13 Mart 2014 Perşembe

[Röportaj] TVXQ- Vogue Korea Röportajı



NOT: İNGİLİZCE ÇEVİRİNİN AZİZLİĞİNE UĞRADIK,CÜMLELER ÇOK DÜZGÜN DEĞİL AMA BU RÖPORTAJI DA ÇEVİRMEDEN GEÇMEK İSTEMEDİK.BU YÜZDEN KUSURUMUZA BAKMAYIN ^^ İYİ OKUMALAR 


TVXQ. Bu dört harfi nefes almaksızın okumak. Onların geri dönmesini kontrol ederken kısa bir zaman içinde unutmuşum ki mevsimler defalarca değişmiş. Geri dönüşleri doğrulanır doğrulanmaz, programlarından bir röportaj almak zamanın yarısını bile, - misk otu ve sarımsağın OonNyeo’ye dönüşmesi kadar- almadı. (Kore’nin bir söylentisi). TVXQ için, onların her hareketleri zihinlerinde önceden görülebilmeli, günlük programları önceden doldu, şüphesiz. Bu yüzden o zamana kadar problem henüz başlamamıştı. Doyumsuzduk ve stüdyo içinde olmaktansa dışarıya bizimle görüşmek için gelmelerini söyledik. Hiçbirinin saklanmadığı yerde bizimle buluşmak için bir yerde saklanması gereken kişiye idolleri sorduk. Karanlık görünüşlü, tanımlarsak, her yerinden sertlik akan ayakta duran iki adam hayal ettim, Nodul Adası’nın ıssız bir bölümüne yerleştik. Ana karakterleri TVXQ. bizi hiçbir ve her stratejide riske atan bu ismi düşünmek, bu projeye hiçbir müdahale olmamalı. Kontrol ofisinden ve polisin tamam işareti aldık. Ya biz fotoğraf çekimi için davulları ateşe verdiğimiz anda ve o anda Hangangdaegyo’dan geçmekte olan biri bunu yanlışlıkla rapor ederse? Bugün kü fotoğraf çekimimiz itfaiye merkezinden. Yolumuz söylenen bölge olsa bile, Nodul Adası’nın karşısındaki Hangangdaegyo’daki sebze bahçelerinin bölgesi kolay değildi. Sonunda TVXQ korumalarına gürültüyle haritayı teslim ettiğimizde, SM Entertainment’tan bir işçi, “007 Plan” ını fark etti ve çığlık attı. “Biz film mi çekiyoruz!”

TVXQ 3 gündür yeni albümlerinin müzik videosunu çekerken çok az uyudu. Eylül sonunda yeni albümün çıkışı için tüm hazırlıklar bittiğinde röportaj o zamanlarda başlayacak. Sakallarını düzeltmek için bile vakit bulamayan ikili, minibüslerinden ayrıldı. Ergenliklerinde tanışan ikili için, aynı hız ve şartlarda büyümek zor olmuştur, ama U-Know Yunho ve Max Changmin çok benzer şekildeler, sanki “180 üzeri 9 kafa figürlü” bir grupta tanışmışlar gibi. Görüşme sırasında ağzımızdan kaçırdığımız, onlar şakacı tarzda değiller ama oldukça, ama basit ve net sıfatlar. “Çok uzun” ve “Yakışıklı”. Biri “Çok uzun” dediğinde diğeri “aşırı yakışıklı” diye cevaplıyor.(Onların stilinden sorumlu moda röportajcısı 5 aydır hamile ve onların ayakta durmasını zevkle izliyor ve göründüğü kadarıyla bu doğum öncesi eğitim için iyi.)


Önceki albümleri 2011’in Ocak ayında çıktı, bu kesinlikle bugün ki müzik endüstrisinde hatırlanmak istiyorsan kısa bir ara değil. Tabi ki bu “ara” sadece Kore’yi düşünüyorsak geçerli. Sizin görüşünüzden dışarı çıktıklarında, onlar Japonya’da ya da Asya’nın diğer bölümlerinde oluyorlar.Büyük konser programları TVXQ’nun Japonya şirketi AVEX, “A-NATION” , ve tüm SM Entertainment performans yapacakları “SM TOWN” . VE TVXQ’ nun kendi turu takvimlerine sersemletici bir şekilde geçiyor. Çok hızlı vazgeçmek için ,az çok hatırlama girişiminde bulundum. SM in PR’leri (halkla iletişime geçen) bundan vazgeçse bile. Nedenini bilmediğim bir şekilde yayınlanma yerleri konseri yaygın bir şekilde “Kore Müzik Dalgası” nın kalıbına tam uygun bir şekilde yapabilmişti çünkü “SM Town Paris Dünya Turu” bir şeyleri kanıtladı. Geçen yaz özel rapor yazmak için Paris’teki fotoğrafları ve videoları izlerken gözlerim yuvalarından fırladı.


“Japonya’da çok fazla tur yaptık, ama Paris tamamen yeniydi. Ayrıca, hoobaelerimizle karşılaştırıldığında bizi tanımayacaklarını sanmıştım.. ama kalabalık biz “Mirotic” e başlar başlamaz Korece sözleri söylemeye başladı. Bu çok havalıydı! Gerçekten şaşırmıştım.” Diye hatırladı Yunho. “Kimseye bakmadan, biriyle ilgilendiğiniz zaman o kişinin (kız ya da erkek) kültürüyle de ilgilenirsiniz. Bunun gibi şeyler, bence birçok performans sergileyene fırsat tanındı. Sorry Sorry performansı yapıldığı sırada Super Junior yurtdışında gerçekten sıcaktı. Kuşkusuz TVXQ ve SM sanatçıları sayesinde öğrenen bazı Avrupalılar olmalı. “ Yeni bir pazara (yurtdışı anlamında) girerken hem heyecan hem korku olmalı. Yunho korkusunun biraz daha fazla olduğunu hatırladı. Biz ulusal temsilcilermişiz gibi hissettirdi. Ama burada olduğumuz sürece, biz sadece eğlendik. Bu durumda kendimi daha gelişmiş gibi hissettim.

SM Entertainment hakkında ilginç olan onların fikirlerinin eninde sonunda diğerleriyle bağ kurması. Başta bu fikirler kafa karıştırıcı. Super Junior, bunun gibi Japonya’da ve Kore’de birçok insan ve farklı üyelerle beste yaptı, ve F(x) 20lerde olmamıza rağmen anlaşılması zor sözler meydana getirdi. TVXQ adına rağmen kafa karıştırıcı. Adı Asya pazarını hedef alıyor. Yurtdışında “TVXQ” olarak söyleniyor. Japonya’da “Tohoshinki” olarak. Bir “K-POP” konseri olduğunda, hangi kıta olursa olsun sınırlanıyor, onlar bitişi süslüyor. Kore’deki en büyük şirketin gücündense, ekip hayatta kalmak için standartlara uymalı. TVXQ önceki albümünü çıkardığında, ikili olarak eksik mi farklı mı olacaklarıyla ilgili tüm endişelerini rafa kaldırdı. Düzgün ve hoştu, herhangi bir müziğe eğilimli değildi.

Şüphesiz zirvede olan şarkıcılara göre, listelerde #1 numaraya yükselmek çok şey ifade etmeyebilir. Tabi ki, Japon turlarında Koreli bir şarkıcı için birçok izleyici toplayan şeyler var, ya da yabancı bir şarkıcının ilk sefer için Oricon Haftalık listesinde top 10 single albümlere yerleşmesi. TVXQ için şöyledir, onlar aktifken kaygı duymaya ihtiyaçları var mı? Onlar kuşkusuz popüler çocuk şarkılarının dans versiyonlarını yaparken makul bir yarar sunmalılar. Yunho tereddüt etmeden şunu söyledi. “Düşüncelerim farklılaşıyor. Başladığımız sırada. Bu kolayca başlayabilmemizdeki temel nokta. Şu an TVXQ’nun ‘zamanı’ “. Changmin tereddüt etmeden şunu söyledi. “Eğer bunu okul hayatıyla kıyaslarsam, birçok şey yaptığınızda hatıralar daha değerli kalıyor sadece teorikte #1 numaraya yükselmekten çok daha iyi. Dürüst olmam gerekirse, bizim müziğimiz birçok yerde #1 numara olabilecek bir şey değil. Şarkıları birçok insan eğlenirken dinleyebilmeli, bugünlerde #1 numaraya yükseliyor. “
Konu müziğe dönüştü, idoller yalnızca güzel ya da yakışıklı görünmek hakkında endişeleniyor gibi görünebilir, zaman zaman gerçekten müzik hakkında endişelenebilir. Bir aktör buluşmalarda iyi bir karakter ve iyi bir müzikle şarkıcı olarak damgalanarak ünlü olabilir. TVXQ bu çaylak yıllarını 9 yıllık grup olarak uzun zaman önce geçti. İnsanların U-Know Yunho ve Max Changmin’in TVXQ’ nun sadece tatlı şarkılar yapan bir grup olmadığını fark etmesinin ayrımını yapamasalar bile. TVXQ ve müziği aynı tarzda iyi bir takım olarak güçlü danslarına rağmen iyi gidiyor, Bu derece olarak bir örnek, bazen yön veriliyor, ve bu daha açık açık olmaktan çok daha koyu olmaya yakın. Her ikiside sadece karaokede iyi söyleyebilceğimiz bir şarkı değil. (Söylemeyi denersem söylerken yorgun düşeceğim) Konuşmamamız sırasında biz bunu basitçe “baskın müzik”olarak adlandırdık. Bu kesinlikle şu an ki müzik trendinden farklılık oluşturuyor. O zamandan beri “iyi oyuncu” BigBang dinamikleri değiştirdi, eğer performans merkezli şarkıcı bunu ya da diğerini yapamazsa, bu iyi görünmez. Ya sahnede elinden gelenin en iyisi yapmalı ya da mükemmel bir şekilde güzelleştirilmeli.

TVXQ’nun trendden daha farklı bir yöne gitmesine rağmen zirvede olma nedeni, sahnelerini ve müziklerini güzelleştirmeleri. Dinamik olarak sahneyi görünüşlerine, şekillerine ve performanslarının ortaya çıkmasına göre biçimlendirdi. Yunho günden güne şarkı söyleme kapasitesini geliştiriyor, ve Changmin “Bağırma!” da en iyiye ulaşan biri. Yoo Young Jin’in genleri tüm SM sanatçılarında yok. TVXQ oldukça başarılı olmasına rağmen en iyiyi denemek zorunda. Bu yüzden ikisi her şeyi yapmak zorunda. “ Bir süre önce, sağlık kulubündeki bir adam geldi ve şunu dedi “U-Know Yunho’sun değil mi? Siz çocuklar bir şeye sahipsiniz. Bu yüzden herkesten daha farklı görünüyorsunuz.” Biz bazen duyuyoruz ki insanların kanlarını kaynatıyoruz gibi görünüyor. Bazen daha trend müzikler denemek istediğim zamanlar oluyor. Ama bizim kökümüz başka bir yerde. Şarkı söylemeye başladığımızda “Yükselen Güneş” gibi.

Changmin albümü hazırlarken TVXQ’nun renkleri hakkında şarkı yazarı Yoo Young Jin’le konuştu, kolayca söylersek, o “baskın müziği” yeniden ortaya çıkarmaya karar verdi, dinleyiciler ve seyirciler TVXQ’yu belirleyecek. Changmin “bu sadece onların müziği” gibi tanımlanmasından endişe duyuyor gibi görünüyor. TVXQ’nun bu albümdeki kararı hafifçe farklı bir yöne doğru yol almalı. Biraz daha kolay, biraz daha parlak ve çeşitli tarzlar. “ Bu her zaman bizim ödevimiz, şuan ki tarzımızı kaybetmeden çeşitli insanlara hitap etmeyi bulmak. Bu iş için bir şeyleri ifade etmeye çalışan herkes için bir çıkmaz olmalı. Popüler kültür “o”nun trendini hızlıca değiştiriyor ve kullanıp bitiriyor Eğer biz her bir gün halkın zevklerini takip etmek zorundaysak sonunda burada kalamayız.” Yunho Changmin’den sonra şunu söyledi. “Ben kendine güvenen biriyim. Bu albümü hazırlamak için çalışırken, çok çok çok şey hissettim. Sadece işten değil, kişisel hayatım için de. Size bunun ne olduğunu söyleyemem. Haha. Birçok fikire sahip olduğumda, bu albüme biraz hayat verebilmiş olmaya inanmak istiyorum.


Yunho ve Changmin aynı yerde duruyorlar,ama tarzları biraz farklılık gösteriyor. Yunho doğduğu andan beri ADAM gibi olmuş olmalı. Maço olmayan bir ADAM. Ne kadar değerli! O geçmişine ve köklerine çok değer verir. Hatta debut şarkımız “Hug” ı ve önceden ki performanslarımızı sık sık izler. Onun “sadece birgün odasındaki yatak olmak istediği” gençlik zamanlarını yetişkin bir adam utanç verici bulacaktır. Yunho korkudan birazcık iki büklüm olduğunu kabul etti. “Ama bunu yaptığım için şu ana sahibim. Bu yüzden bunu unutmak istemiyorum. U-Know Yunho’dan çok Jung Yunho gibi yaşadığım zamanlar, stajyer olduğum zamanlar… Bu zamanları unutmamaya çalışıyorum. Sık sık eski arkadaşlarımla buluşuyorum. Ben zorluk çekiyorum, ama gerçekten yaşayan herkes zorluk çekiyor. Benim sadece onların yaşamadığından biraz daha fazla deneyimim var. Ama arkadaşlarımı bu şeylere sahip olmak için çok çalışırken görünce, diğerlerinden daha kolay sahip oldum. Hala genç olduğumu hissediyorum. ” Nerede olurlarsa olsunlar, ne yaparlarsa yapsınlar kolayca değişmeyecek bu tarz şeyler.

Ortaokuldayken onunla ilgili bir hikaye, “SM Gençler En İyi Yarışması”na katılmasıyla ve uzmanlara “beni alsanız da almasanız da sonun dansımı gördünüz. Bu hikaye tüm part time işleri yapmış olmam hakkında karları temizlemek gibi, açık büfede et vs. servisi yapmam gibi, Gwangju’dan gelip Seul’de stajyerlik yapmam hakkında. Buna rağmen Yunho diğer olgunlaşmamış erkek öğrencilerden biraz daha farklı olabilir. Onu Seul duraklarında ve parklarında uyuduğundan bahsetmesini görmek hala şaşırtıcı. Hatta bize açık yerlerde uyumak hakkında öneri bile verdi. Banklarda uyuduğun zaman, kollarını çaprazlarsın, kafanı ısıyı korumak için kol altına koyarsın, ve bacaklarını karnına çekersin. Yunho’nun sert olmasında büyük roller oynayan bu tür deneyimler. ‘Yunho hyung kavga etmede baskın.’ dedi Changmin.’ ‘Herkes yorgun olduğunda ve bitkin hissettiğinde, herkesi bir uçtan bir uca sürükleyen biri olmalı ve hyung (Yunho) bunu bizim için yapıyor.” Bizimle ilk konuşan ve bize katılan fotoğraf çekimi ve röportaj sırasında tüm sesiyle “fighting!” diyen Yunho’ydu.Changmin birçok durumda “normal bir yaşam sürmenin” nasıl olacağı hakkında çokça düşündüğünü söyledi. Bu hikaye ortaokulda badminton oynarken bir SM çalışanının onu şüpheli bir şekilde izlediğini ve SM’e alındığıyla ilgili. (Ortaokul ve lise çevrelerinde değerli yetenekleri bulmak için 90 larında oyuncu menajerleri dolaşırdı.) Ya da bu hikaye “toplu alkış” la ona dans etmesi sorulduğunda Yunho’ya konsantre olup bizi güldürmesiyle ilgili. Boş bir gün olduğunda, Yunho her zaman dışarı çıkar, sadece yürümek için olsa bile. Changmin her zaman kendini özgür bırakır, yeme, uyuma ve sadece boş boş durma. Artık varsayımsal sorular sormuyor.”İsteyerek değişmedim, bu henüz doğal bir şekilde oldu. Bu biraz utanç verici, ama bu iş eğlenceli olmaya başladı. Bu noktada eğlenmeyi öğrendim. Oyunculukta eğlenebilmek biraz zamanımı alacak. Chnagmin’in ilk TV draması programlanma konusunda şanslı değildi Changmin son zamanlarda Tsumabuki Satoshi ve Asano Tadanobu ile film çekti. Rolü Kuzey Kore ajanıydı, uluslararası bir öğrenci gibi görünmeye çalıştı Başka bir dilde iletişim kurarken ve anlamaya çalışırken tepkim diğer aktörlerden 0.5 saniyeliğine daha yavaştı. Çok zordu. Şunu söyleyebilirim. Lee Byung Hyun gibi aktörler gerçekten harika.”

Changmin yayında hassas ve duyarlı, kendince haşin ve ifadesiz yüzlü biri gibi göründüğünü anlamıştım. Yunho’ya Changmin hakkında iyi bir özellik sorduğumda “ O kolayca konuşmaz.” demişti. O defalarca düşünür ve bunu hareketleriyle gösterir demişti. Changmin gerçekte kibar ve dikkatli bir şekilde konuşuyor. O kendisinin önemli bir özelliği hakkında konuşurken “Basit ve mutlu bir yaşam sürmek istiyorum.” demişti. Eğer her gün eğlenirsem, gelecekte eğleniyor olacağımı bilemeyebilirim, bu yüzden şu an ne kadar çok eğlenebilirsem eğlenmeyi düşünüyorum. –içerken,sahnede, ailem ve sevdiklerimle birlikteyken” ve şunu da ekledi “Belki ben kolayca ‘eğlence ve mutluluk’ diyebiliyorum çünkü ben parasal olarak yaşıtlarımdan daha iyi durumdayım. Diğerleri bunu kaygısız olarak adlandırabilir… O #1 numara olmak hakkında konuşurken, diğerlerinin #1 numara olmak hakkındaki değerlerinin düşmesine endişelenirken örtmeceli bir ifadede gibi göründü. Düşüncelerini sağduyulu ama net bir şekilde iletmesi cesurcaydı. Tabi ki gülünç bir yüzle şaka yapabilirdi ve şunu söyleyebilirdi. “Ben acayip iyi rap yapabilirim.” Gözlerinin büyüdüğü ve parladığı zamanlar vardı, ve bir tanesi futbol hakkında konuşurkendi. İnternete futbol için bağlandığında bunun sonu yok… Bitişi şunu söyleyerek kapattık “Otakus dünyayı sallayacak.”

TVXQ her zaman kalabalıkla çevrilmesine ve Geroge Cloney gibi havaalanı milleri yapılmasına rağmen, buradaki,20lerindeki iki adamla küçük ve normal bir konuşma yaptık. İki adamın muhteşem sahnelerine ve kendilerine ne olursa olsun. Onlar sahne arkasında hislerini sakinleştirmeye ihtiyaç duymadan anlık “duygu değişimi” yapabilirler. Ama Jung Yunho ve Max Changmin gibi Tokio Dome sahnesinde 55000 kişiyle tam olarak dolan duran normal insanlar, geleceğini şekil vermeliler. Bazı fandomlar onların “sonsuza kadar oppaları” olacağını düşündükler idol gruplarıyla ilgili deneyim elde edip aniden ondan ayrılıyorlar. Geçmişteki idoller şunu öğrendi ki “popülarite sadece bir anlıktır” bu zamanlar geçtikten sonra, sonuçları ve seçimleri şu anda aktif idoller için veri tabanı olabilir.

Yunho yaşlansa bile TVXQ’yle devam etmek istediğini söyledi. Michael Jackson 50lerinde olmasına rağmen devam etti. O hala vücudu izin verdiği sürece TVXQ tarzını sürdürebilmeye devam edebilir. “Zaman geçse bile iyi müzik performansı yapmaya devam edebileceğimi umut ediyorum. Sonra daha çok bilgi sahibi olabilirim ve benim gittiğim doğrultuda ilerleyen hoobaelerimize yardım etmek isterim. 30larımın ortalarında ve sonlarında anlara bakabileceğim bir ailem olsun isterim.” Changmin Asya’da yaşamış Kaneshiro Takeshi’yi hatırladı sanki hepsi bir ülkedeymiş gibi. “O (?) Japonya’da ve Çin Halk Cumhuriyeti’nde kendi dilinde performans sergiledi. Ben seyahat ederken özgür ve sınırsız bir şekilde aktörlük yapmayı ve şarkı söylemeyi hayal ediyorum. Tabi ki ben şu anda TVXQ müziğini yaparken de bu şekilde yaşayabilirim.” Yunho ve Changmin, 30larında sıkı ve iyi çalışmalarını bırakmadan TVXQ’yu bu şekilde hayal ediyorlardı. Onların SM Entertainment’a ilk girdikleri ve ilk hedeflerine ulaştıkları andan beri çok zaman geçti. Bunu kendileri söylediler. Bunun tek anlamı, onların kendi rekorlarını kırmaları. TVXQ, TVXQ’yu ezip geçebilecek mi?


Kaynak:Vogue Korea,DBSKNights
Çeviri:
Klover121@TVXQTurkishFans

0 yorum:

Yorum Gönder