2 Mart 2014 Pazar

[Röportaj] Nikkei Entertainment (Ekim 2011) Kim Youngmin x BoA x Tohoshinki



Kim Youngmin x BoA x Tohoshinki nin röportajı
2011 Ekim’deki konu, Nikkei Entertainment Tohoshinki, BoA ve Kim Young Min, SM Entertainment CEO’su ile birlikte röportaj yaptı. Röportaj çok uzun, bu yüzden yalnızca Tohoshinki’yle ilgili olan kısımlar çevirilmiştir.

(Not): Nikkei Japon ekonomik haber yayımcısıdır, ve Nikkei Entertainment onun entertainment magazinidir.

-Öncelikle lütfen SM Entertainment’a giriş yaptığınızdaki deneyimlerinizden bahsedin.

CM:Spor salonunda badminton oynuyordum, ve gözlük takmış bir kişi (SM in bir idol keşfedeni) yaklaştı ve benimle konuştu… Ve sonra SM in ses seçmelerine katıldım. 12. sınıftaydım. O zamanda BoA sshi nin Japonya başarısı Kore için heyecan verici bir haberdi, ve ayrıca o zaman 5 kişilik bir erkek grubu Shinwa da vardı. Bu nedenle, SM entertainment in en iyi şirket olduğuna dair bir izlenim edindim. Buna rağmen eğlence dünyasıyla ilgilenmedim, böylece beni bunu bir süreliğine kullanmama adapte etti. 

YH:Changmin, senin Japoncan çok gelişti! (güler) Lütfen dördümüz arasında en kötü benim Japoncamın olduğunu anla.
Ortaokuldayken bir dans grubundaydım ve zaman zaman dans ederdik. SM in ses seçmeleri olduğunu duyduk, ve dört arkadaşımızdan üçü ve ben (seçmelere) katıldık. Şanslıydım (seçmeyi) geçen tek kişiydim.

CM:Ve bu yüzden kendisiyle çok guru duyuyor (güler)

YH:Evet (güler) Ve sonra hemen debut yapabileceğimi düşünüyordum, ama yakın zamanda fark ettim ki yaklaşık 100 kişi benimle aynı eğitim oturumundaydı. Şok oldum. Ama bu bizi büyük ailenin parçası ve aynı zamanda gerçekten iyi bir eğitim sürecinden geçen rakipler yaptı. SM e girdiğim için olgunlaştığımı düşünüyorum.

BoA: Gerçekten çok iyi konuştun.

YH:Bu zorlu seviyede bile iyisini yapabilirim (güler)


-Şirkete girdiğinizde ne yapmak zorundaydınız?


(İlk başta BoA soruyu cevapladı,ve işten sonra akşam yemeğinde noodle yerken ona Japonca dersi veren Kim hakkında konuştu.)
YH: Bu arada Kim sshi stajyerken benimle yaşıyordu, değil mi?

Kim:Evet, bu doğru. SM, idolleriyle anlaşma imzalandığında ve idollerin debutlarına karar verdiğinde birkaç yere yurtlar hazırladık. Biz personeller idollerle onların koruyucusu olarak yaşarız.(güler) Ama Changmin Seul’dandı bu yüzden benimle evde yaşadı. Şirket sistemi şöyle yürüyor: bir stajyer eğer onun(kız/erkek) evi Seul’daki şirkete yakınsa evinde yaşar. Ama grubun debutu şekillendiğinde yurda taşınır ve diğer grup üyeleriyle birlikte yaşar.

-Tohoshinki’nin ders menüsünde Japonca var mıydı?

CM:En başlarında Japonca eğitim yoktu, ama Çince vardı. Sonra, Japonca debutumuz kararlaştırıldı. Sorduğumuzda bu konu hakkında detayları düşünmedik “Japonya’da aktivite yapmak zorunda mıyız?” ama bizim Japon debutumuz yaklaştığında Japonya’ki işlerimize gerçekten sıkı bir şekilde başladık. Eğer yeni bir dile çalışıyorsan, önceden öğrendiğin dili kolayca unutabiliyorsun. Bu yüzden Çince’mize tekrar çalışmak zorundaydık.

YH:Ve BoA sshi gerçekten inanılmaz. Son günlerde U.S ‘de aktiviteleri vardı ve onun İngilizce’si gerçekten iyi bir şekilde akıcıydı.

BoA: 10 yıl önce debut yaptığımda, insanlar Kore’yi pek bilmiyordu ve hallyu yoktu (Kore dalgası) Bae Young Jun sshi nin bile Japonya’da henüz popüler olmadığı zamanlardı, bu yüzden Japonca’yı kendim öğrenmek zorundaydım.Yaklaşık 14 yaşındaydım. Bu yüzden gençken Japonca öğrenmenin daha kolay olacağını düşündüm.Tohoshinki inanılmazdı çünkü onlar Japonya’ya geldiğinde ve Japonca öğrenmeye başladıklarında üniversite ya da lisede son sınıf öğrencisiydi.

CM: Bu arada BoA sshi nin İngilizce’si o 20 yaşında olmasına rağmen gerçekten akıcıydı bu yüzden bu daha da inanılmaz.

Kim: Hahaha (el çırpar) bu bizim Changmin’imiz (güler) 


Farklılık “izleyerek” görülebilir.

-Dilden başka ne dersleriniz vardı?

Kim:BoA ve Tohoshinki’den bu yana bakarsam, bütün SM idolleri “izlemeyi” yapmak zorunda. Bu sayede, bazı idollerimizin diğerlerinden daha ve daha iyi olduğunu görebiliriz.

-“İzlemenin” anlamı nedir?

Bunun anlamı TV programlarındaki video klipleri veya canlı performansları, sonrasında izlemektir. Örneğin, sizin işiniz music showlarındaki kayıtları yaptıktan sonra bitmemiştir ama hemen ardından video klibi izlemeli ve düzenlemeye ihtiyacı olup olmadığını görmelisiniz. Bilgime göre, BoA ve Tohoshinki asla ve asla “izlemeyi” atlamadı. 

YH:Bu tarz bir övgüyü duymak harika.Tohoshinki BoA sshi nin açtığı bu yola değindi, ve kendi tarzımıza döndük. Bence o beni mutlu eden bir SM stilistine dönüşebilir.

-“İzleme” hakkında neyi geliştirdiniz?

YH: Örneğin, izleyicilerin ilgisini nasıl kendime çekeceğimi bilmiyordum ve bu sahnedeki atmosferi kötü yaptı. Sonra Changmin bana “Neden burada biraz ara vermiyorsun?” dedi. Onun dediği şeyi denedim ve sonuçlar gerçekten iyiydi.

BoA: MC’den mi bahsediyorsun? (güler)

YH: Evet MC’den bahsediyordum, ama o aynısını aynı zamanda dans içinde yapıyordu. Sanki, eğer dansın zamanlaması gerçekten iyi olursa burada gerçekten iyi bir atmosfer olacak, ve “izleme” bunun temelini öğrenmede gerçekten çok yardımcı olabilir. 

-Stajyerken ya da debut yaptıktan hemen sonra sahip olduğunuz en iyi öğüt neydi?

YH:Bu yapımcı Lee Soo Man’den: “Sahnede eğlen.” Bunu bana söylediği bir zamanda “Sıkı çalışmak önemlidir, ama bir adam hayatı boyunca birçok farklı olayla karşılaşabilir ve sen hepsinde eğlenmelisin.” O ayrıca şunu söyledi, “Zeki biri sıkı çalışan birini yenemez, ve sıkı çalışan biri eğlenen birini yenemez.” Bu hala benim için temel bir rehberdir.

CM: Benim ki ise BoA sshi den. Tohoshinki’nin Britney Spears ve BoA sshi yle olan işbirliğinde TV showundaki en ilk performansımızda bunun için konuk olarak performans sergiledik. O (BoA) bana “Sahnedeyken en iyisi olduğunu düşün.” Dedi.Küçüklüğümden beri biraz utangaçtım ve bu yüzden bu öğüt benim için hayret vericiydi.

-“SM Town LIVE” bir süreliğine Asya’da tutuldu, ve sonra bu yıl Paris’de bile tutuldu; dünyadaki diğer ülkelere de çaba harcanıyor gibi görünüyor. 

YH:Bunu duyduğumda (SM Town in Paris) şöyleydim “Gerçekten mi??” Oraya giden hiç Koreli sanatçı olmadı ve bunun gibi geniş çapta bir sahnede performans sergileyen olmadı, ve biz oraya tüm aile olarak gitmeyi bile planladık. Dürüst olursam, Biraz endişeliydim, ama bu büyük bir başarıydı. Yeni bir SM tarzınının şekillenmesi başlamıştı. 

CM:Geçmişte, batıya özgü müzikler dinledik ve o sanatçıların fanı olduk, ama bu sefer beni gerçekten havalı ve mutlu yapan, biz müziğimizi batıya sergiledik ve onlar bizim fanımız oldu. Kore’de şarkı söyledik ama tüm izleyiciler başından sonuna kadar ayakta durur bize eşlik ederdi. Bunu kendi gözlerimle görmek beni gerçekten güçlü hissettirdi ki umarım SM’in müziğini diğer birçok ülkedeki insanlarla tanıştırabiliriz. Ama BoA sshi nin Paris Live’e katılamaması gerçekten yazık oldu.

-Tohoshinki’nin yeniden doğuş sahnesi hakkında

YH:İkili olarak aktivitelerimiz geçen seneden SM Town LIVE (Seul 2010 Ağustos) da başladı. Buna rağmen bir sürü şey oldu, ikimizde yeniden sahnede durmak ve şarkı söylemek istiyorduk, ve SM Town da yeniden başlayabilmemiz gerçekten harikaydı. Ailemizdeki tüm personeller, ve biz sevilen sunbaeler ve hoobaelerle performans sergileyebilecektik. Bu bizim için gerçekten güçlü bir destek oldu ve o zamandan beri sahnede şimdi durabildiğimiz için güvenimizi geri kazandık.

CM:Bence eğer kendi başımıza performans sergileseydik çok daha gergin olurduk ama neyse ki iş arkadaşlarımız ve tüm personeller bizimle iş birliği yaptı.Herkes bu bizim kendi işimiz gibi bizim için çığlık atıyordu (tezahürat anlamında) ve bu bizim için harika bir destek oldu.

YH:Biz gerçekten gergindik, ama bu bize SM’in gerçekten bir aile olduğunu hissettirdi.



-SM-izm hakkında ne düşünüyorsun?


BoA: Durma,bence. Tatmin olmuş hissetme ve burada dur, ama şüphelerin olsun ve yükselmeye devam et bu SM-izm.

CM:Ayrıca, performanslarımız “SM Music Performance” olarak da çağırılır, genelde kısa hali SM, genelde ne tür dansları ve hareketleri şarkı besteleme ile kullanacağımızı düşünürüz.Bence bu yüzden SM tarafından yapılmış bu denli eşsiz şarkılar var.

YH:Bence normal dans ve müzik ayrılır, ama SM de müzik yapma aşamasının başlangıcından beri performansı düşünürüz. Bence bu gerçekten SM in cazibesi ve ayırt ediciliği.

-Müzik yapma görevlerine baktığımızda BoA ve Tohoshinki’nin bazı şarkı sözleri ve şarkı bestelemede ortak olduğunu bulduk, ama görünüyor ki sizin temel vurgunuz performans sorasında?

BoA:Bencede. Kendime baktığımda şarkı yazmaktan ziyade sahnede performansıma odaklandığımda daha çok kendim gibiyim. SM’in canlı performanslarını izlemek eğlenceli değil mi? Canlı performansda izlerken ve aynı zamanda dinlerken eğlenilecek şarkılar seçiyoruz. Canlı performansda nasıl olacağını ve hepimizin birlikte çalıştığını hayal edin. Diğer türde söylemek gerekirse, bu sadece söylenecek bir şarkı değil ama nasıl söyleneceğini düşünün, nasıl dans edileceğini düşünün,ne giyileceğini ve buna benzer şeyleri.Bu şekilde çalıştığında, gerçekten şarkı yazmaya kalan zamanım olmuyor ama yinede zamanım olduğunda deniyorum.

YH:Bizim düşüncelerimiz benzer. Ayrıca bu SM’in tarzı, eğer yapımcı Lee Soo Man şunu söylerse “bu yeterince mükemmel değil,burada kaçırılan bir şeyler var gibi görünüyor.” Sonra biz buna yeniden gösterim tarihi önceden olsa bile sıfırdan başlarız.

Kim: Evet, tüm işler ustaca olana ve tamamlanana kadar gösterim tarihi bekler, biz eğer yapımcı Lee Soo Man tatmin olmadıysa tamamen yeniden başlarız.

CM:Ama, bence bu çok çok önemli (gösterimden önce) çünkü tüm müzikler sonsuza kadar orada olacak.

(ve sonra Kim K-POP artışı/dalgası hakkında fikirlerini/görüşlerini çokca konuştu

YH:Bence K-pop ın dalga haline gelmesi güzel bir şey. Yine de eğer bunu söylersem iyi olacağından emin değilim.Tohoshinki , her zaman üstünde çalıştığımız gibi Tohoshinki’nin tarzı ve müziğini sürdürmek zorunda.Umarım bizim bu merkezli yolumuzda gelişmeye devam ederiz.


Kaynak:Nikkei Entertainment, CTVXQ
Çeviri: Klover121@TVXQTurkishFans

0 yorum:

Yorum Gönder