22 Mart 2014 Cumartesi

[Röportaj] -Starcast-TVXQ'nun Heechul ile Röportajı



TVXQ vs Super Junior. Kimisi onlara rakip olarak bakarken kimisi de aynı şirketteki en yakın arkadaşlar gözüyle bakıyor.Benim içinse ikinci durum söz konusu.

Evet ben Super Junior üyesiyim ama TVXQ'dan U Know ve Max stajyerlik zamanından beri ve 10 yılı aşkın bir süredir anılarımı paylaştığım insanlar.

Yunho stajyerliğimizde benimle aynı yerde yaşadı.Yunho'nun acı bir hatırası var; ben uzun saçlı iken beraber dışarıya çıktığımızda hoşlandığı kız ,beni kız sandığı için Yunho'yu reddetmişti.Changminse 16 yaşında TVXQ ile çıkış yaptığından bu yana 10 yıl geçti ve şimdi gerçek bir adam.

Bu kez, bir müzik programının bekleme odasında bu iki havalı insanla buluştum.TVXQ! U Know ve Max 10.Çıkış yıl dönümünü kutluyor!

Onlarla birlikte stajyerken hergün birbirimizle şakalaşırdık,SM'in haftalık sınavlarını beraber yapardık bu yüzden birbirimiz hakkında çok hoş şeyler biliyoruz.Bu da bana karşı saldırı için hazır oldukları anlamına geliyor.Haha

Ama yine de ben kaybedecek birisi değilim ! '' Heechul Yolda '' okuyucuları için elimden geldiğince iyi sorular hazırladım !

Heechul : Performans için mi hazırlanıyorsunuz gençler?Bekleme odanıza gelmeme izin verdiğiniz için teşekkürler .Haha.Benim röportajcı olduğumu biliyorsunuz değil mi ? ( Tam bu anda SJ üyelerinden birisi Heechul'ü aradı.Heechul kendinden emin bir şekilde telefonu açtı. )

Changmin : (Heenim telefonla konuşurken ,Heechulle birlikte gelen kişiyle konuşur) Heechul hakkında da bir şeyler yazmak zorundasın.Bizle röportaja geldi ama telefonla mı konuşuyor? Haha.Heechul ne yapacağını bilmeyen bir top gibidir, bu yüzden nereye sıçrayacağını bilmek için ona dikkat etmek gerekir. ( Heechul'e bakar ) Bu güne kadar yayınlanan röportajlarını okudum.
Heechul: Buraya sadece röportaj yapıcam diye gelmedim.Sizin ''Spellbound'' performansınızı desteklemek içinde burdayım.Bana güvenmiyor musunuz gençler ?




Yunho:Kız grupları için gelmedin mi? Haha. Seninle yapacağımız bu röportajın eğlenceli olacağını düşündüm ama aynı zamanda gergin olacağımı da .Sen çok erkeksisin aynı zamanda kadınlar gibi hassas.Sorularının sıradışı olacağını düşünüyorum.Ama yine de birlikte geçirdiğimiz zamanlar hatrına yumuşak sorular seç .Hahah

Heechul : Yunho'nun benimle geçirdiği çok anısı var.Yunho hatırlıyor musun? Yaklaşık 12 yıl önce Seul' e gelip SM için stajyer seçildikten sonra yurtta yaşıyordun ve beni Cheondam polis karakolundan yurda götürmek için almaya gelmiştin ? Reply 1994' e dönersek Samcheonpo mükemmeliydin . Haha

Yunho:Tabii ki hatırlıyorum.Sen karakolun önünde bekliyordun , TRAX'den Jay , Donghae ve ben seni aldık yurda geldik.Sonra ben TVXQ üyesi olarak çıkış yaptım.O zamanlarımız çok eğlenceliydi.Sen Super Junior'la çıkış yaptıktan sonra kaza geçirdin ve hastanede kaldın,ben de bacağımı yaraldığım için hastaneye geldim.Birlikte başımızdan bir sürü ilginç olay geçti.

Heechul:Haklısın aynen.Çıkış yapmadan önce hoşlandığın kız bizi yemek yediğimiz fasfood dükkanında birlikte görmüş ve beni kız sanmıştı.Talihsiz bir olay yaşadın.Haha.Saçlarım o zaman uzundu.Yurtta yaşarken basketbol sahasında diğerleriyle top oynardık.Max ile stajyerken çok sık konuşma imkanım olmadı ama onun Super Junior'un ciddisi Kibum ile takıldığını görüyordum.Stajyerliğinden beri onun iyi bir insan olduğunu düşünüyorum.




Changmin:Kibum arkadaşım evet.Sen, Yunho , ben ve tüm stajyerlerin haftada bir öz değerlerlendirme yapışı,senin SM personeli önünde rock söyleyişin hala hatıralarımda canlı duruyor.Hahah

Heechul:Changmin sen de sürekli Lee Ki Chan'dan Cold şarkısını söylerdin.Kibum senin çok havalı olduğunu düşünürdü.haha.Yunho Harim'den ‘Incurable Diseases’ i söylerdi , ben rock yapardım,Yunho her zaman bana en fazla destek veren olurdu.En yüksek sesle alkışlayan o olurdu.Yunho her zaman çok hareketli ve aynı zamanda kibar.Benden çok genç değil ama stajyerlikten beri bana karşı çok saygılı konuşur.
Yunho:Tabii ki de sen benden büyüksün.Büyüklerimden bir şey istediğim zaman, kelimeler yerine hareketlerim ile kendimi göstermeye çalışırım.Elbette büyükler ve küçükler birbirlerine yakın olmak zorunda fakat ben yine de kibar olunması gerektiğini düşünüyorum.



Heechul:Sanırım senin Siwon ve SHINee'den Minho ile birlikte neden SM'in 3 ders kaptanı olarak adlandırıldığınızı anladım..Haha.U Know Yunho kesinlikte havalı bir erkek.Gerçek bir adam olan U Know Yunho ve büyüyen Max Changmin çıkış yapalı 10 sene oldu ! Tebrik ederim, ve nasıl hissediyorsunuz?

Yunho:26 Aralık 2003'te ilk yayınımıza çıktık ve 2004'te ilk single albümümüz Hug yayınlandı.İlk başta yaşlandığımızı düşünmüştük.Sonra, gerçekten çok fazla şey yaptığımızı ve hayranlarımızın bize çok fazla sevgi gösterdiğini düşündük.Daha iyi bir albüm ve performanslar hazırlamak için çalışıyoruz.10.Yıl dönünümünde konser düzenleyen tek SM grubuyuz sanırım.Sevindik ve duygulandık.Super Junior'un 10. yıl dönümü yaklaşıyor değil mi?



Heechul: Oh, bu doğru. Önümüzdeki sene 10. Yılımız olacak. Üyelerin birbiri ile güven içinde mücadele ettiği Super Junior’un 10. Yılının geldiğine inanamıyorum. Haha. Biraz önce de söyledim fakat üyeler arasında bir tartışma olduğunda sorunlarını gerçekten çözerler. Onların kişilikleri böyle. Neredeyse 10 yıldır birlikte çalışabilmemizin sebebi duygularımızı biriktirmek yerine onları çözmeye çalışmak bence. Peki ya TVXQ!?
Max: Doğrusu senin gibi özgür birisi de dahil Super Junior üyelerinin bu yönünü kıskanıyorum. Sorunları gerçekten çözmek. Biz böyle bir şey yapmıyoruz. Bunun yerine biz bol bol konuşuruz. Geçen yıl Japonya’daki turumuzda U-know ile konuşarak daha da yakınlaştık. Birbirimizi çok uzun zamandır tanıyoruz doğal olarak birbirimizle ne zaman konuşmamız ya da ne zaman susmamız gerektiğini tahmin edebiliyoruz.
U-Know: Max’le birbirimizin sınırlarını bilecek kadar yakınız bu yüzden çok nadiren tartışırız. Birbirimizin kişiliklerini iyi bildiğimiz için çalışırken ortak bir sonuca varmamız çabuk oluyor. Çok tartışmayız. Mesela Super Junior’ın 2 üyesi tartışsa diğer üyeler bu durumu halletmeye çalışır ama biz sadece iki kişiyiz dolayısıyla kavga ettiğimizde bizi barıştıracak kimse yok. Haha
Heechul: Haklısın. Bu böyle. Üyeler tartıştığında diğer üyeler ‘Hadi bir yerlere gidelim içelim, oyun oynayalım’ der ve onları bir araya getirerek birbirlerinden özür dilemelerini sağlarlar. Bu bizde böyle. Sanırım birbirinize daha anlayışlı davranmalısınız.

Max: Düşünsene sadece Siwon(Super Junior-Siwon) ve sen şarkı söyleseydiniz nasıl olurdu. Siwon’u rahat ettirmek tüm Super Junior üyeleriyle bunu yapmaktan çok daha farklı olurdu. İki insan birlikte çalıştığında birbirlerine karşı daha nazik ve anlayışlı olmalılar. U-Know’un bu yönüne minnettarım.

Heechul: TVXQ! Gerçekten karizmatik ve havalı bir grup. Beyler siz cool ve eğlencelisiniz ayrıca tamamen bizden farklı bir tarza sahipsiniz. Bu yüzden çok arkadaşça bir ortamımız oldu. Siz böyle cool olmaya devam edin fakat bu size yük olmuyor mu?
Max: Evet var. Her zaman havalı şeyler yaptık ancak  fanlarda aynı şeyi hissediyor mu diye endişeleniyoruz da. Hatta sahnede fiziksel açıdan bizi zorlayacak havalı şeyler yaptık. Ve bazı insanlar ‘Sadece havalı şeyler yapmaya çalışıyorlar’ diyebilir. Biz artık daha eğlenceli showlar yapmaya çalışıyoruz. Bunu düşündükçe sabırsızlanıyorum çünkü deneyecek çok şeyimiz var. Eğlenceli şeyler yapıyoruz ama Super Junior’a benzemeye çalışmıyoruz tabiki kendi karakteristik özelliklerimizi vurgulamaya çalışıyoruz.

U-Know: 10 yıl boyunca Kore’de ve Japonya’da çok havalı performanslar yaptık bence. Ancak eğlenceli şeyler yapmaya şimdi ki kadar önem vermedik. Bu yıl 10. Yılımız eğlenceli bir şeyler yapmak için bahanemiz var. Haha. Max bundan bahsetti ancak hala havalıyken eğlenceli şeyler yapmaya devam edeceğiz. TVXQ'nun benzersiz tarzıyla, tüm havamızla ve eğlenceli halimizle gösterilerde olmayı umuyoruz.
Heechul: Sizi dinledikten sonra size hak verdim. Düşündüm de U-Know’un Super Junior gibi daha feminen tipte olması ve Sunmi’nin ‘’Full Moon’’’u söylemesi garip olurdu. Haha.  TVXQ için en iyisi olana kadar biraz biraz değişiyorsunuz. Oh Japonya’da çıkardığınız albümün Oricon listesinde 1. olması çok uzun sürmedi. Bence TVXQ! diğer Kore grupları dalgasından daha farklı. Japonya’da birçok sorun yaşadınız ancak sonunda zirveye ulaştınız. Beyler siz harikasınız.
U-Know: Bir başka ülkeye gitme kararı alırken mesela Japonya gibi, bölge seçmek en önemlisidir. Yabancı bir şarkıcının Kore’ye gelip bir kere söyleyip gitmesi ile orada aktif halde kalması çok farklı değil mi? Bizim için de öyle. Japonya’da ilerlemeye karar verdiğimizde her şeyimizi ortaya koymalıyız diye düşündük. Japonca öğrenmemiz ve küçük bir yerde performansımızı sergilemeye başlamamız bizim için bir avantajdı. Bence bir çok insan bu çabamızın farkında ve onlara minnettarız.
Heechul: Sahneye ilk çıktığınızdan bu yana 10 yıl geçti dolayısıyla bekleme odasında sizi selamlamak isteyen genç şarkıcılar vardır. Onlara ne söyleyeceksiniz?


Max: U-Know onlara bir sürü iyi şey söyledi. Ben de gülümseyerek tüm bu iyi şeylere onay veriyorum.
U-Know: Bir keresinde comeback yaptığımızda bekleme odalarına giderek genç sanatçılara CD’mizi verdik ve onları selamladık. Birbirimizi selamlamak, bu büyük bir anlam taşıyor. Ayrıca bu genç sanatçılar da rahatça bizim bekleme odamıza gelebilirler anlamına da geliyor. Kıdemli sanatçılara baktığımda onları bekleme odalarında yalnız görüyorum genç sanatçıları da öyle. Üzgün ve mutsuz hissediyorum. Kıdemliler ve gençler arasında rekabet halinde olduklarından bu yana birçok grup yeni şarkılarını eskisinden daha kısa yapıyor. Umarım gençler kıdemlilerine ilk adımı atar. Çünkü sanatçılar birbirlerini devamlı görmek zorunda.
Heechul: Max 16 yaşında çıkış yaptın. Sanırım genç sanatçılara bakarken daha farklı hissediyorsundur.

Max: Deneyimlerime baktığımda umuyorum ki en iyisini yapmak için ve daha çok popüler olmak için kendilerinde baskı yapmıyorlardır ve sadece her günün tadını çıkarın. Genç yaşta olgun olmak için zorlamayın kendinizi. Bunları biraz geç öğrendim. Bunları daha erken öğrenmiş olsaydım sanırım bu daha eğlenceli olurdu. Haha.

Heechul: Gençlerden ne yapmasını istersin?
U-Know: Sistemden dolayı tüm şirketler daha iyi oldu. Bence çaylakların sahnede daha iyi olabilmesi için çıkış yapmadan önce dans ve şan dersleri almaları lazım. Kendi karakterlerini ve özgünlüklerini kaybetmeleri üzücü. Başlarda biraz garip olmak sorun olmaz, umarım onlar kendi tarzlarını cool ve eğlenceli bir şekilde yansıtabilirler.
Heechul: Aynı şekilde hissediyorum. Hem dans edip hep şarkı söyleyen birçok sanatçı var ancak sahnede rahatlıkları kayboluyor. Shinwa’dan (Lee) Min Woo’nun performansına baktığımda çok cool ve karizmatik olsa da çok iyi dans edemiyor gibi. Diğer ülkelerde de bir çok eksantrik sanatçılar var bence. Umarım güçlü kişilikleri olan sanatçılar Kore’ye de gelir.
Neden TVXQ!’yu kıskandığımı daha önce de söylemiştim. Super Junior’un çok fazla üyesi var bu yüzden siz daha çok ücret alabilirsiniz. Hala kıskanıyorum. İkinizin arasındaki güçlü ilişkiyi kıskanıyorum. Biz çok fazla üyeye sahibiz. Bizdeki ilişkiler daha geniş. Haha. ‘Hug’ söyleyen U-Know ve Max artık gerçekten yetişkin oldunuz. Peki, önümüzdeki sene için planlarınız neler?
U-Know:  ‘Spellbound’ albümünü Kore’de çıkardıktan sonra Japonya’da tanıtacağız ve Japonya’da tura çıkacağız. Bunlardan sonra tekrar Kore’ye gelip solo aktiviteler yapacağız ve bunu kutlayacağız. TVXQ ile bu yılın yani 10. yılımızın tadını çıkarın! Heechul ile bu röportajı yapmak çok eğlenceliydi. Zamanda yolculuk yapıp geçmişe gitmiş gibi hissettim. Millet lütfen ‘Heechul Yolda''ya destek verin.
Max: U-Know ile programlarımız bittikten sonra solo olarak da bir şeyler yapacağım. 10 yıldır TVXQ gibi bir idol grupta olmaktan gurur duyuyorum. TVXQ hala sevdiğiniz gibi olmaya devam edecek.
Oh, tabi ki Heechul fighting!

Kaynak: Naver
Çeviri: Umay (@fightohoshinki) TVXQTurkishFans & Asukachan (@htilbe_) Suju Arşiv

superjuniorturkey.com ile ortak çevirimizdir




2 yorum:

  1. Umaycim öncelikle bu uzun röportajı çevirdiğin için teşekkür ederim. Okurken gözlerim doldu, çok duygulandim.
    Yunho'nun biz iki kişiyiz bizi baristiracak kişi yok deyişi , ChaMi'nin olgunlaşmak için acele etmeyin, ben geç öğrendim deyişi ...çok duygulandim T__T
    Sonra geçen sene Japonya da neler olduki konuşarak anlaştık dediler...
    Seviyorum bu adamları ya <3

    YanıtlaSil
  2. gözlerim doldu okurken çok teşekküler

    YanıtlaSil