5 Mart 2014 Çarşamba

TVXQ-InStyle 2012 Kasım Röportajı



Instyle (Kasım 2012)
Onların değişmeyen arkadaşlık bağları, biz bu ikiliye “TVXQ” diyoruz.

İki adamın farklı görünüşleri, karakterleri ve zevkleri kamera karşısında duruyor. Onlar farklı karakterlerle, farklı şartlarda büyüdüler. Ama bu sayede 10 yıl geçirdiler ve TVXQ adına birlikte yapabilecekleri en iyi şeyi yapmaya çalıştılar. Farklılıklarına rağmen, bu iki adamın her zaman bir düşünceye sahip olması ve bir olmayı başardıklarını anlatan bir hikaye.

TVXQ’nun 6. albümün “Catch Me” den bir şarkı fotoğraf çekimi sırasında çaldı. Yunho koltukta otururken mikrofon olarak akıllı telefonuna şarkı söylüyordu. Set arkasında makyaj odasında olan Changmin ise, bir şeylere bakıyordu. Akıllı telefonunda baktığı şey, “Catch Me” müzik videosuydu.
Yakınından bir personel buldu ve personele doğru elini uzattı. “Bunu izler misin? Ne düşünüyorsun? Onları izleyen menajerleri gülümseyerek söyledi. ”Yeterince heyecanlı görünüyorlar.” Bu yeterince açık. Bugün, onların yeni şarkısı indirilmek için piyasaya sürüldü böylece onların Kore’deki comebacki 1 yıl 8 ay beklemenin ardından yola çıkmış oldu. TVXQ zamana karşı yarışarak programlarını çekiyordu. Onların arka arkaya olan program durumlarından dolayı endişeleniyordum.Bu çok fazlaydı çünkü bugün ki fotoğraf çekiminin konsepti TVXQ nun çekici ve neşeli yanlarıydı.Ama endişelerimin gereksiz olduğu kanıtlandı.Editör onlara nasıl hareket etmeleri gerektiğini açıklamaya gerek duymadı.Yunho saçını yapmayı bitiriyordu ve Changmin kıyafetlerini değiştiriyordu.Yunho kendi kısmını çekmeyi bitirirken Changmin bir sonraki konsept için çekimlerini kontrol ediyordu.
Fotoğraf çekimi beklenmedik bir şekilde hızlı bitti. Bu sayede, TVXQ’yla görüşmek için yeterince zaman verildi. Ve bazen de geçmişteki röportajlarında onların birçok soruya olan fikirleri ve verdikleri cevaplar benziyordu. Bu ikisinin birbiriyle 10 yıldan fazla beraber vakit geçirdikleri içindi.Stajyerken TVXQ 5 üyesiyle birlikteyken bile birbirileriyle nasıl rekabet ettiler hatta şimdi bile. Yunho ve Changmin- birbirilerina bağlı arkadaşlılarıyla beraber, biz bu ikiliye “ TVXQ” diyoruz.

-Bugün albümünüz indirmek için piyasaya sürüldü, bu konuda ne hissediyorsunuz?

Yunho: Menajerimiz onların tepkilerini görmek için bu sabahtan beri çeşitli müzik portallarını kontrol ediyordu. Biraz gerginim çünkü uzun bir aradan sonra Kore’de albümümüz çıktı.

Changmin: Bununla birlikte 1 yıl 8 ay kısa bir zaman değil. Yurtdışında aktivite yaptığımızdan beri zamanın çok hızlı geçtiğini hissediyorum. Yurtdışında aktiviteleri yaparken, her zaman Kore’de sahnede olmanın hayalini kurdum ve oradaki fanlarımızı görmek istedim. Sahnemizi fanlara göstermek için bekleyemiyorum.


-Bu albümü yaparken düşüncelerinde bir farklılık var mıydı?
Yunho: Çok düzgün bir şekilde gitti. Hatta gerekirse, ikimizin ilk albümü olan “Why” albümü çıktığında biraz daha farklı düşüncelerimiz vardı. O zaman sadece ikimizin daha farklı renklerle “TVXQ” yapmaya ihtiyacımız vardı. Ama bu fikirlerimizdeki ufak anlaşmazlıklar birbirimizi daha iyi anlamamızı sağladı, ve albümü yaparken birçok fikrimiz aynıydı.

-Bu albümdeki en önemli şey nedir sizce?

Yunho:TVXQ’nun performanslarını eksiksiz yerine getirmeye çalışırken, genel halk tarafında hoşlanılabilecek bir şey yapmayı planladık.

Changmin:Evet, normal müzik halkı karaokede kolayca söyleyebilir. (Onları dinleyen menajer kafasını salladı -onaylama anlamında- ve şunu söyledi “Changmin’in yüksek notalarını kimse söyleyemez.”)


-Reply 97 dizisini izlediniz mi? Son bölümünde idol grupların H.O.T.’ den TVXQ’ya değişmesi hakkında bir sahne vardı. Bunun hakkında ne hissettiniz?

Changmin:Fan kulübümüz Cassiopeia’nın bu ilginç dizide görünmesine çok şaşırdım. Ve şöyle hissettim. “Ne kadar uzun zamandır aktivitelerimizi yapıyormuşuz.” Bazen röportajlarda “TVXQ’yu gördükten sonra şarkıcı olmaya karar verdim” diyen küçüklerimiz (dongsaeng) gördükten sonra bu beni iyi hissettirdi ama aynı zamanda garip hissettim. Ama ben hala oldukça gencim. (güler). Biz bazı sahnelerde en büyükleriz (sunbae olarak). Bu yüzden yapabildiğimizin en iyisini yapmamız bir yana fazlasıyla örnek olmamız gerektiğini hissediyorum. 

-Bir aktörken araç olarak iyi işler yaptınız. Devam ederseniz ne düşünürsünüz?
Yunho:İkimizde aktör olarak oyunculuğa devam etmek istiyoruz.Eğer iyi fırsatlar olursa ikimizde devam etmek istiyoruz. Changmin Japon dizisi “Fly With The Gold” da Satoshi Tsumabuki ve Tadanobu Asano ile başrolü paylaşan oyuncuydu. O Japonya’da bile oyunculuk yaptı!

Changmin: Yunho’da Japonya’da bir müzikalde yer alacak. Oh, ama bunu Kore’de yaptın mı? (güler). Zor olmasına rağmen filmi çekerken çok şey öğrendim. Filmi çekerken, oyunculuk yapmayı ve çeşitli rollerde oynamayı istedim. 

-Kasım’da Seul'de Dünya Turu Konserinizin sahnede açılışı siz yapacaksınız. Ne tür bir performans hazırladınız?

Yunho: Bu bizim TVXQ olarak ilk Dünya Turu’muz, bu yüzden biraz baskıda hissediyoruz ama ayrıca yüksek bir beklentimizde var Tabi ki sadece TVXQ’ nun yapabileceği havalı, ama aynı zamanda fanlarımızla çokça zaman geçirebileceğimiz bir sahne yapmayı düşünüyoruz.Evet, ya da bir fanımız bizim için şarkı söylese eğlenceli olabilirdi. (güler)

-İkinizde çok çok meşgulsünüz. Bir ilişkinizin olmasını istiyor musunuz?
Yunho & Changmin: Bunu gerçekten istiyoruz! (Aynı anda bağırdılar.)

Changmin: Ama hala bu konuda şansım yok.

Yunho:Bir kadın için TVXQ gibi aktivite yapan erkek arkadaşlarının olması zor bir şey, yapabileceği birçok şeyden vazgeçmeli, ve onun için anlaşılmayacak birçok şeyi anlamak zorunda. Bunlar anlaşılırsa, kolayca bir ilişkiye başlayabiliriz. Ama ilişkiye şu anda başlayacağımızı düşünmemeli.

Changmin: Yunho aslında 26 yaşında evlenmeyi hedefliyor. (Kore yaşıyla 27) Ama bunu şu anda yapamaz bu yüzden çok çok zaman sonra evlenebilir.(güler)

Yunho: Hım, eğer 40 yaşıma girmeden evlenirsem iyi olur.

-Eğer bir zaman makinesinde olsaydınız ve geçmişe ya da gidebilecek olsaydınız hangi zamana giderdiniz?

Chagmin: Silmek istediğim bir zaman var. O zamana gider ve o kişiye “biz mahvolmaya mahkum değiliz” derdim.

Yunho: Ben gelecekte 35 yaşımda olacağım zamana gitmek isterdim. Evlenip evlenmediğimi ve TVXQ olarak ne tür bir şey sergileyeceğimizi görmek için, bu konuyu çok merak ediyorum.

-Sizin her zaman sağlıklı olmanızı sağlayan bir yiyecek var mı?

Yunho: Ben doğaldan yeterince sağlıklıyım. Belirli olarak bir şey yapmıyorum. Ama son zamanlarda çok hasta gibi hissediyorum. Bundan dolayı her gün vitamin ve kırmızı Asya ginsengi almalıyım.

Changmin: Yunho’nun örneğini takiben, her gün vitamin alıyorum. Sağlığımıza dikkat etmemiz gereken yaşlardayız. (güler)

-Birbirinizde değiştirmek ya da düzeltmek istediğiniz bir şey var mı?
Changmin: Şu anda hiçbir şey yok.

Yunho: Changmin’in söylediği gibi, geçmişte tartışma sonucu birbirimize karşı soğuk muamelelerimiz olmuştu. 1 ya da 2 hafta birbirimizle konuşmamıştık. (güler). Ama birbirimizle uzun zaman geçirdiğimiz için birbirimizi iyi tanımalıyız, bu yüzden birbirimizin hoşlanmadığı bu tarz şeyler söylemeye ve yapmaya son verdik.

Changmin: Eğer Yunho ya da ben kötü bir modumuzdaysak, bunu kolayca sezebiliyoruz, böylece bunun hakkında konuşmuyoruz ama kendi bildiğimizi devam ettirmemiz gerektiğini anlıyoruz.

-İkinizin arasında güçlü bir kardeşlik ilişkiniz olduğunu hissediyorum.

Changmin: Biz aileden daha fazlasıyız. Yunho ve benim bir aileden daha güçlü karşılıklı güven bağımız var.

-Akıll telefon kullanıyorsunuz. SNS kullanmıyor musunuz?
Yunho: İlgilenmediğim anlamına gelmiyor ama bunu yapmak için istek duymuyorum. SNS’in arkadaşlarla ve fanlarla doğrudan konuşmak için iyi bir tarafı var, ama kötü yanları da var. Ama, dürüst olmak gerekirse daha büyük neden Kakao Talk’ı bile birkaç gün önce indirdim (güler)

Changmin: Off-line iletişimi on-line iletişimden daha çok seviyorum. Yüz yüze görüşüp birlikte vakit harcayarak. *Changmin tarzı*

-TVXQ’nun bile korktuğu şeyler var mı?

Yunho: Ben en çok insanlar tarafından unutulmaktan korkuyorum. Çünkü aktivitelerimize bakmadan benim kastımla ani bir düşüş tecrübe ettim. İnsanların önemini aşırı bir şekilde anladım. Beni seven insanların beni unutmasından korkuyorum.

Changmin: Bazen merak ediyorum sadece iş olduğu için yaptığımı fark ettiğim bir an gelse ne yapardım?

TVXQ’yla her zaman zirvede kalıyorsunuz, en yüksek pozisyonu korumak için ne tür bir çaba harcıyorsunuz?

Yunho: TVXQ olmak, rekorları kırmak yeniden ve yeniden inşa etmektir, daha yüksekte olsak bile burada durmamaktır.

“Bu sandviçler fotoğraf çekimi için mi yoksa akşam yemeği mi?”
Changmin:Bu kadar çok şey yersem akşam yemeğimi yiyemem (güler)



Birileri “TVXQ en iyisi” dediğinde utanıyorum ama aynı zamanda bu gurur veriyor. Ve bu kelimelerdeki daha derin anlamı anlıyorum ki eğer bu pozisyonu korumak istiyorsak daha çok çaba harcamalıyız. (bunu kimin söylediğinden emin değiliz ama bu fotoğrafın altındaki Changmin) 


Yunho:”Ben ve Changmin fanların ilgi ve sevgilerini kabul etmek için 24 saat yaşıyoruz. Bunu kabul etmek eğer TVXQ olarak yaşıyorsak tabi ki bizim için bir zorunluluk. Ama bence (fanlarımız) kendi yaşamlarını bizi sevdikleri gibi severse harika olur.

Changmin: Ben TVXQ’yu müzik sektürü tarihini yeniden yazan grup olarak yapmak istiyorum. Gelecekte çocuklarım babalarının TVXQ üyesi olduğu gerçeğini biliyor olacaklar ve bununla gurur duyacaklar.

Yunho: Ben bunu bu şekilde yüz yüzeyken söylemekten utanıyorum. (güler). İki yabancının farklı durumlarda aile gibi vakit harcayarak büyümesi hayal ettiğinizden daha zor. Ama, eğer Changmin’le tanışmamış olsaydım hayatım kesinlikle tamamen farklı olurdu.(güler)


Kaynak: Instyle, Cofactory,Keito@CTVXQÇeviri:Klover121@TVXQTurkishFans

2 yorum:

  1. O dünya turunun Türkiye'yi kapsamaması hala içimde yara aşk olsun size -.-

    Changmin o.O silmek istediğin o zaman ne zaman daha açık konuşaymışsın.."biz mahvolmaya mahkum değiliz" Allah Allah...

    Woa adamım offline'ı online'dan daha çok seviyomuş bak seen :D

    Liderim korkma biz seni hiç ama hiiç unutmıcaz,sen unutulacak insan mısın ki <3

    Changmin insanların çoğu işlerini o şekilde yapıyor zaten..Sadece iş olduğu için..Umarım sizin için bi istisna olur,sahneye her çıkışınızda aynı heyecanı yaşamaya devam edersiniz..

    Röportajın ortasında sandviçin derdine düşen bir Changmin :D :D şaşırmadım hayır :D

    Changmin çocuklarım babaları falan...yazısını okuması bile değişik hissettiriyor.seni o kefeye koyamıyorum,biraz daha bekle :P

    Ahaha liderim kesinlikle daha farklı olurdu hayatın :D Ama iyi ki yollarınız bir daha ayrılmamak üzere kesişti..

    Çeviri için çooook teşekkürler ^_^

    YanıtlaSil
  2. Çeviri için çok teşekkürler ^^
    Bence röportaj yine duygu yüklü geçmiş, geçmişten bahsetmeleri ve gelecekten beklentileri ....

    Yunho'nun korkusu...asla olmayacak bişey,biz bir kere TVXQ'ya gönül vermişiz unutmak ne demek,duymamış olayım Yunho efendi!
    ChaMi şirinim evet yaptığın bu iş oluyor ama önemli olan bunu yaparken zevk almak,eğlenmek.Tadını çıkartmak.

    ChaMi için sunbae terimi bana çok tuhaf geliyor :D Geçen Beatles Code'u izlerken de aynı hisse kapıldım,adamlar yaşça bizimkilerden büyük ama sunbae olarak bahsediyorlar. ChaMi'yi ben hala maknae,bebek olarak görüyorum :D Gerçi ortada bir 10 yıl gerçeği var :D Saygı duymak lazım :D

    Ve son olarak, Rabbim sizi ayırmasın,iyiki birbirinizin hayatına girmişsiniz ...

    YanıtlaSil