8 Şubat 2014 Cumartesi

[RÖPORTAJ] Fly With The Gold – Changmin Röportajı


Changmin, kendininkinden tamamen farklı bir dünyada yaşayan “Momo” isimli casusu canlandırıyor.

Bir banka soygunu planlayan 6 adamın hikayesinin anlatıldığı “Fly With The Gold”da önceki ülkesi için casusluk yapan “Momo” karakteri göze çarpıyor. Profesyonel bomba yapımcısı olarak ekibe katılan ve ana karakter Kouda üzerinde büyük bir tesire sahip olan bu adam filmin başarısında anahtar nokta denilebilir. Bu önemli rol için seçilen kişi Tohoshinki’den Changmin.

“Film çekimleri ile Tohoshinki’nin turnesi üst üste geldi, fakat senaryoyu okuyup Yönetmen Izutsu’nun ve cast ekibinin isimlerini duyduğumda ne kadar mantıksız olursa olsun zorluk çekmeyi istedim [zorluk çekmeyi göze aldım]. Yönetmen Izutsu’nun “Pacchigi!” filmini ve diğer işlerini izledikten sonra onun eşsiz dünya görüşünün içinde olmaya ikna oldum.”

Momo yurt dışında yüksek lisans yaparken bir yandan da bir tofu dükkanında çalışan bir öğrenci gibi görünse de esasında bir casusdur. Her nedense, ana yurdu tarafından tuzağa düşürülüp terkedilmiştir ve polis de peşindedir. Tüm dünya ona karşı gibidir. Hangi örgüt tarafından bulunduğu önemli değil, eninde sonunda yakalanacaktır. 8 yıldır Japonya’da aktiviteleri olmasına rağmen, Changmin de “Japonya’da yaşayan bir yabancı” ve o ilk meydan okuyuşunun hiç bir ortak noktaya sahip olmadığı Momo’yu anlamak olduğunu söylüyor.

“Yabancı bir dilde oyunculuk yapmanın zorluklarını hissettim.”

“Ben parlak bir dünyada yaşıyorum, fakat Momo gerçek kimliğini saklaması gerektiren durumlar yüzünden sessiz bir yaşam sürüyor. Onun duygularını anlamak kolay olmadı. Eğer bir benzerlik varsa, o şu olabilir: ikimiz de göz önünde olmayı[göze çarpmayı] sevmeyen kişiliklere sahibiz. *gülüyor* Başlangıçta kalabalığın önüne çıkmakta gerçekten kötüydüm. Uzun zaman öncesinden arkadaşlarımla buluştuğumda, bana “Şimdi bile bir sanatçı olarak insanların önünde şarkı söyleyip dans ettiğine inanamıyorum.” diyorlar. Buna bende inanamıyorum. Şimdi bu işi yapmaktan gurur duyuyorum; ama çocukken oyunculukla ya da şarkı söylemekle gerçekten ilgilenmiyordum.”

“Fly With The Gold” Changmin için uzun metrajlı bir filmde oynamak açısından bir ilk. Baştan itibaren yabancı bir filmde, yabancı bir dilde oyunculuk yapmaya hazırlansa da bunun beklediğinden çok daha zorlu bir yol olduğunu itiraf ediyor.

“Çekimden önce, senaryoyu diğerlerinin repliklerini de anlayıncaya kadar okudum. [Korece oynayacağım bir role göre] Daha çok çalıştım. Ama asıl çekim mekanına gidip rolümü oynamayı denediğimde, karşımdakinin repliğine -hissiz- cevaplar verdim. Kafamda düşünüp tepki veriyordum, ama cevabım biraz gecikiyordu. Belki sadece bir saniyelik bir gecikme; ama bu, bir film için yeterince uzun. Bekleyip tepki versem, bu zoraki görünüyordu. O zaman, yabancı dilde oyunculuk yapmanın zorluğunu bir kere daha hissetmiş oldum.”

Changmin tercümn kullanmaya gerek kalmadan TV’de ya da röportajlarda sadece Japonca konuşabilme yeteneğine sahip. Onunla yeni tanışan insanlar için yetenekleri gerçekten şaşırtıcı. Bununla birlikte, oyunculuk dünyasında sert direktifleriyle bilinen Yönetmen Izutsu, “bir yabancıya göre iyi” gibi bir özrü kabul etmiyor. Yönetmen, yeteneğe ve [oyunculuk konusunda] geçiş tecrübelere sahip diğer 5 başrol oyuncusu ile aynı düzeyde bir performans talep eder. Changmin’se [başlarda] yönetmenin ve personelin Osaka lehçesini anlamakta güçlük çekince paniğe kapılır.

“Osaka lehçesini anlamakta beklediğimden de kötüydüm ve ne sölendiğini [hatta yönetmeninkini bile] tahmin etmek zorundaydım. O zamanların stresli olmadığını söylersem yalan söylemiş olurum. Personel ve rol arkadaşlarım Tohoshinki canlı performansını izlemeye geldiler; fakat yardımcı yönetmen benim parlak bir sahnede tamamen kendime güvenen bir şekilde dans edip şarkı söylediğimi gördüğünde, aynı insanı izlediğine inanamadığını söyledi. *gülüyor* Çekimlerde kendime güvenimi tamamen kaybediyordum gerçekten.”

Çok çalışmanın bir sonucu olarak, filmi başarıyla tamamladı ve yaptığı işten memnun kaldı.

“Şimdiye dek izlediğim Japon filmleri içinde en büyük gerilime sahip olan buydu. Sevdiğim sahne başlangıçta Momo ve abisinin tekrar buluştuğu an. Kısa bir sahne, ancak o an Momo’nun karakterinin ortaya çıktığı ve ne tür bir durum içinde olduğunu göstermesi bakımından önemli.”

Oyunculuğun büyüsünün yanında zorluğunu da hissettiği zamanlardan biri, Kouda [Tsumabuki Satoshi] karakterine karşı beslediği duyguları ifade edebilmesiyle ilgiliydi. Hikayenin orijinalinde ikisi (Kouda ile Momo) bir tür homoseksüel duyguya sahipler ve Changmin bu duyguları nasıl ince bir şekilde ifade edeceği konusunda endişeliydi.

Kouda ile duygusal göz açma sahnesi

“Kouda ve Momo, ikisi de umutsuzluk ve kaybolmuşluk hislerini taşıyorlar. Yaşadıkları sert çevrede yaşamak için bir yol buldular ve çaresizlik içinde yaşıyorlar. Sanırım bu sebeple ikisi doğal olarak birbirlerini cezbettiler. Yavaş yavaş bir bağ oluştu. Bunu gözlerle ve yüzle ifade etmek önemliydi. Bu konuda yönetmene güvendim ve onun direktiflerini takip ettim. Gerçekten de sıkı bir rehberlik oldu.” *gülüyor*

Fırtına yaratan bir başka şeyse (Momo’nun) takipçilerinden saklanmak için kadın kıyafetleri giydiği sahneydi.

“Bu, hikayenin orijinalinde var ve Kouda’nın kalbinin açılmasını gösteren anlamlı bir sahne olduğu için bunu dışarı vurmaya hazırdım. Bunu yapacaksam güzel görünmeliyim diye düşündüm. Fakat kadın kıyafetleri giymiş halimle aynaya baktığımda bu çok gülünçtü. İnce bir görüntüye sahip olurum sanmıştım ama aynadaki kalın görüntümü görünce şok oldum. Kadınlar çok narindirler, değil mi? Fakat (sahneyi) ekranda izlediğinizde iyi düzenlenmiş olduğunu göreceksiniz, ben beklediğimden daha güzel göründüğüm için rahatladım.”

Film çekimleri ile canlı turne programı aynı zamanlarda olduğu için fiziksel ve duygusal olarak zor anlar yaşasa da başarı hissi tüm bunları değerli kılıyor.

“Şansım olsa başka bir filmde de görünmek isterdim. Bu değerli bir deneyimdi. Fakat film yabancı dildeyse daha dikkatli olmam gerekecek.”

Kaynak: randomrelated
Çeviri: Gülefşan @TVXQTurkishFans

0 yorum:

Yorum Gönder