim.

Soru: Albüm, tanıtım olarak "I Love You" adlı tatlı bir aşk şarkısıyla başlıyor.

Changmin: O, bizim hayranlarımıza karşı olan dürüst ve gerçek, saf kalplerimizin anlattıklarını içeriyor. Ayrıca o şarkı herhangi bir sahte ya da aşırı lüks bir teknik kullanılmadı. Sanki kalbimizde olanı aktarıyormuşuz gibi çok basit bir şekilde şarkımızı söyledik.

Yunho: Bu şarkıyı söylerken aklıma gelen şey, konser alanındaki hayran ışıklarıydı. Ben falset sesi zorlukla kullanan biri olmama rağmen, bu sefer falset sesimi kullandım. Çünkü, sevimli tatlı bir ses tonu ile hayranlarıma duyduğum minnettarlığı "Sizi seviyorum." diyerek aktarmak istedim.

Soru: "愛をもっと-Ai wo motto" da havalı bir aşk şarkısı. Bu şarkının sonunda, dinleyicilerin şarkının duygusunu hissetmelerine izin veriliyor.

Changmin: Bu şarkı, benim de şahsen sevdiğim bir şarkı. Bir şekilde, bu şarkıyı albümde sadece kayıtlı bir şarkı olarak çıkarmanın yazık olacağını düşündüm. (ayrı ayrı olarak.) Çok sıkı odaklanıp, şarkıyı hislerimle söyledim.

Soru: Diğerleriyle kıyaslayınca şarkının tonlaması daha düşük.

Changmin: Ara sıra düşük tonda şarkı söylemek de iyi bir şey. (Yönetmene) müteşekkirim. Çünkü düşük tuşta söylemek kolaydı (güler)

Yunho: Ben de müteşekkirim (güler) Benim içinde, genelde yüksek tuşlar söylüyorum. Tohoshinki'nin şarkılarında genelde yüksek tuşlar var. Ama bu şarkı da düşük tonlar olduğundan (müteşekkirim) Eğer erkekler, beğendikleri bayanlara bu şarkıyı söylerlerse hoş olur gibi duruyor. Melodisi de çok güzel. Genelde ben bu şarkıyı evlenme teklifi tarzı bir şey ile söylerdim.

Kaynak: http://bit.ly/1sl6aYl
İngilizce çeviri: mug_ping;
Türkçe Çeviri: Burçak@TVXQTurkishFans

2 yorum:

  1. Offf hasta hasta mı kayıt yapmış T_T Dilerim katlandığın bu tüm zorlukların, emeğinin hakkını alırsın.

    Sana inanmamıştım zaten ChaMi,bak yanıltmadın beni :D Hemen altta açıklamışsın zaten :D

    Çeviri için çooooookkkkk kamsahamnidaaaaaa ^_^

    YanıtlaSil
  2. kayıtta içki içmeyen changmin,sesine dikkat atmen gerektiğini biliyorsun,bırak artık şu zıkkımı hı!

    I Love You'daki o saflığı gerçekten çok iyi hissedebiliyoruz.O kadar tatlı bir melodisi var ki,aynı tatlılık seslerinden de geliyor tabi.

    Ai wo Motto'yu ben de hislerimle dinliyorum Changmin'cim :zıpır:

    Yunho'nun romantikliği aaağğğ *.* Evlenme teklifi ha,peki :P

    Çeviri için teşekkürler ^^

    YanıtlaSil