15 Şubat 2014 Cumartesi

[Röportaj] TVXQ-NON-NO (Mart 2011) – “Aktivitelerinin yeniden başlayışı”


Zirveye ulaşmalarının ardından, Tohoshinki’nin aktiviteleri durduruldu. Bu Ocak ayında, Lider Yunho ve maknae Changmin yeni Tohoshinki olarak geri dönüşlerini yapıyorlar. Tohoshinki aktivitelerinin yeniden başlayışının damgasını vuruyor.

Yunho: Tohoshinki olarak geri dönüşümüzde Changmin ile çalışıyorum. Gerçekten mutluyum, Japonya’da aktif olduğumuzdan beri uzun zaman geçti ama yinede çok rahat hissediyorum.

Changmin: Bireysel aktivitelerimizi gerçekleştirirken çok şey öğrendim. Ama başından sonuna kadar hep yalnızdım. Yunho’yla olduğumda birbirimizi cesaretlendirip görevleri paylaşıyorduk. Tabi ki, baskı ve endişeyle başa çıkarken de durum böyleydi.

Geçen yaz Seoul’de, ajanslarının “SM Town Konser Turu” için 2 üyeli Tohoshinki olarak ortaya çıkmaları, her iki üye için de muhteşem bir dönüm noktası oldu.

Changmin: Bu, çıkış yaptığımızdan beri yaşadığım en endişe verici andı benim için.

Yunho: Benim için de öyleydi. Çok gergindim!

Changmin: Sahneye çıkmadan hemen önce, çok fazla kahve içtim (gülüyorlar)!!.Dürüst olmak gerekirse, çalışanlar ve fanlar sahneye çıktığımızda neler olacağını merak ediyordu. Tüm sezgilere rağmen, bence herkes için birazcık rahatsız ediciydi.

Yunho: İnsanların çığlıklarını duyarak sahneye doğru yürüdüğümde gerçekten çok mutluydum. O an Changmin’in dans ederken ne kadar harika olduğunu fark ettim.

Changmin: Böyle bir iltifatı süperstar Yunho’dan duymak beni çok memnun etti. (gülüyor)

Yunho: Ben her zaman en çok dans üzerinde çalışmışımdır. Eskiyi düşününce, sanırım başından beri rahat zamanlar geçirdim. Changmin açısındansa, o çok yakışıklı ve her şeyde iyi, bu inanılmaz.
Changmin: Aishh, hala yeterince sıkı çalışmıyorum. Süperstar Yunho’yla karşılaştırılamam.

Yunho: Bu çocuk beni her gün kızdırıyor. (gülüyor)

Aktivitelerinin yeniden başlaması ile birlikte, grup merakla beklenen yeni single’ı da yayınladı.

Yunho: Bu insanları çılgına çeviren ve Tohoshinki’nin tarzına gerçekten uyan bir şarkı.

Changmin: Lütfen konserlerimizi dört gözle bekleyin.

Geri dönüşleri için oldukça uygun bir şarkıya benziyor.

Yunho: Bunun, uzun zamandır beklediğimiz an olduğunu söylemektense, ben bunun bireysel aktivitelerimizin ve gelişimimizin sonucunu göstermek için bir fırsat olduğunu düşünüyorum. Üyelerini, aktivitelerini gerçekleştirirken izleyen bir lider olarak, aynı şeyleri yapmak istediğimi hissediyorum.

Changmin: Sanırım bu birbirine bağlı bir ilişki. Yunho hala bir lider olarak çok faydalı. Ben lider rolünü üstlenemezdim. Lider ben olsaydım eminim herkes çok zor zamanlar yaşar ve aşırı baskı altında hissederdi. (gülüyor)

Yunho: Ben de baskı altındayım (Changmin tarafından). Lider ben olduğum için, buna baskı diyemem. Ama tavsiye verebileceğimi hissediyorsam, veririm. Başka şeyler söz konusu olduğunda, son zamanlarda yaptığım gibi (onları) korurum.

Changmin: Geçmişte, her gün çok sıkı çalışırdım ve asla kendimle ilgilenecek zamanım olmazdı. Şahsen, hiç geleceğe bakan biri olmadım. Ancak geçen yıllar boyunca, daha sakin ve olgun bir zihinle kendimi değerlendirmeyi öğrendim. İçimdeki potansiyelin farkına vardım. Bugünlerde hep ümit doluyum. 

Kore’de, iki üye hala birlikte yaşıyorlar. Kendilerine ait odalarıyla ilgili farklı görüşleri var.

Changmin: Taşındığımızdan bu yana daha yeni kendime ait bir odam oldu. Çok büyük bir TV ve hoparlör setim var. Onlarla PS3 oynamak harika. Küçük bir buzdolabım bile var.

Yunho: Benim odam biraz daha sade. Son zamanlardaki ruh halime uygun açık renkli perdeler ve taşınabilir bir dolap aldım.

Changmin: Benim odamda onlardan yok.

Yunho: Çünkü oynadığımız taş-kağıt-makas oyunundan kazandım.

Changmin: Ama onların hepsi benim ihtiyacım olanlardı.

Yunho: Benim odam küçük. (gülüyorlar)
Changmin: Birlikte yaşadığımız zamanlarda beraber çok fazla zaman geçirmedik çünkü ikimizde bireysel aktivitelerimize öncelik vermiştik ve gerçekten çok fazla aktivitemiz vardı.  Evde asla ortalığı karıştırmayacağımıza dair bir anlaşma yapmıştık. Artık karışıklık çıkarmıyoruz.

Yunho: Ayrıca telefonla konuşmak için de dışarı çıkıyoruz.

Changmin: Yunho uyumadan önce yatağına uzanıp telefonla konuşmaya bayılır. Aynı odada kalırken buna katlanamıyordum!

Yunho: Çünkü günün en sevdiğim zamanı o zamandı. Üzgünüm üzgünüm (gülüyor)

Bitirmeden önce bize bir mesaj bırakın…

Yunho: Esasen yeni bir ruh haliyle bir kez daha hayallerimi gerçekleştirdiğim için çok mutluyum.

Changmin: “Özgürlüğün” birçok anlamı var. Ben o anlamların hepsini taşıyan biri olmak istiyorum. Lütfen beni izleyin. Japonca iletişim kurmak için daha sıkı çalışacağım.


S&C

Hanginiz daha rekabetçi?

Yunho: Ben.

Changmin: Sanırım ben daha az rekabetçiyim. Çok fazla ilgimi çekmeyen şeylerle karşılaştığımda kaybetmeyi umursamam çünkü en iyisini yapmak zorunda olduğum zihniyetiyle yaklaşmam. (gülüyor.)

Yunho: Sonucu olmayan zamanlarda bile. Yapabileceğin ve yapamayacağın şeyler vardır. Kazanabileceğin ve kazanamayacağın şeyler vardır. Bunlardan hiçbiri olmasa bile ben hala en iyisini yapmaya çalışırım.

Hedeflerinize ulaşmanızın sırrını bize söyler misiniz?

Yunho: Kendine güvenmek. Önündeki tehlikeli bir yol olsa bile, bir gün amacına ulaşacaksın. Üzgün hissetsen de sorunlardan kaçma, onlarla yüzleş. Bu şekilde, aslında hayallerinin ulaşılabilir olduğunu göreceksin.

Changmin: (Alkışlıyor/dili tutuldu) Süperstar Yunho’dan öğrenmek istediğim çok fazla şey var.

Yunho: Yalancı! (gülüyor) İyi dedin!

Hangi alanlarda birbirinize karşı kaybetmezsiniz?

Yunho: Changmin, futbol oyunu “Winning Eleven” oynadığımızda hep beni yener. (iç çekiyor)

Changmin: Okuduğumuz kitap sayısını karşılaştırmaya ne dersin?

Yunho: İkimizde okumaktan keyif alırız ama konu en çok kimin okuduğuna gelince… Hmm peki, şuan “The Secret/Sır” diye bir kitap okuyorum.

Changmin: O, oturup şaşkın şaşkın baktığın kitap değil mi? (gülüyor)

Birbirinizin zayıf yönlerini toparlamak için ne yapıyorsunuz?

Yunho: Konuşma yapmak yeterli olmuyor, birbirimize yardım etmek için doğal atmosferi kullanıyoruz. Gerçekten hiç plan yapmıyoruz (gülüyor) çünkü birbirimizi anlayabilecek kadar uzun süre birlikte yaşadık.

Changmin: Yunho için hiç de endişelenmenize gerek yok! O mükemmel bir lider!

Yunho: Oh hayır (gülüyor)!! Mükemmel değilim.

Hanginiz daha şanslı?

Yunho: Ben şansa inanmıyorum. Başarmak için çok sıkı çalışmanız gereken şeyler vardır. İlk başladığımızda TVXQ da çok şanslı değildi fakat zaman geçtikçe şansımız arttı. Benim her zaman koruduğum düşünce budur. “Goong”dayken provalar ve çalışmalar için çok fazla zamanım yoktu ve telafi edebilmek için bana ait zamanda pratik yapıyordum.

Bugüne kadar, en önemli anınız hangisiydi?

Yunho: İlk kurulduğumuz zamandı. Ondan sonra Kohaku’ydu. Bu, bizim yalnızca şarkılarımızı duyan insanlara güçlü sahne performanslarımızı gösterebilmek için yakaladığımız bir fırsattı. Kalbim fırlayacakmış gibi dans ederken aklımdaki düşünce buydu! Çok gergin olmama rağmen, kutsanmış gibi hissetmiştim. Sanki üzerimde büyü var gibiydi “İşte şimdi hayallerim gerçeğe dönüşüyor.”

Changmin: SM Town’da verdiğimiz canlı konserde ikimizin TVXQ olarak ilk kez sahneye çıktığı zamandı. Bu şimdiye kadar ki en endişe verici andı.

Lütfen bize zorluklarla başa çıkma yönteminizden bahsedin.

Yunho: Zorluklara karşı sabrederken onlardan zevk alın. Kaçmayın. Bu bir birey olarak sadece beni ilgilendirmez aynı zamanda çevremdekilerin mutluluğunu da etkiler.

Changmin: Ben üzerinden zaman geçmesine izin veriyorum ve yapabileceğim en iyi şekilde sorunlarla yüzleşmeye çalışıyorum.


Hanginiz aşk taktikleri hakkında konuşur?

Yunho: Ben değil.

Changmin: Biz yapmayız çünkü yapamayız. Bu ikimiz için de aynı.

Yunho: Aslında onlar gerçekte taktik değiller. Gerçekten… Hiçbirini bilmiyorum (gülüyor)!

Changmin: O insan gördüğüm tek kişi olacak.  Ne zaman aşk ve romantizm söz konusu olsa beynim cidden çalışmıyor.

Yunho: Changmin ve ben, ikimizde aşka karşı oldukça safız. İç güdülerimize güveniriz bu yüzden ne zaman Changmin aşık olsa o söylemeden anlayabilirim.

Changmin: Ben de! (gülüyorlar)

Uğurlu olduğuna inandığınız herhangi bir şeyiniz var mı?

Yunho: Fiziksel nesneler yerine, (kendime inancım olduğu için) motivasyonumu sürdürebilmek için kendime söylediğim sözler vardır. Ve sonra göğsüme bir şaplak atarım.

Changmin: Acıtana kadar vurmak zorundasın!

Yunho: Hayır hayır, sadece 2 ya da 3 kez (gülüyor)

Changmin: Kötü şansa inanmadığım için bu tarz şeyler hakkında hiç düşünmedim. Ben daima kendime ve Yunho’yla olmanın her şeyi yoluna koyacağına inandım.

Yunho: Wow!

Changmin: Yunho’nun çevresindeyken gerçekten iyi hissediyorum.

Yunho: Bunun nedeni beni çok iyi tanıyor olman.

Bir sanatçı olarak neleri başarmak istiyorsunuz?

Yunho: Yeterince sıkı çalışmak istiyorum, bu sayede insanlar bana bakıp şöyle diyecek: “Şaşmamalı, çünkü onlar Tohoshinki!”. Birçok yönden gerçekten olgunlaştım ve umarım insanlar bunu görürler.

Changmin: Şuan 5 kişi yerine sadece 2 kişiyiz. Klip çekimlerinde ya da başka herhangi bir şeyde olsun sadece ikimiz olacağız. Şuan yaptığımızdan daha iyisini yapmak zorundayız. Bu şekilde insanların beklentilerinin ötesine geçebiliriz.

Kaynak: Non-No March 2011, Maxchangminbar
İngilizce Çeviri: dorfehh@DBSKnights
Türkçe Çeviri: Cube @TVXQTurkishFans

0 yorum:

Yorum Gönder