3 Mart 2014 Pazartesi

[Röportaj] Yunho Arena Homme 2014 Röportajı


İdoller çağımızın simgesi haline geldi.Bir çok genç onların ışığını takip ediyor.U Konow Yunho yaklaşık 10 senedir idol dünyasının zirvesinde hüküm sürüyor.Ona geçtiğimiz on yıl ve gelecekteki on yıl hakkında sorular sorduk.Ve sonra gençlikteki hayalleri ağzından dökülüverdi.
Soru:Fotoğraf çekimlerine baktığımızda sen gerçekten havalı görünüyorsun
Yunho:Çalışırken genelde öyle oluyorum.Bir işin düzgün yapılması gerekiyorsa , gülümseyerek yapmak iyi olmaz mı?

Soru:Peki o zaman röportaj boyunca gülümseyelim.İlk ve en önemli soru,10.yıl dönüm albümünüzde kendini değerlendirseydin neler derdin?
Yunho:İlk olarak , 10.yıl dönüm albümümüzü dinlediğimde , bir değişim yaşadığımızı düşündüm.Başlangıçta albümümüzdeki şarkıların çoğu performansa dayalı idi.İlk kez bu tarzla sahneye çıktık.Müzikte görsellik önemli olmasına rağmen ,kitlelere müzikteki sesimizi göstermek istedim.Bu albüm, bizim daha uzun süre devam edeceğimizi hissetmenizi sağlayan bir albüm değil miydi? Bu yüzden bu albüme 70 puandan fazlasını vermek istiyorum.


Soru:Bir albüm piyasaya çıkacağı zaman istek duyan insanlar var ise, korkan insanlar da var
Yunho:Değişmekten korkmuyorum.Değişime ayak uyduran ve ileriye yönelik çalışan bir insanım.Bu albümü yaparken ve sahne almadan öncesinde gerginlik duymadım.Ama sahneye çıktığımda bir anda gerildim.Çünkü insanlar izliyor ve yargılama yapıyor.Her neyse bu gerginlikten zevk aldım ve eğlendim.O anlarda yaşadığımı hissettim.Sahnede stresini azaltan tiplerdenim.

Soru:Aktif olma süreniz uzun olduğundan  göstereceğiniz herşeyi göstermişinizdir herhalde.
Yunho:Ne olursa olsun,sadece Korede albüm yayınlamıyoruz , denizaşırı ülkelerde de albüm yayınlıyoruz.Klasik şarkıcılardan farklıyız ve konseptlerimiz onlardan 2 ya da 3 kat daha fazla tükenmiş(bitkin) durumda. ''Onlar farklı türde performans sergilemeyecek mi ? '' , TVXQ!'dan beklentisi olan insanlar yüzünden üzerimizde baskı var.Ancak bu baskı motivasyonumuzu yükseltmek ve devam etmek için gerekli.Kişinin yapacakları inançlarına ve o kişinin düşüncesine göre değişir.

Soru:Hayatımın 10 yılını muhabir olarak geçirdim.Geçen bu süre zarfında , işimi bırakmayı ya da bazı şeyler denemeyi düşündüm.Sonuçta ben de insanım.
Yunho:''Vazgeçmek'' kelimesi nedir bilmem gerçekten.Bir işe başladığımda onun sonunu görmem gerekir,bu tip bir insanım ben.Eğer bir şey yapmaya karar verdiysem,uzun süre bunu yapmak için düşünür ve kendi kendime ''Hadi insanları yeteneğinle etkileyecek bir kişi ol'' derim.Sadece şarkı söylemek ve dans etmek sahnenin herşeyi değildir.Karşımdaki insanlara mesajımı iletmeyi ve ruhumu göstermeyi istiyorum eğer birlikte bir şeyler hayal edersek harika olur.İkinci albümümüz sırasında ''Sahnede birlikte birşeyler üretelim ve  paylaşalım '' diye düşündüm.

Soru:İkinci albüm sıralarında kesinlikle bunu hissetmişindir

Yunho:Bir gün hastaydım ve sahnede yeterli bir iş yapmalıyım diye düşündüm ama seyircilerin hissetmesi gerekiyordu.O zaman bunları düşündüm ( yukardaki düşüncelerini kastediyor.)Bir başka günse erkek bir izleyicimiz bana mektup verdi.Japon genç bir seyircimizdi.Şunları yazmış '' Bende bir gün senin gibi olmak istiyorum abi.Ben de senin gibi insanlara umut vermek istiyorum'' .Bu sözler kalbime çok dokundu.O farklı ülkeden biriydi ama  bir erkeğin başka bir erkeğe saygısını ifade etmesi her şekilde zordur...

Soru:Mahçup hissetmiş olmalısın.
Yunho:O kelimeleri kalbimde sakladım.Ve bu yüzden yavaş yavaş değiştim.Geçen sene 850.000 kişinin konserimizi izlemeye gelmesinin gizli anahtarının şimdiye kadar bu zihniyet ve duruşla gelmemizden ötürü olduğu görüşündeyim.Daha fazla sevmemin mümkün olacağı bir iş daha var mı ki?Bu konuda inancım yok.Neyi iyi yapabilirim ve neyi yaparken keyif alırım diye düşündüm ve bu işi yapmaya devam etmek zorunda olduğum kararına vardım.Çünkü Michael Jackson'da böyle yapmıştı..

Soru:Ne istediğin ne istemediğin konusunda çok açıksın.
Yunho:İnsanlar arasındaki ilişkiler çok küçük sevgi formları içerir.Bir kez ilerlemek istediğin yol ve hedeflerin hakkında konuşursan , o tarihten itibaren,ilerlemek istediğin yolda devam edersin.

Soru:Bu işe başladığında idol olarak sınıflandırıldın.10 yıl geçti,hala idol olarak görülüyorsun.Sence bu iyi mi kötü mü?
Yunho:Kendimle gurur duyuyorum.Bizim gibi çok fazla kayıt yapan idol yok.Ama bu işi iyi yapan bir çok idol var.Kırdığımız rekorları görünce gerçekten zor işler olduğunu görüyorum.Ayrıca yeni idoller için önem taşıyan idoller olarak hala yer almak harika bir şey.Mevcut yaşıma rağmen insanlar hala beni idol olarak biliyor,bu yüzden gerçekten minnettarım.Hala genç göründüğüm için de mutluyum.Hahah.

Soru:Müzikal yönün hakkında konuşalım?
Yunho:Aslında Changminnie ve ben diğer müzik türleri hakkında çalışma yapmıyoruz çünkü istemiyoruz.Herşeyin bir zamanı var.Çünkü eğer bir seferde herşeyimizi sergilersek,gelecekte daha hızlı ve birden fazla şey göstermemiz mümkün olmaz.Yani olaylara böyle bakıyoruz.Kendime göre hayatımı komedi aktörü  yaşıyormuş gibi düşünüyorum.

Soru:Çünkü sen o kadar havalı bir biçimde konuşuyorsun ki, başım onaylar bir şekilde aşağı yukarı doğru sallanıyor.Garip bir şekilde kelimelerinde çekici bir güç var.Eğer bu ses tonunla “hadi bir şeyler yapalım” dersen kim olursa olsun onlar seni birlikte takip edecek gibi görünüyor.
Yunho: Son günlerde, desteğimi çekmem gereken şeylerin gitmesine izin verdim, ve ne kavramam gerektiğini yakalamak için daha çok şey sergiledim.Ve böylece kendi eşsiz renklerimi herkese göstermeye başladım. Eğer güçlü bir etki yayacaksam hadi bunu ilginç/eğlenceli şekilde yapalım. Ve eğer düşüncelerim hakkında konuşmaya gerek varsa, yarar sağlamayacağım ve sadece bunu söyleyelim. Bunu yerine, kesinlikle sorumluluk almalıyım.

Soru:Serbest bıraktığınız görüşünüz nedir?
Yunho: Geçmişte “gerçekten” tutkulu bir çocuktum. Her şey için çok sıkı çalıştım.Mücadeleci ruhuma sığmıyordum.Çünkü tamamen enerjiyle doluydum,insanlarla süren ilişkim azdı…Çünkü ayrıyeten bu gibi enerjiye ihtiyaç duymadığımız durumlar ve zamanlar vardır.Değil mi? Bu yüzden, diğer insanlar bu enerjiyi sürdüremediğinde, ben gitgide kendimi bunu serbest bırakmakta geliştirdim.Bu deneyimleri kazandığımda başarı ile tamamlayabilir miyim?

Soru:Sizin yaşınızda, kendinizde bu durumları fark etmek ve kendinizi bunlara adapte etmek gerçekten inanılmaz şeyler.
Yunho: Şansım iyidir.Şöyle söyleyeyim,insanlar konusunda şanslı mıyım? Bizimle gelen menajer hyung, ve ben, ikimizde diğer insanlar tarafından “aptal 1” ve “aptal 2 “ olarak biliniriz. Ben gerçekten aptal kelimesinin söylenişinden hoşlanıyorum.Bu duyduğum bir şey, dağdan atlarken eğer bu dağın yanında bundan daha uzun bir dağ var ise bu dağı geçmeli ve sonra tekrar bu dağı atlamalısınız.Çünkü dağlar bu yolla gelişmiştir.Dağların üzerinden dağdan dağa atlayamazsınız.”Hayat” ın nasıl söylendiğine bakıyorumda tıpkı diğer dağlar gibi,diğer hedeflerimiz açığa çıktığında, aşağıya geri inmeli ve sonra tekrar geriye doğru atlamalıyız.Çok düşünen bu insanlar atlamaya başladıkları zamandan sonraki çeşitli faktörler hakkında düşünecekler.Yamaç yolu var mı,ben atlayabilecek miyim,eğer atlayamazsam ne yapacağım, vs. vs.Aptallarsa, sadece atlarlar, yalnız başlarına,doğal olaral zirveye ulaşır ve üstesinden gelir.Bu yönde, bu çocuk gibi oldukça güçlü bir yanım var.Hayal kurma hayalini yapmak zorunda olduğum fikrindeyim.
Ve bunun anlamı/önemi, bu nedenle şansımın iyi olduğunu söyledim. Çünkü bu zamana dek hala hayal kurma hayali kurdum.
Soru:Müziği bir kenara bırakırsak, bunun anlamı çeşitli türde planların olduğu anlamına geliyor.
Yunho:O günün sonunda, okul yapmak isterim.Çünkü diğer stajyerlerle karşılaştırdığımda benim durumum buydu, ben daha zorlu yollara tırmanmalıydım, bu yüzden çocuklara birçok fırsat sunmak isterim.Ayrıca, Kore’de sanat okulları olmasına rağmen,bir ünlüyü nasıl destekleyeceğini öğreten çok yer yok. İnsanlara bu tarz şeylerin de öğrenilebileceği bir okul yapmak isterim. Bu benim en son hayalim.Kişisel seviyemde, Michael Jacksondan bir yıl daha büyük olduğumda bir sanatçıyken emekli olmak isterim.Gelecekte, aktör-deneyiminde ,bir aktör olarak devam etmek isterim, ve ayrıca doğrudan yapmak isterim.Gelecekte,konserler hazırlamak da isterim.Ve bu nedenle ayrıyeten hobi de bulmak isterim.Ayrıca bunu yapmaya devam edeceğim.

Soru:Bulmak?
Yunho:Ben yaklaşık 20-21 yaşlarımdayken, buluşlarımı gerçekleştirmiş olacağımı duyurduğum bir durum vardı.Sonuçları Mart tan önce açıklanacaktı.Bunun iyi bir şekilde sonuçlanıp sonuçlanmayacağını bilmememe rağmen,patent ajansından geçtim ve şu anda o eserlerimde.Yüksek derece olan hiçbir şey değildi, ama küçük bir buluştu.Farklı şekilde yapılan kab gibi bir şeydi.Her zamanki hayatımda,bunun ve onun hakkında çok düşüneceğim.
Örneğin,bizde arabaları KTX (Kore rayı) le dolduramaz mıyız? Ve otoparkları elektrik gücüyle çalıştırmanın hiç yolu yok mu? Bu tür düşünceler.Neden bunlarla ileriye gitmek için girişken olmuyoruz? Başarısızlıkla sonuçlabilecek olsa bile neden denemiyoruz? Bence bu yönden. Eğer çalışmayacak olsa bile bizim için de bir deneyim olmuş olur.Benim için, ben önce kendimi bir şey yapmaya hazırlarım ve o olana kadar yapmaya devam ederim.

Soru:Eğer bunu yapacağını söylüyorsan, gerçekten yapıyorsun!
Yunho:Gençliğimden bu zamana kadar, bu yönüme sahiptim.Başlangıçta insanların hepsi çılgın olduğumu söylüyordu.Çünkü daha önce başarılı bir şekilde yapılmış hiçbir şey yoktu.Şimdi o zamanlar geçti, yaklaşık yarı yarıya yapıldı.Başlangıçta,ben gizlice bağış yaptım.Ama her nasılsa insanlar bir şekilde buna sardılar, ve bu benim için gücün kaynağı oldu. O şekilde, hayallerim somutlaşabildi. Hayal kurma hayali kurmak zor, ama aslında ilk adım doğru zor olan, ama kendinize fırsat imkanı sunarsanız, bunu yapabilirsiniz.

Soru:İdollerin pozitif tarafına sahip olduğuna dair aşırı yayılan tarzda bir his var.
Yunho:Şimdi,bir sunbaenin bakış açısına dayanan bir duyum var.Ben sunbae olduğumda ayrıca bir anlamda sorumluluğumu geliştirdim.Bizimle benzer müzik yapan çok sayıda hoobaelerim için bu çizgide bir örnek olmak isterim,gelecekte onlar daha büyüdüğünde,ayrıca diğer şeyleri de yapabiliyor olacaklar.Bunu yapmak için,sunbaeler olarak,onlar için iyi bir yol yapmalı ve hazırlamalıyız.Bu kelimeler arasında hoşlanmadıklarımdan biri “geçmişte”.Geçmişinizde olan iyi şeyleri, önce siz alkışlamalısınız ve hikaye burada biter.Yol boyunca devam etmek için bu önemlidir.Hoobaelere bunu söylemek istiyorum.Çünkü biz çok fazla olay ve kaza yaşarız.Ama bu kazalar sayesinde daha ileri görüşlü olabiliriz.Hoobaelerime şunu da söylemek istiyorum. “Bu şekilde yaptım.Bu nedenle siz bundan daha iyisini yapabilirsiniz.” Ben bu şekilde bir sunbae olmak istiyorum.

Soru:Bu çok iyimser bir şey değil mi?
Yunho:ah, öyle mi?
Soru:Bu kapsamda birçok pozitif tarafımız var, negatif taraflarımız bizi bir gölge gibi takip eder. Bunun gibi bir yönün yok mu?
Yunho:Zaman zaman,yalnız olacağım ve bu birçok düşünceyi getirecek. Bana bile, açıkca negatif yönlerimde var. İçimdeki ben gerçekten güçlü/dikkatli biri. Bu yüzden, eğer içimde bu vasıtayla neden bulursam hiçbir şey olamam ama pozitif (tarafım),negatif tarafımı iyileştirir. Röportajcılar ve ayrıca insanlar güçlü bir etkiye sahip,değil mi? Uygun olarak makalelerde yazılan bu tipler insanlara farklı türde bir enerji verebilir.Bu nedenle, ne tür insanların meydana geldiği önemli değil ben görünenim,onlar insanlara iyi enerji vermeli.Eğer biri iyi düşünürse ve iyi şeyler yayarsa ayrıca iyi enerji de gelişecektir.Bazı varlıklar insanları çağrıştırır,önce bir şey söylerler,sonra içgüdüsel olarak onu yaparlar.Bu nedenle,insanlara bunu söyleteceğim.Hoobaelerimle tanıştığımda onlara hayallerinin ne olduğunu soracağım. “Senin hayalin ne?”Böylece bu insanları dürüst/samimi yapacak kısa bir zamanlığına olsa bile ve bunun hakkında düşündürecek.


Kaynak:mug_ping
Çeviri:
Umay&Klover121 @TVXQTurkishFans


 



0 yorum:

Yorum Gönder