15 Şubat 2014 Cumartesi

[Röportaj] SPUR (Mart 2011) “Acıyı ve üzüntüyü görmezden gelerek bu özel yeri korumak için çok çalışmak”



 “İki farklı insan arasındaki uyum, Tohoshinki’nin yeni cazibesi.”

Acıları neredeyse bir yıl boyunca peşlerini bırakmadı ve sonunda ikili, uzun bir sürenin ardından Tohoshinki olarak aktivitelerine devam etme kararı aldı. Yunho ve Changmin aktivitelerine yeni parçaları “Why (Keep Your Head Down)” ile yeniden başladı.

YH: Bu yıl sancılı bir dönem olmasına rağmen aynı zamanda bizim büyüdüğümüzün de işareti. Geçmişe dönüp bakmaktansa  şimdiye konsantre olmayı tercih ediyorum. Sürekli nasıl devam ederiz diye düşünüyorum. Çünkü sahneden ayrı geçirdiğimiz zaman bize sahne performansının sevincini tekrar yaşattı. Tohoshinki’nin aktivitelerini durdurduğu dönemde genç nesillerin performanslarını izledikten sonra “en kısa zamanda biz de sahnede olmalıyız” diye düşündüm hep.

İkili “Şimdi kalplerimiz bize, fanlarımızı en yakın zamanda görmek istediğimizi hissettiriyor” diyor.

YH: Geçtiğimiz sene SMTOWN’da konser verdik. Bazı seyircilerin ağladığını gördüm, o gözyaşları kalbimizi derinden yaraladı. Bu yüzden mümkün olduğunca kısa sürede yeniden sahnede durup herkese “gülücük” dağıtmak istiyoruz.

Yunho “Heading to the Ground” dizisinde rol alıyor ve “Goong” müzikalinde de performans sergiliyor. Changmin de “Paradise Ranch” dizisinde oynuyor. İkisi de geçtiğimiz sene boyunca oyunculuk üzerine çalıştı. Bu tecrübeler onların olgunlaşmasını sağladı.

CM: Solo aktivitelerimiz sayesinde ikimizin de yaptığı işe objektif olarak bakabiliyorum. Yunho’nun işine olan tutkusu, bana ondan bir şeyler öğrenmem gerektiğini düşündürtüyor. Çünkü hem oyunculuk kurslarına, hem de koreografi için antrenmanlara ve çalışmalara gidiyor. Şimdiye dek yaptığı işe bir partnerin bakış açısıyla bakmış olsam da dışarıdan baktığım zaman bu kadar çok çalışmasına saygı duyuyorum.

YH: Ben de dizisi çekilirken Changmin’i ziyarete gittim. Benden genç olmasına rağmen gerçekten saygın biri. Karşımda duran Changmin’den daha farklı bir Changmin gördüm. Son zamanlarda bazı sorunlarla karşılaştığım için konuşmalarımız boyunca bana tavsiyelerde bulundu. Gerçekten Changmin’in olgunlaştığını hissediyorum.

“Biz ateş ve suyu gibiyiz. Duygularımızı birbirinden farklı şekillerde gösteriyoruz ve kişiliklerimizde tamamen zıt.”


Solo aktivite tecrübeleri sayesinde ikisi de daha karizmatik olarak döndüler.
“Why (Keep Your Head Down)” çekiciliklerinin patlama noktası oldu. Yüksek perdeden ses,  güçlü bir performans ve üzgün duygulara sahip şarkı sözleriyle birlikte bu şarkı Tohoshinki aktivitelerinin başlangıcı oldu.

CM: Benim sesim yüksek perdeli, Yunho’nunki ise daha alçak olduğu için uyumu kaçırıyoruz. Dürüst olmak gerekirse başlarda çok tedirgin olduk, ne yapacağımızı bilmiyorduk. Ama şimdi harika bir şarkı oldu.

YH: Sadece seslerimiz değil birbirine tamamen zıt olan birçok şeyimiz var. Mesela ben arkadaşlarıyla dışarı çıkmayı, kalabalığı seven biriyim. Changmin evde kalmayı ve sessizliği sever. İlgi alanlarımız farklı. Benim odam çok sade ama Changmin’in odası oyunlar ve ses ekipmanlarıyla dolu. Çok fazla dışarı çıkmayı sevmemesinin nedeni de bu. Birlikte yaşamamıza rağmen birbirimizi çok sık göremiyoruz. Bazen yalnız hissediyorum.

CM: Farklı odalarda yaşıyor olsak bile geçmişte aynı odayı paylaşmıştık. Zaten 7 yıldır birlikte yaşıyoruz, birbirimizi ara sıra göremiyor olmamız güzel. (gülüyor) Ya aynı odayı paylaşmaya devam etseydik? Böyle bir şeyi gerçekten istemiyorum. Ne zaman Yunho gelse, oda anında savaş alanına dönüyor. (gülüyor)

YH: Doğru, benim oraya buraya savurduğum eşyalarımı Changmin arkamdan topluyordu. Bu da tamamen zıt olduğumuz şeylerden biri.

-Sevgi biçimleri de farklı

CM: Yunho aşkını çok açıkça belli eder. Erkeksi ama biraz yavaştır.(gülüyor)

YH: Haklı. Bir şeyleri hep unuturum. Bazense ben hiçbir şey yapmadığım halde eşyalarım kendi kendine düşer. Masadaki bütün kitaplar düşer ve eşyalar anında kırılır.

CM: Normal günlerde harika biri gibi görünür, aslında çok dalgındır. Bu ayrım kadınların “kadın içgüdüleri”ni canlandırabilir. Kızlar istemeden şöyle düşünecektir ‘ona yardım etmek için ne olursa yapmalıyım’ ahh bu kurnazca…

YH: Changmin, partnerini nazikçe koruyan ve ona karşı düşünceli davranan biri. Ortama çok dikkat eder, romantik bir hava yaratır. Hoşlandığı kıza karşı gerçek bir nezaket gösterir.

CM: Herkesin doğum gününü unutsanız bile hoşlandığınız insanın doğum gününü hatırlamanız gerekir. Kendi telefon numaranızı unutsanız dahi hoşlandığınız insanın numarasını hatırlamalısınız. Bana göre, sevdiğim insan 1 numaradır ve kalbimde özel bir yeri vardır.

YH: Harikasın, işte bu en iyisi.




Kan gruplarına dair, Yunho A ( ciddi olan), Changmin ise B ( dikkatsiz olan) kan grubu.

YH: Her halükarda ben arkadaş grubumla hareket etmeyi, bowlinge gitmeyi, gezilere çıkmayı çok severim. Öyle zamanlarda, Changmin de burada olsaydı daha mutlu olurdum diye düşünürüm hep. Ama davet etsem bile gelmez ki.

CM: Eğer Yunho bir yerdeyse orası çok canlı olur. O tarz enerjik ortamlarda başım ağrıyor.

YH: Birkaç zaman önce Changmin’i arayıp “Şuan kafedeyim” dedim, “Ben de uzun zamandır oraya gitmemiştim, gelmek istiyorum” diye cevapladı. Geleceğini düşündüm ama sonra beni arayıp “Sanırım bugün gelemeyeceğim” dedi. Hayal kırıklığına uğradım. Aslında ona “benimle daha çok takılmanı istiyorum!” demek istiyorum.

CM: Ahh tamam bu konuyu düşüneceğim.

-Sakin Changmin ve afacan Yunho iki farklı güzelliği vurguluyor.

CM: Farklı olduğumuz birçok şey olmasına rağmen kalplerimiz bağlı. İnsanlara duyduğumuz güven, değerli şeylerin önceliği ve önemli insanların değeri gibi konularda aynı düşüncelere sahibiz.

YH: Changmin ve benim sözler olmadan birbirimizi anlayabilmemizin sebebi de bu. Konuşmasak bile birbirimizin ne düşündüğünü hemen anlayabiliyoruz.
Şuanda sadece iki kişi olduğunuz için birbirinizi anlamanız daha mı önemli?
“Olması gereken bu” diye cevapladılar.

CM: Gelecekte de ikimiz olacağız, Tohoshinki’nin yükselmesini istiyoruz, bir gün ölsek bile müziğimiz varlığını sürdürebilir. Daha çok insanın, bizim bu büyük yeteneğimizi hatırlamasını istiyoruz.

Onların “Ateş” ve “Su” tanımları ve gülümsemeleri, gelecekte nasıl bir uyum oluşturacaklarını sabırsızlıkla bekleyelim. Ve 4 gün boyunca çekimlerini yaptıkları güçlü danslarıyla hazırlanan yeni müzik videolarını sakın kaçırmayın!


Kaynak: SPUR March 2011 Magazine, hanamin,
肉片@maxchangminbar
 İngilizce Çeviri: CC @ ContinueTVXQ.com
Türkçe Çeviri: Cube @TVXQTurkishFans

0 yorum:

Yorum Gönder