14 Mart 2014 Cuma

[Röportaj] Yunho-Grazia Kore 2014 Röportajı


#Something şerefine- Yunho  röportajı 



Soru:Yürüyüş yapmaktan hoşlandığınızı duyduk, bugünlerde hala dışarı dolaşmaya çıkıyor musunuz?


Yunho: Gizli gizli dışarı çıkıyorum. Arabayla dolaştığımız zamanlar bile, arabayı bir süreliğine durdururuz ve ben dolaşmaya giderim. Yalnız başıma düşüncelerimi çeki düzen vermeye ihtiyacım oluyor.

Soru: Evde yalnız olduğun zaman, öncelikli olarak ne yaparsın?

Yunho: Temizlik. Geçmişte kimi zaman, çamaşır yıkardım. Çünkü dışarıda giydiğimiz kıyafetler kesinlikle el ile yıkanmalı. Haha. Şimdi yalnız yaşadığımdan, kulağa gülünç gelebilir. Yemek yapmayı bile denedim. İlginç/eğlenceliydi, ama ben yurtta yaşadığımdan. Ara sıra kendimi yalnız da hissettim oluyordu. Bu (boşluk) başka şeylerle doldurulmalı, değil mi?

Soru:Eğer bu konuda bir örnek verseydin?

Yunho: Geçmişte sokaklarda yürürken, hoşlandığım bir şeye rastlarsam, alır ve takı yaparım. Ayrıca ev içindeki eşyaları düzenlemeye de çalışıyorum. Dışarı günlük ihtiyacımız olan şeyleri almaya da gidiyorum. Bu tür kesinlikle var olan eğlenceli sakinlik.

Soru: Şimdi fanlar sizi takip etmiyor. Aksi takdirde, hayatınızdaki dengeyi korumak için bir yöntemin (metod) var mı?

Yunho: Daha çok ikinci bahsettiğiniz şey. Fanlar önceki gibi hala beni takip ediyor, ama önceki zamanlara göre kıyaslarsak, şimdi daha çok uzaktan kibar bir şekilde bakma anlamında.

Soru: Özgür bırakılmış gibi görünüyorsun.

Yunho: Özgür bırakıldım. Sözümona son 10 yılda zaman bu şekilde akıp gitmedi, şimdi birbirimizin anlamını yayabiliriz gibi görünüyor. Eğer bizden sonra koşarlarsa, muhtemelen yeniden sadece bizi takip edecekler. Öyle ya da böyle, bu konuda rahatlamışım gibi görünüyor.

Soru:Son günlerde, gerçekten yapmak istediğiniz ama meşgul olduğunuzdan başlayamadığınız bir şey var mı?

Yunho: Karda kayak yapmak. Bu kış kesinlikle kayak yapmaya gitmek istiyorum… Ayrıca filmler izlemekte, son günlerde sık sık film izleyemiyorum. Sadece evdeyken izleyebiliyorum.

Soru: Aslında sen zamanın olduğunda arkadaşlarınla dışarı çıkacak ve eğlencek türde biri gibisin.
Yunho: Ben bu türdenim, ama son zamanlarda pek takılmıyoruz. Çünkü arkadaşlarım genelde 29-30 yaşlarında ve bu yaşta olmak sorumluluk demek, herkes kendi hayatıyla meşgul ama buna rağmen herkes son zamanlarda iyi geçiniyor, Mutluyum.



Soru: Son zamanlarda popüler olan Son Ho Joon, ayrıca uzun zamandır senin en iyi arkadaşın olarak biliniyor.

Yunho: Ho Junnie hyung gibi hala bu şekilde kalan birçok arkadaşım var. Çoktan başarılı olmalarına rağmen hala arkadaşım olarak kalan.

Soru: Yalnız başına bir şeyleri elde eden kişilerden gibi görünüyorsun.

Yunho: Aslında ben biraz da yalnız başına elde eden kişilerdenim. Bu muhtemelen yalnız olduğumdandır. Ben her zaman bir şeyler yazarım. Çünkü bu iyi aşama/zaman hayatıma çeşitli bakış açılarından bakmayı organize etmeye izin veriyor. Bu görüşteyim, kaygı veya endişe gibi hisleri, yeni şeyleri sık sık denemeye devam etmeliyim.

Soru: Bu fotoğraf çekimini yaparken senin mırıldandığını duyduk, çalışanlar görüşü “ Yorgun olduğundan mı mırıldanıyordun?”

Yunho: Yakalandım mı? Haha. Aslında biraz yorgundum ve bu nedenle duygularımı geçiştiriyordum belki de soğuk algınlığım olduğundan. Daha çok şarkı söylüyorum böylece enerjimi kaybetmiyorum.

Soru: Var olma hissi “10” numarasıyla yeterince hatrı sayılır ölçüde ifade edilmiş. TVXQ 10.yıl dönümü kutlamada ikinizin düşünceleri ve fikirleri bu albüme konulmuş gibi görünüyor. Bunlar (TVXQ’nun düşünceleri vs.) siz çocukların dilediği gibi yeterince bu albüme dahil edildi.

Yunho: Bir albüm yayınlandığında bir şeyleri acıklı bulduğumuz durumlar vardır, değil mi? Aslında çok fazla ballad şarkı olmasına rağmen, halkın bizimle ilgili farkındalığından, biz havalı performansımıza odaklanıyoruz. Ben bunun göz önüne aldığımda bu tarz performansları birinin dinleyeceğini göz önünde bulundurarak o tarzda yapmak isterim. Bu çizgide yürüdüğümüzde, mekaniksel ses faktörünü kaldırmak ve daha klasik bir tarzda albüm yapma girişiminde bulunmak isteriz. Bu nedenle, çıkış parçalarımız tamamen benzer vokallerimizle oluşturulur. Orkestra grubununun çoğu yerlerde şarkıyı baştan sona doldurduğu tarzda şeyler yaptık. Biz ayrıca 10 yıllık şarkıcıların kapasitesini göstermek istedik ve bu nedenle daha tercih edilebilir klasik türde müziğe yöneldik. Biz herkese yaramaz yönümüzü göstermiş olsak bile, yılların deneyimi? Bunun ortasında pelteleşti.

Soru:Eski zamanlarla kıyaslarsak, kütlesel olarak tamamen ilgi çeken bir histi.

Yunho: Bu doğru, değil mi? Ama tüm bunlara rağmen, göz önünde bulundurulmayan veya bu noktalar hesaba katılmadan da müzik yapmak mümkün. Umarım TVXQ farklı müzik türlerine geçiş yapabilmiş bir grup olacak. Geçmişte de yaratcı müzikler yapmışız gibi görünüyor, ve müziğimizi kütlesel görüntüye odaklanmadan yaptık. Bu zamanlar sırasında, bu konsept sayesinde 10.yıl dönümü zamanında yeni bir tarz hazırlama ve girişiminde bulunduk.

Soru: Fandom dışında, halkın tepkisi gayet iyiydi. Ve tabi ki 3 müzik yayınında TVXQ ayrıca #1. de oldu.
Yunho: Ödül kazanmak konusunda hiçbir hırsım yok, ama ödülleri kabul ettik. Mutluydum. Haha. Son 10 yılda, çıkış parçalarımızla çokça #1 numarayı elde ettik. Ama bu seferde 10. yıldönümü albümümüzle de#1 numarayı elde ettiğimizden, ilk ve son olarak daha farklıydı. #1 numara olduğumuz için mutlu olmaktansa, ben bu düşüncedeydim. “Ah, uzun bir süredir çok fazla sevgi aldık.” Ayrıca sorumluluk duygumda gelişti ve de kararlılığım. “Geliştikçe, uzun bir süre daha devam edeceğiz.” Çünkü biz TVXQ’yuz, performanslarımız için yeni şeyleri takip ettiğimizde, ben ayrıca herkesden farklı tarzda bir müzik yapmak da isterim.


Soru:Eğer öyleyse, bu sonra yorucu olmaz mı? Değil mi? Söze göre “ Güneş altında yeni olan hiçbir şey yoktur.” Bunun için hiç sebebiniz yok, değil mi?

Yunho: “Catch Me” sırasında biz böyleydik. Şöyle düşündük “Ah, bundan daha iyi bir kareografi olamaz.” Ama yeniden düşünüp taşındığımızda, yeni bir şey ortaya çıktı. Kareograflar da böyleydi.

Soru: 10 yılın uzun bir zaman olmasına rağmen, kesinlikle o zamanlara dair özellikle unutamadığınız anlarınız olmuş olmalı. Olağan üstü mutlu ya da mahvolduğunuz anlar varsa bu ne olurdu?

Yunho: Ne olursa olsun, o zamanda olmuş gibi görünüyor. Changminnie ve benim 2010 da SM Town konserinde ilk göründüğümüz zamanlar, başından sonuna kadar ikimizde sahne boyunca koştuk. O zamanlar, gerçekten çok endişeliydik. Herkesin bizi nasıl karşılayacağını bilmiyorduk, ve her şey belirsiz ve kesin olmayan bir durumdaydı. Buna rağmen o zamanlar, sahnede bir umut yakaladık. Güvendiğimiz “Ah, ikimizde bunu yapmak için yetenekten daha fazlasına sahibiz.” Bu zamana kadar bu zihniyetle yürüdük gibi görünüyor. Bu performansı yapmasaydık ne olacağını hayal dahi edemiyorum. Ve ayrıca Japonya çapındaki turumuzu tamamladığımız anlar. Bu andan çıkardığım ders, sahnede nasıl mutlu olabildiğimdi. Eğer üzücü şeyler sayesinde bu gerçekten iyi bir alışkanlık, sorunlar sahnede çözülüyor, bu zamana kadar daha da belirginleşmiş gibi görünüyor.

Soru:TVXQ ayrıca 10. yıldönümü konserinde eski şarkılarını da söyledi, eski zamanlar gözünüzün önünden film şeridi gibi geçmedi mi? 

Yunho: Biz tek tek şarkı söylediğimiz tüm zamanlar, ben kesinlikle bu zamanları düşünüyorum. “Hug” ı söylediğimizde de tamamen aynı kıyafetleri giymiştik. Çok farklı duygular kesişti. 10 küsürlü (18-19 civarı) yaşlarımın sonundaydım ve şu an 20 li yaşlarımın sonuna geldim. Eski anılar yeniden canlanıyor ve ben şunu düşünüyorum. “ Ah, iyi büyüdük.” 

Soru: En çok sahnede mi eğleniyorsun, eski zamanlar gibi?
Yunho: Büyük yayınlar yapmamıza rağmen, sahne kendimi en iyi bulabildiğim yer gibi görünüyor. En iyi hissettiğim yer, patlamaya hazır olduğum ve ışıl ışıl parladığım. Kendimi “ Sahnenin Filozofu” olarak tanımlıyorum. Diğer insanlar benim hakkımda ne konuşursa konuşsun, kendi felsefelerimi ve mesajlarımı sahneye getirmek ve ifade etmek istiyorum. Bu sebeple, her yerde gerçekten deliler gibi çalışıyorum.
 


Soru: Gerçekten, siz çocukların nasıl olduğuna bakarsak, özelde yoğun dans kareografilerinde ustasınız, ve bu devasa sahnelerde dolanıyorsunuz, işiniz olduğuna şüphemiz olmamasına rağmen, biz gerçekten hala şaşırıyoruz.

Yunho: Samimi olarak, hazırlıkları yapmak yorucu. Diğer grupların belli bir sayıda üyesi var, ama biz sahneyi sadece ikimizle doldurmak zorundayız, dinlenme gibi şeyler yok. Ama yine de ne zaman bu performansların sonuna gelirsek bu kapsamda ilerleme gösteriyoruz. Ben bu yerde uzun süredir sürekli aktivitlerimizi sürdürebilmekten memnunum ve mutluyum. Ayrıca biraz da olsa sahnede ilgi çekmeyi yönlendirmede iyiyim, bu yüzden bunu normal bir prensip olarak düşünüyorum. Ayrıca müzikal olarak konserleri de düşünüyorum. 

Soru: 10 yıl olması nedeniyle birçok şey değişti, U-Know Yunho’da değişmediğini düşündüğün bir şey var mı? 

Yunho: Sahnedeki samimiyet ve sadakat hiçbir şekilde değişmedi gibi görünüyor. Changminnie’de aynı şekilde hissediyor, bizim için, hiçbir performansı önemsiz olarak düşünmüyoruz. Gerekli olan bu anlamı gelecekte de kaybetmeyeceğiz. Ben ayrıca çok fazla anı kaçırdığımız görüşündeyim. TVXQ’nun sonu olmaz mı? 

Soru: İkinizde farklı tarzlara sahip olmanıza rağmen, sadece sağduyu noktanızda, karakterleriniz birbirinizle uyumlu gibi görünüyor. 

Yunho :En azından sahnede, önemsiyoruz ve yapabildiğimizin en iyisini yapıyoruz. Çünkü son geçen 10 yılda provalarımız olduğunda çok olay oluyordu gerçekten prova yaptığımızda kemiklerimize kadar yorgun düşüyorduk. Ayrıca bu zamanlar sırasındaydı. İlk performansımız “Inkigayo” da prova sırasında gerçekten çok çalıştık, çalışanlar bir kez daha şaşkına döndü. Ve tabi ki belirli olarak CD lerimizi aldık ve kişisel olarak sunbaelerimizi bulmak için gittik, ama ayrıca bekleme odasındaki hoobaelerimizi bulmak için de gittik. Açıkcası bir sunbae nin bir hoobae nin bekleme odasına gitmesi kolay bir şey değil. Bu geleneği değiştirmek isteğiyle, bu vasıtada ilk kendimiz denemek için gitik. Çünkü böylece gelecekte yalnız olmayacağız gibi görünüyor. Biz aktivitelerimizi uzun bir zaman daha boyunca sürdüreceğiz, biliyorsunuz. 

Soru: TVXQ bir grup olarak oluşturulmasına rağmen, kişisel olarak, son zamanlarda ne düşünüyorsunuz?

Yunho: Ben hayat felsefem hakkında düşünüyorum, ve onu ve bunu icat ettim. Birden bir fikir geldi ve bir şey icat ettim, ve şu an bu durumda kendimi “Kore Entelektüel Nitelik Ofisi’ne adadım. Sonuçlar iyi ya da kötü olsa bile, Şubat sonu veya Mart ayında muhtemelen açıklanacak. Bunlar olana kadar, bu bir sır. Haha. Son günlerde şarkı bestelemeye başladım ve ilgilendiğim şeyleri bulma konusunda girişimlerim oldu. Çünkü bundan böyle şu an genç yaşımda değilim, yalnız başıma düşündüklerim ve bir şeyleri bulmak istediğim oluyor.Düşüncelerimi organize etmeye çalıştığım her an onları yazarak kağıda döküyorum vs.

Soru: Aslında çok fazla boş zaman olmuyor, değil mi?

Yunho: Yine de bazen boş boş dolanıyorum ve beklediğimden daha çok etkim oluyor. Çünkü 4 mevsim var, her mevsim aynı yerde, farklı duygular olacaktır. Ayrıca fotoğraf da çekiyorum. 

Soru: Kuşkusuz aktörlük konusunda heveslisin?

Yunho: “Hevesli” demek benzer gibi görünüyor. Ben ayrıca şöyle düşünüyorum “ yaşlandığımda daha çok alana dahil olabilecek miyim?” “Kariyer olarak buna çok daha fazla yaklaşmalıyım” “aktörlük şarkıcılıkla benzer.” Temposu farklı olmasına, ve türü tamamen farklı olmasına rağmen, ikisini de denemek istiyorum. Changminnie de dramaya dahil olmasına rağmen, aynı zamanda, kısa bir süre için Hwang Jung Min sunbaenim gibi “”Uluslararası Pazar” olarak adlandırılan bir filmde olmak isterim.

Soru: Bu promosyonlar sonunda rekorunuz olursa, en ilk yapacağınız şey ne olacak?

Yunho: Tabi ki, Gwangju’ya gitmek zorundayım. Eve gitmek ve dinlenmek istiyorum. Gwangju gerçekten benim için çok değerli bir yer. Çünkü o zamanlarda beri arkadaşlarımızla buluşmamıza rağmen, ne olursa olsun benim temelim orada. “Sang Am Park” olarak adlandırılan bir yer var, düşüncelerimi organize etmeye ara verdiğimde oraya giderim. Orasıda dahil, Gwagju’ya geri döndüğümde iyileştirici süreçte olacağım ve geri döneceğim. (Seul’a) 

Soru: Hala bir genç gibi görünüyorsun.

Yunho: İnsanlar bunu söylüyor. Ben her zaman genç olmak istiyorum. Gösterişli tarzda sahnelerde dolanan U-Know Yunho olarak değil, ayrıca aynı zamanda Jung Yunho’yla olan. Jung Yunho gelecekte de bu şekilde olabilse harika olurdu.

Soru: Son zamanlarda, Jung Yunho’nun sahip olamadığı ama sahip olmak istediği şey nedir?
Yunho: Şarkıcı olarak değil, Jung Yunho daha çok insanın yaşadığı dünyayı tecrübe edebilseydi harika olurdu. Şu an oldukça özel bir iş yapıyorum. Önceki zamanlar balık marketine giderdim ve tamamen böyle olurdu. Son zamanlar grup üyelerimiz nasıl aynı zamanda işlerini yaparken hayatlarını yaşayacak ve bunun gibi şeyler bulmam gerektiğini düşünüyorum, bu yüzden insanlarla yüzleştiğimde, onlarla da samimi olabilirim gibi hissettiriyor. 
Kaynak:mug_pig
Çeviri:Klover121@TVXQTurkishFans

0 yorum:

Yorum Gönder