9 Mart 2014 Pazar

[Röportaj] TVXQ-Cosmopolitan (Ekim 2012) Röportajı


2004’teki debutlarından sonra,DBSK U-Know Yunho ve Max Changmin K-pop dalgasının en öncüleriydi.O andan beri çok zaman geçti,ve eski filmlerdeki başrole benzeyen kamera önünde durup takım elbise giymeleri gereken tamamen karizmayla dolu adamlar oldukları noktaya geldi.

MÜKEMMEL İKİLİ
Onlara kişiye özeli dikilen kıyafetlerden vermeseniz bile, ikisinin arasındaki aurayı hala hissedebiliyor olacaksınız.

-Fotoğraf çekimi için 50’li yıllardaki biri gibi olmak nasıl hissettirdi?


Yunho (YH):Böyle bir fotoğraf çekiminde olma şansını yakalamayalı uzun zaman olmuştu, bu yüzden ilk başladığımızda biraz gergindim. Ama çekime devam ettikçe daha ve daha ilginç olacağını hissettim. İlk başlarda 50’li yıllardaki aktör imajının uymayacağı konusunda endişeliydim.Ve biraz aşırı temkinliydim. Haha

Changmin (CM):Gerçekten herkes adamın adamını göstermek istedim, bir ihtimal, daha eskilerde büyüdüğüm için, ve bu nedenle bana çok doğal göründü, ve ben fazlasıyla tatmin oldum.

-Çekim yapmak istediğiniz fikirleriniz ya da konularınız var mı?

YH: Evet,ben güçlü hayal gücüne sahip bir insanım… Yakışıklı ve korunmuş erkeksi imaj oldukça iyidir, ama daha rahat ve bağımsız imajımı da göstermeyi umuyorum. Bir ihtimal hayvanlarla çekim yapmak, ya da robotmuşçasına hissiyle, bunlar beklenmedik şekilde ilginç olurdu.

CM: Ben her gün erkeksiliğimi dışarı çıkarmayı istiyorum, örneğin kumsalda performans izleyip, şarap içmek, ve bu tarz şeyler. Çok doğal olmalı, ve saf görünümlü ortaya çıkmalı. Tam tersi belirli duruş etkisi bırakmak, veya motifli kıyafetler giymek, ben daha sıradan bir imaj tercih ederdim.

YH: Bu doğru. Peki ya bir insanın değişken duyguları? Bu durumda değişimi ve çevreyi takip etmek, kıyafetlerdeki değişiklikler bunu olabildiğince yansıtmalı. 
10 takım kıyafet giymek zorunda olsanız bile, kesinlikle zaman isteyen bir şey olacak. Ben hala gayretle denemeyi düşünebilirim. 


-Gelecek yıl debuttan sonraki 10. yıl dönümünüz olacak, ve bu konseptiniz olabilirdi. Diğer aktiviteleriniz için hazırlanıyor musunuz?

YH: Fanlarla birlikte aktivite yapmayı isterdim. Eğer bunu ilk başta söyleseydiniz, biz sadece herkese havalı yönümüzü göstermek isterdik, bu zaman etrafında ve bu şeyler çerçevesinde herkesin eğlenceli yönümüzü görmesini isteriz. Tabi ki, orijinal tarzımızı takip edeceğiz ve performanslara ve canlı organizasyonlara hazırlanacağız, ve umuyoruz ki herkes mutlu olabilir ve yanı sıra bizimle eğlenebilir.

-10 yıllık debut sürecine sahip olmak, DBSK çoktan Asya’nın dışına çıktı ve tüm dünya ilgiyle kabul etti. Son günlerde, Japon singleları çıktı, ve o 3,100,000 kopya sattı, ve yeni bir rekor kırdı.Bu yeni başarınız hakkında ne hissettiniz?

YH: Bence bu inanılmaz.Kulağa klişe gelmesine rağmen,gerçekten minnettarım. Bir sanatçı olarak, herkesten ilgi görmek beni mutlu yapan bir şey. DBSK’nın bir üyesi olarak, bu denli bir başarıyı elde etmek bizim durmak bilmeyen çalışmamızın ürünüdür. Benim için, bununla birlikte bile azimle devam edeceğim ve sıkı çalışacağım. Çünkü uzun bir süredir bu işteyiz. Hiç ilerleme kaydetmemek kolay. Buna ek olarak, DBSK yalnızca birinin çalışması değildir, biz kendimizi değiştirmeye ve geliştirmeye devam edeceğiz, çünkü hala göstermemiş olduğumuz çok şey var, ve herkese daima daha etkileyici imajımızı gösterebiliriz. 

CM: Ben de bunun inanılmaz olduğunu düşünüyorum.Bu sadece Japon müzik marketi olmasına rağmen, hala haber olabildi, ve bizi uluslar arası sanatçılarla aynı seviyeye getirdi, ve beni gerçekten memnun etti. Onlar Carpenters’dan ve onların müzik sahnesindeki etkilerinden bahsetti. (Carpenters: Yaptıkları albüm satışları 100 milyonu aştığı için en çok satan müzisyenler listesinde yer almaktadırlar.) Ama bizim diğerlerinden çok farklı olduğumuzu hissediyorum. Rekor kırmamıza rağmen, bu bizim onlarla kıyaslanabileceğimiz anlamına gelmiyor. Biz bu rekoru yükseltmeye çalışacağız, böylece ileriki yıllardaki sanatçılar bu rekoru kırdığında, onlar DBSK’nın adıyla çağrılıyor olacaklar.
-Asya dışına çıkmak, ayrıca Avrupa’daki popülariteniz oldukça yüksek, ve bunun oldukça sürpriz olduğunu duydum. Ve bu popülarite diğerlerine oranla yeni. Kalıplaşmış bir yargı olarak, Avrupalı kadınlar Asyalı erkekleri çekici bulmazlar. Bu kadınların DBSK’yi çekici bulması hakkında ne düşünüyorsunuz?

CM: Şu ana kadar, bizden hoşlanan kadınlar o kadar da fazla değil. Eğer sakince inceleyecek olursam, bir kısmının Kore kültürü ve K-pop’la gerçekten ilgilenmesiyle başlamış gibi görünüyor, ve bu şekilde yayılmaya başladı. Asyalı insanlar Batı kültüründen hoşlanıyordu, ama şimdi Batı dünyası Doğu kültürüne ilgili gibi görünüyor, ve bu kültür bunun etkisiyle artmaya başladı. Şimdi ülkemizin müziğini, dansını, yüzünü sergileme şansımız arttı, ve bu yükselme bundan hoşlanan insanların sayısını oldukça artıracak.Mutlaka sahnedeki tutkumuza bakmalılar.Bu beni gerçekten memnun eden bir şey.

-Halkın gözünden, ve sizin kendi algınızdan, DBSK bir şeylere tarafsızca sıkı sıkı tutunabiliyor.Halk ve gerçek siz arasında herhangi bir uyuşmazlık var mı?

YH: Son günlerde ilginç şeyler hakkında haber aldım. İlk başta herkes cesurca sadece beni düşünüyor sanmıştım. Aslında oldukça genç bir yönüm var, ve herkes dahi bu yönüm hakkında açık gibi görünüyordu! Ayrıca herkes benim kendim hakkımda düşündüğümden çok daha centilmen ve sıcak olduğumu düşünüyormuş. Arkadaş canlısı büyük bir ağabey gibi olan komşu.Bu nedenle benim herkesle olan ilişkimin bir adım daha derinleştiğini hissettim. Halkın benim bu yönümü bilmesi istemezdim, ve bu yönümü saklamak isterdim, ama son günlerde düşündüm ki, “Bu yönüm diğerinden daha iyi değil mi?” Sahnedeki ben ve her zaman ki ben oldukça farklı, ve bu onlar için oldukça olumlu bir nokta. Bu şekilde herkese yeni bir yönümü gösterebilirim. Ama biri tasarlı bir şekilde kurgulanmamış. Daha kurgulu olan ben, göstermesi daha zor olan.

CM: Ben kendimle ilgili bu tarz yargılamaları kolayca geçiştiremiyorum, bu yüzden oldukça utangacım, ve ne söyleyeceğimi bilmiyorum.

YH: Ben de bilmiyorum. Bu sadece bir soruydu. Bu Changmin’in cazibesi.
CM: Uzun olmayan bir zaman kadar önce, önceden giydiğim bir bluz ile fotoğraf çekimim yapılıyordu, ve fanların fotoğraf hakkındaki yorumlarını gördüm –Oh, onu daha önce giymişti. Oppa, neden aynı bluzu ikinci kez giyiyorsun?- Bu bluzu ikinci kez giydiğimi bilmiyordum, bu yüzden düşümdüm ki, neden fanlar bu şekilde düşünüyor? Ve bu bana dank etti, fanların gözünden Max Chanmgin nereye gittiği önemli değil aynı kıyafetleri ikinci kez giymemeli ve bu benim için yeni bir öngörü oldu.

-Profesyonel hayatınıza bakarsak, yaşıtlarınızla karşılaştırıldığınızda büyük ölçüde başarılarınız oldu. Gelecekte, 20li yaşlarınıza dönmeyi düşündüğünüzde, en hatırlanmaya değer anınızın ne olacağını düşünüyorsunuz?
CM: Nerede olduğum önemli değil, her zaman aynı sahne olacak.(hatırladığım) Debuttan üç ya da dört yıl sonra DBSK olarak Japonya’da promosyon yapmak için, yeniden küçük bir sahnede başlamak zorundaydık. Hangi sahne olduğunu net olarak hatırlayamıyorum, ama şunu düşündüğümü ve söylediğimi hatırlıyorum, “Ben gerçekten sahnede olmaktan ve şarkı söylemekten hoşlanıyorum, bu gerçekten eğlenceli.” Bu gibi sıkıntılı zamanlar, çünkü ben oldukça gençtim, yorulduğumda somurtkan olmak daha kolaydı, ama o zamanlar gerçekten mutlu olduğum zamanlardı. Şu ana kadar bile kolayca hatırlayabiliyorum.

YH: Benim için de, en hatırlanmaya değer an bu sektörde ilk yolculuğa çıktığımız zamanlardı. Eğer bundan daha farklı bir seçim yapsaydım, şu an kesinlikle çok daha farklı bir yolda olurdum. Jung Yunho için, 20li yıllar altın yıllarıydı. Tamamıyla enerji ve tutku doluydu, ve tüm aktivitelerine yönelmişti, daha iyi ben. Bu zamanlar da gerçekten eğlenmek istiyorum.Eğer bunu söylemiş olsaydım,20lerimdeki tecrübemi kazanmış olamazdım, koşmak yerine akılsızca başlamayı düşünseydim, şimdi 20lerimin başında olmak isterdim. Çünkü asıl ayrım yapma 20lerin başında başlıyor.

-Eğer gitmiş olsaydınız ve kendi solo projelerinizi yapsaydınız, ne yapmak isterdiniz? Bunun hakkında düşündünüz mü?
YH: Önceden solo aktiviteler hakkında düşündüm. Hatta Changminle yapmayı düşündüm. Bu kesin bir şey ki o belirli bir başarıya ulaşabilir, ama bir ihtimal bunun hakkında sadece düşünmek benim için daha iyi. Düşünmek benim favori hobilerimden. Haha. Changmin ve ben çok farklı insanlarız, ve bu bizim kişiliklerimizdeki farklılıklar yüzünden. Bir gün çok saydı duyudğum bir sanatçı olan Michael Jackson gibi olmayı ve herkesin üzerinde etkim olmasını umuyorum, dans açısından ya da müzik türü bakımından. DBSK kullandığı çok SMPs (Switching Mode Power Supply) dansla eşleşen çok güçlü ve kuvvetli şarkılar var, ama eğer bu daha duyusal, daha belirsiz alçak seste olsaydı, kendimce düşünüyorum ki, ben bu tür bir şeyi tercih ederdim. Kimi zaman sahnede olduğumda bu yönümü herkese benim farklı bir yönüm olduğunu göstereceğim. Changmin’in daha çok rock şarkılar söylemesini isterdim.Basit rock şarkıları değil, gösterişçi ve doğal almayan şekilde,bu onun tarzına uyardı. Michael Jackson’ın filmi “Moonwalker” da tema kısa film koleksiyonuydu ve o her zaman hareket ediyordu.Ama bu tarz şeyler nadir görülür,eğer biri bunu denemek isterse, şimdi iyi bir şey olabilir.

CM:Solo hakkında konuşmuşken, farklı tarzları denemek isterdim.R&B,balladlar, ve akustik parçalar hepsi kayıt yapmak istediklerim, ve hatta nadiren soul, şarkılar genelde daha sessiz ve sakin.Yunho’nun söylediği hakkında, stüdyoda en iyisini deneyeceğim, ve sonra tüm diğer şeyleri deneyeceğim.

-Changmin’in son zamanlarda gitarda geliştiğini duydum?
CM:Bu yılın başlarında gitarla ilgilendim ve kendimi geliştirdim, ve hissettim ki o birçok anlama sahip.Gitar öğrendikten sonra bass da öğrenmek istedim.

-Yunho’nun çok iyi yemek pişirdiğini duydum, bunu öğrendin mi?

YH:Ben gerçekten yemek pişiremiyorum.O sadece Japon fan buluşmasında şaka olarak onlar tarafından şef diye çağırılmamla oldu, ve aniden bu haber oldu.Ama bu sırada, yemek pişirmeye ilgili hale geldim. Anne ve babamda iyi yemek pişirir. Ve ben tavuklu ginseng çorbasından sadece bir tabak yapabilirim. Eğer gelecekte şansım olursa, nasıl yemek yapıldığını öğrenmek isterim. İyi yemek yapabilen bir koca çok iyidir. İdeal değil mi? Ha ha.

-Bu oldukça kibar. İkinizde kibar olmaya eğilimli misiniz?
YH: Ben çok belirsizim. Bazı insanlara göre biz çok kibarız, ama diğerlerine göre ben çok kötü bir insanım. Muhtemelen ortada bir yerlerdeyim. Eğer daha zoru denemek istersem,bu temelden başlamalı, ama bu yeterince iyi değil. Eğer davranışlarınızda hata varsa insanlara kötü izlenim vermek çok kolay olur.

CM: Ben kibar olmaya ve diğer insanların ilgisini çekmeye çalışıyorum. Ama arkadaşlarımla olan ilişkimde canlı ve sesli olmayı tercih ediyorum.

-İdeal tipleriniz öncekilerle aynı mı? Yunho’nun Jun Jihyun’du ve Changmin’in Yuko Takenouchi’ydi.
YH: Ben gerçekten Jun Jihyun fanıyım. Aslında benim ideal tipim “My Sassy Girlfriend” den. Ama son zamanlarda bir sebepten bu değişti. Ben bana güvenen kadınları tercih ederim.Güven olduğu sürece diğer şeylerin nasıl olduğunun bir önemi olmadığına her şeyin iyi olacağına inanırım. Doğal olarak biz de yumuşak başlı olmalı ve kişiliğimizi açmalıyız.
CM: Sık sık ya da ara sıra buluşmasakta, eğer tutku varsa bu iyi bir şeydir.Ama ben sessiz ve barışçıl bir ilişkiyi tercih ederim.

-İkinizin arasındaki farklılıklara rağmen, siz harikasınız, ama siz ikiniz hla DBSK ismiyle işbirliği yapıyorsunuz. DBSK nasıl bir yöne gidecek? Ve bu yönde çalışmanız için bir amacınız var mı?

YH: Yıllar geçtikçe, Umarım DBSK müziğini uygun bir şekilde devam ettirecek, ve insanlar DBSK’yı sıkı çalışmaları ve yeniliklerin arayışçısı olarak biliyor olacaklar.O zaman fanlardan gelen mektuba baktığımda, onlar bizim müziğimizle daha sağlıklı oldular,şimdi hayalleri var, ve onlar birgün DBSK gibi olmayı umuyor diyeceğim, Bu şeyler en cesaret verici olanlar. Şimdi bu bana sorumluluğumuz var gibi hissettiriyor.

CM: Popülarite kesinlikle artacak ve azalacak, ama bunun yanı sıra, umarım DBSK’nın müziği ve performansları durmadan kaliteli bir şekilde gelişecek.

Kaynak:Keito@CTVXQ
Çeviri:Klover121@TVXQTurkishFans


0 yorum:

Yorum Gönder