8 Şubat 2014 Cumartesi

[RÖPORTAJ] TVXQ! "Yolun Henüz Yarısındayız"


Hayvan kostümleri içinde şarkı söyleyip kızların kalplerini “Hug” ile çarptırmaları sadece bir kaç yıl önceymiş gibi geliyor.
Şimdi Kpop sanatçıları olarak 9.yıllarında, TVXQ’dan Max Changmin ve U-Know Yunho müzikleriyle olgunlaştılar.
“Keep Your Head Down”dan “Catch Me”ye geçiş yapmaları kolay bir iş değil, fakat bu tür meydan okumalar başarının yarısında olduğunu söyleyen şarkıcılar için büyük bir sevinçtir.
“The Avengers/Yenilmezler” ve “Hulk” gibi bir güçle dönen, TVXQ üyeleri 27 Eylül’de Seul La Casa Hotel’de, yeni albümleri ve hedefleri ile ilgili düşüncelerini paylaştı


Soru: Aradan geçen onca zamanda vaktinizi nasıl değerlendirdiniz?
Yunho: Ben bile 1 yıl 8 aydır sahne ışıklarının dışında olduğumuzu anlayamadım.SMTown turnelerine katılmak ve diğer canlı gösterilerde olmak, zaman gerçekten çok hızlı aktı. Geri dönüşümüzü planlanan tarihten biraz daha erken yapmayı denedik, fakat yeni türler denediğimiz bu albümün mükemmel olmasının daha iyi olacağını hepimiz kabul ettik. Şarkı sayısına karar vermek ve ana şarkıyı seçmek, hepsi gecikmeye neden oldu.
Soru: Albümü hazırlarken neye odaklanmaya çalıştınız ?
Changmin: “Keep Your Head Down”, müzik sahnesine geri dönüşümüz hakkında insanlara güçlü bir izlenim vermek için yeterince etkiliydi. Bu tür etkili performanslar yapmak tabiiki önemli ama biz “Catch Me”nin kolayca dinlenebilir ve akılda tutulabilir olmasına çalıştık. Başta, moda olan pop müzik tarzını takip ederek kendi rengimizi kaybetmekten çekindim. Fakat bu ikisi arasında bir orta yol bulduk ve bir iki ay bu kısım üzerine çalıştık. İnsanlar (bu albümün) bizim kendimize özgü tarzımızı korumamızın yanında önceki albümlerden biraz farklı yanlarının olduğunu hissedebilirse, işte ben buna başarı derim.
Yunho: Hımm, bazı değişiklikler farkedilmeyebilir. Açıklamak gerekirse, biz dubstepi kendi eşsiz performans tarzımızla kaynaştırdık. O, SM Entertainment’ın iyi olduğu ve genel halk isteği arasında bir yerde.
Soru: Müzik videonuzdan bahseder misiniz? Bu konuda karışık görüşler var.
Yunho: Ünlü kareograf Tony Testa [ SHINee'nin "Sherlock" şarkısının kareografisini ve Michael Jackson'ın "This Is It" şarkısının yönetmenliğini yapmıştı.] “Catch Me”nin hareketlerinden sorumlu olan kişidir. Testa bize 4 versiyonla geldi, fakat biz onları tek bir performansa dönüştürdük. Justin Bieber’la olan programını geri çevirmek zorunda bile kaldı çünkü biz hala nasıl yapacağımıza karar verememiştik. Final kareografisi müzikal gibi bir hikayeye sahip ve “ayna dansı”, “hulk dansı” dediğimiz özel hareketleri var. Changmin ve ben yüzümüzü birbirimize dönüp tıpkı bir aynaya bakıyormuş gibi aynı hareketleri yaparken arkaplan dansçılarımız kendi bireysel hareketleri ile bizim duygularımızı birbirine bağlıyorlar. Testa bize “Hulk dansı”nın Holywood filmi “The Avengers/Yenilmezler”den esinlenildiğini söyledi. Aslında ben ona “Transformer dansı” demek istedim ama işe yaramadı :) Bence çocuklar bile bu hareketleri kolaylıkla takip edebilir.



Soru: “Catch Me” oldukça yoğun bir kareografiye sahip. Canlı performanslarda nasıl halledeceksiniz ?
Changmin: Yoğunluk açısından, arka plan dansçılarımız benden ve Yunho’dan daha çok yoruldular. Bizi kaldırdılar, yukarda tuttular ve etrafımızda dans ettiler yani bu kolay bir iş değil.
Yunho: Biz çoğunlukla canlı performanslar yapacağız fakat canlı performanslarda bir süre için şarkının kayıtlı versiyonunu kullanacağız. Eğer canlıda karışıklık olursa, bu felaket olur çünkü “Catch Me”de takım çalışması gerçekten önemli. Bu durum yüzünden şu an daha iyi bir takım çalışmasına sahip olduğumuzu hissediyorum :)
Soru: Koreli izleyiciler için müzik tarzınızdaki bu orta yolu bulma konusunun yurt dışındaki hayranlarınıza şarkıyı daha az çekici hale getirebileceği hususunda endişelenmediniz mi ? Kareografınızın başta şarkı sözlerinden hissettiği kültürü anlamakta zorluk çektiğini söylemiştiniz.
Yunho: Kültürel farklılıktan dolayı, yurtdışındaki hayranlara Kore stili ve kültürünü göstermek konusunda daha istekliyim. Testa sonradan şarkı içindeki duygularımızı anladı ve bu “Hulk dansı”nın nasıl ortaya çıktığını açıklıyor. İnsanların kareografi ve şarkı hakkında karışık düşüncelere sahip olduğunun farkındayım çünkü bazı açılardan “Catch Me” benzersiz bir şarkı. Fakat biz yeni şeyler denemekten hoşlanıyoruz ve ben kararı hayranlara bırakacağım.

Soru: Yeni albüme koymak için tüm Japonca şarkılarınız içinden “I Don’t Know”u seçmenizin özel bir sebebi var mı ?
Changmin: Aslında şarkıyı bir önceki albümümüze koymayı planlıyorduk. Hatta kareografisi bile hazırdı. Onu çok seviyorduk bu yüzden düşündük ki onun “Keep Your Head Down” ile yarışması ya da kıyaslanması doğru olmaz. Şarkıyı sonraya saklamak daha iyi olacaktı. Melodi 2 yıl önce hazırdı.

Soru: “I Swear”ı TV’de söylemeyi planlıyor musunuz ?
Changmin: Henüz böyle bir planım yok. Şimdiye dek sadece hayranlarım için bir şarkı yapmamıştım hiç. “I Swear”da son 9 yılda neler yaşadığımızı anlatmak istedim. Onlar (hayranlar) muhtemelen bunu biliyorlar ama emin olmalarını sağlamak istedim. Bunu kelimelerle anlatmak ve kendi içimde tutmak arasında büyük bir fark var. Şarkıyı TV’de söylemek yerine bunu konserlerde ya da dünya turnemizde yapmayı tercih ediyorum. Bizimle birlikte şarkıyı söylerlerse çok hoş olur.
Soru: Yunho, bu defa neden şarkı yazmadın ya da bestelemedin?
Yunho: Benim kendi kuralım var. Sadece konserler için şarkı yazıyorum ve besteliyorum. Eğer albüm için bir şarkı hazırlarsam, kendimi kontrol edebileceğimi sanmıyorum, bu iş için gece gündüz çalışırdım. Şarkı yazdığınızda hırslı birine dönüşürsünüz. Bunu profesyonellere bırakmam kendim yapmamdan daha iyi. Yani benim melodilerim sadece konserler için.
Soru: Oyunculuğu denemek istiyor musun ?
Yunho: Gerçekten istiyorum. Changmin ve ben oyunculuğu denemek istiyoruz ama bu ne zaman olur bilmiyorum. Bence şu an kökenimize/temelimize odaklanmanın zamanı yani müziğe. İlk önce aktivitelerimizi genişletmeye çalıştığımız alanda kendimizi sağlamlaştırmamız gerek. Temel sağlam olmazsa geri dönecek yerimiz olmaz. Biz bundan emin olmaya çalışıyoruz.

Soru: Siz SM Entertainment’a gireli yaklaşık on yıl oldu. Geçtiğimiz 10 yılda sizce ne gibi değişiklikler oldu ?

Yunho: Ajansta en genç biz olduğumuz zamanlarda kıdemli (bizden büyük) sanatçılara çok fazla soru sorardık. Fakat şimdi, soru sorulan kişi biziz. Onların hepsi harika şarkıcılar olmayı hayal eden çalışkan insanlar, bu yüzden biz havuç ve sopa tekniğini kullandık [ç.n: deyimin aslı "use carrots and sticks", cezalandırarak ya da ödüllendirerek iş yaptırma anlamına geliyor.] Fakat bu bazen işe yaramıyor. Sıkı çalışan insanlara daha fazla tavsiye vermeye çalışıyorum. 
Kıdemli üyeler olarak sahip olduğumuz sorumluluk duygusu ile baskı yapmak istemiyorum ama şirketteki arkadaşlarımız bizim akıl hocalarımız gibiydi, yani bu bize böyle bir görev veriyor. 9 yıl oldu bile.. Tam 9 yıl.
Soru: Sizde dahil, Kore dalgasının yayılmasına katkıda bulunan bir dizi sanatçı var. Birbirinizi ne şekilde etkilediğinizi düşünüyorsunuz ?
Yunho: BoA, Hallyu’da öncü oldu. Önceden Kore pop kültürü yurtdışında bu kadar popüler değildi yani temelde Hallyu tohumlarını o ekti. Onun çabaları sayesinde kendimizi tanıtmamız daha kolay oldu. Japonya’da en dipten başlayıp seyirci sayısını yavaş yavaş arttırdık, birkaç 100den 10binlere doğru. Sonrasında Super Junior ve Girls’ Generation yurtdışı aktivitelerine başladı. Hepsi Hallyu türünde etkili isimler. Açıkçası bu sanatçıların çabası olmasaydı Kpop şimdiki durumuna gelmezdi diye belirtmek istiyorum. Kpop şarkıcıları yurtdışı piyasasına açılmak için şimdi oldukça iyi bir ortama sahipler ve hepimiz çok çalışarak daha iyi bir kültürel içerik sunabiliriz.
Soru: Muhtemelen idol sanatçılar olarak çıkış yapmadan önce hedeflediğiniz şeyler vardır. Ne kadarına ulaştınız ?
Changmin: Yarısına. Çıkış yapalı 9 sene olmasına rağmen henüz başarının yarısındaki bir noktada olduğumu düşünüyorum. Her yıl sayısız acemi idol yıldızı müzik sahnelerine adım atıyor ve ne yazık ki, bir çoğu bir süre sonra unutuluyor. Yaklaşık 9 yıldır bu savaşın ortasında hayatta kalmak oldukça büyük bir başarı. Biz artık diğer yarıya çalışmalıyız.[ç.n: Yolun henüz yarısında olduklarını söylemişlerdi ya ^^ ] Çıkışlarından bu yana 14 yıl geçmesine rağmen hala kariyerlerine devam eden hatta onu marka hale getiren Shinhwa üyelerini izlemek, bizim ve diğer şarkıcıların öğrenmesi gereken şey tam da bu. Müzikte kesin bir kimliği korumak ve kalan yarıyı ekstra aktivitelerle doldurmak Koreli sanatçıların kariyerlerini geliştirmelerini sağlayacak şey.
Soru: PSY 12 yıllık şarkıcılık kariyerinde Billboard’da rekor bir başarıya imza attı. Gençler siz şarkıcı oalrak 9 yıl geçirdiniz yani bu gibi bir başarıya ulaşmak için henüz 3 yılınız var.
Changmin: Bu kolaylıkla başarılı olunabilecek bir piyasa değil. Şans, zamanlama ve bağımlılık yapan dans hareketleri onun küresel piyasada gururla ayakta kalmasını sağladı. O küresel izleyicilerin ilgisini çeken bir şarkı üretti ve Youtube’da hızla yayıldı. İnsanların Kpop’a yönelik ilgisi bir kere oluştu mu, daha fazlasını merak etmeye başladılar. Bunun geçici bir patlama olmasını önlemek için, tüm Koreli sanatçılar Kpop’u geliştirmek için çok çalışmalı. Bu hepimizin görevi. PSY benzersiz karakterini bir silah olarak kullanıp herşeyi mümkün kıldı. Yakında bir şansımızın olacağını düşünüyorum. Sadece TVXQ! değil tüm Koreli sanatçılar olarak böyle bir şansımız olacak.
Soru: Eğer diğer şarkıcılardan kendinizin olmasını istediğiniz bir şarkı seçseydiniz, bu hangisi olurdu ?
Changmin: Kesinlikle SHINee’nin “Replay”ini seçerdim. Şimdi bile dinlediğimde o çok moda. SHINee üyeleri melodiyi tanıtırken biz “MIROTIC” konserindeydik. Onların böyle güzel bir şarkıyı söyleyip dans etmelerini izlemek, beni biraz kıskandırmıştı. “Replay” gerçekten çok hoş bir şarkı.
Soru: Gelecek yılki 10.yıldönümüz için özel birşeyler planlıyor musunuz ?
Yunho: Format henüz hazır değil fakat büyük olasılıkla -ilk kez TV’ye çıktığımız tarih olan- 26 Ekim’de özel bir etkinlik olacak. Bu konuda hala düşünüyoruz. Kişisel olarak, hayranlarımızla konuşabileceğim ve onların TVXQ’nun müziği ile ilgili düşüncelerini paylaşıp sorularını alabileceğim küçük çaplı bir etkinlik olması istiyorum. Yapabilir miyiz bilmiyorum.
Kaynak: kstar10.com
Çeviri : Gülefşan @TVXQTurkishFans




0 yorum:

Yorum Gönder