8 Şubat 2014 Cumartesi

[Röportaj] TVXQ'nun 'Geri Dönüşü' ''9 Yıldır Şarkıcılar…Sorumluluk Duygumuz Dahada Büyüdü''


2 üyeli grup TVXQ Korece albümleriyle 1 yıl 8 ay sonra hayranlarına geri döndü. TVXQ Yunho (26) ve Changmin (24) 6. stüdyo albümleri Catch ME’yi eylülün sonunda yayınladılar. 5. albümleri Keep Your Head Down’u Ocak 2011′de yayınladıktan beri ilk defa  hayranlarını son yerli  albümlerindeki yeni şarkılarıyla selamlıyor.
 
Kore’de verdikleri ara süresince, TVXQ Japonya’daki turlarını başarıyla tamamladı ve şarkıcı ve insan olarak da olgunlaştılar. Yılın ilk yarısındaki Japon’ya turlarında 550.000 hayranı karşıladılar. Bu etkinlik TVXQ’nun Japonya’daki popüleritesinin hala arttığını bir kez daha kanıtladı.
 
Grup 2004′te çıkış single’ları HUG’ı yayınlayalı yaklaşık 9 yıl oldu. Çıkışlarından beri popülerler ve bu popülerite deniz aşırı ülkelere de ulaştı. Bu durum çoğunun yapmacıklığa düşmesine neden olsa da TVXQ hala yeni mücadelelere aç. Bu da onların kendini beğenmişliğe kapılmamalarının önemli bir sebebi.
 
Grubun çıkış parçası SM’in yıldız prodüktörü Yoo Young Jin tarafından yazılıp bestelendi. Catch ME güçlü elektronik bir melodiye sahip olmasının yanı sıra eşlik etmesi de kolay bir şarkı.
 
Yeni albüm berrak ve neşeli “Dream”li, orta tempolu ballad “How are you”lu, rock parçası “Getaway”li şarkı listesiyle farklı tarzları içeriyor. Yeni albümün TVXQ’nun müzikal kapasitesini ve sürekli yeni şeyler deneme isteklerini yansıttığı söylenebilir.
 
TVXQ’yla -olgun ama hala çocuksu bir masumluğa sahip TVXQ’la- röportaj yaptım. 6. albüm için ilk performansları ayın 6sında Music Bank’te olacak.
- Geri dönüşünüz hakkında ne hissediyorsunuz?
 
YH : Kore’de verdiğimiz ara tahminimden uzun sürdü. Denizaşırı ülkelerde performans sergilediğimiz için o kadar da uzun gelmemişti ama geri döndüğümüzde, yerli hayranlarımız bizi çok uzun süredir bekledikleri için kötü hissettik. Daha erken geri dönüş yapmayı planlıyorduk fakat büyüyüp gelişme kaydettiğimizi göstermek istedik, bu yüzden uzun sürdü. Son şarkımız WHY güçlü, yoğun tempomuzu vurguluyordu, bu yüzden yeni şarkımızın halka daha çok hitap etmesini istedik. Eşsiz müzik stilimizi takip edilmesi koly nakaratla dengelemeye çalıştık. Hep zorlukları, yeni mücadeleleri kabul ettik ve bu da yeni şeyler gösterebilmemiz için bir şanstı. Bu sadece başlangıç ama kalbim şimdiden beklentiyle çarpıyor. Hala canlı performans sergilemediğimiz için üzerimde biraz baskı hissediyorum.
 
CM : İnsanların 1 yıl ve 8 ay oldu dediklerini duyduğumda geri dönüş yapalı çok uzun zaman olmuş gibi hissettim. Ama bizim için 2 Korece albümümüzün arasında o kadar da uzun zaman geçmiş olmadı. Japonya konserlerimizde WHY’ı belki yüzden fazla kez söyledik.
 
- Yeni albümünüzü tanıtır mısınız?
 
YH : Albümde birçok farklı tarz biraraya geldi. Son albümümüzle kıyaslarsak ilk albümdekilere benzer şarkılar daha fazla var. 90′ların melodisine sahip ‘Dream’, ‘How Are You’ ve rock parçası ‘Getaway’ gibi şarkılar var. Bence ‘catch Me’ özgün müzik stilini kaybetmemiş fakat rahatlıkla dinlenilebilen bir şarkı. Başarılı olamasak bile, tek bir tarzla sınırlandırılmış müzik yapmak istemiyoruz, bu yüzden albümde birçok farklı tarzda şarkı var. “TVXQ bukalemun gibi” denildiğini duymak istiyorum.
 
- Geçen 1 yıl 8 ayın en unutulmaz anı hangisiydi?
 
YH : Koreli şarkıcıların Japonya konserlerindeki en seyirci sayısında kendi rekorumuzu tekrar kırdık. Son Japonya turumuzda 550.000 hayranı karşıladık. Daha önce en fazla 300.000 olmuştu. Tokyo Dome’daki 2 performans boyunca o kadar etkilenmiştim ki çıkış yaptığımızdan beri ilk defa ağladım. Hayranlarımız bizim için özel bir etkinlik hazırladıklarında onların önünde, sahnede durabildiğim için çok minnettardım.
 
CM : Tabiiki Japonya turumuz en unutulmaz olanıydı. Genellikle didinen, kendini yıpratan bir insanım. Sahnede bir hata yaptığımda “Neden bunu yapamıyorum” diye düşünürdüm. Ama o zaman böyle hissetmedim, başından sonuna kadar eğlenmeye çaba harcadım. Hata yaptığımda bile “Bir dahaki sefere daha iyi yapacağım” dedim ve devam ettim. Değişme nedenlerimden biri de Japonya turu sırasında yer aldığım film ‘Fly with the Gold’du. 2 şeyi bir arada yapmak çok zordu, ama bir sefer başladığımda yapabildiğimi fark ettim. İlk başlarda yabancı dilde oyunculuk yaptığım için çok stresliydim fakat daha sonra bundan zevk aldığımı fark ettim. Bu süreç işinden zevk alan bir insan olmama yardım etti.
 
- İlk çıkışınızı yapalı neredeyse 9 yıl oldu. 
 
YH : İleriye bakmktan başka hiçbir şey yapmadık fakat şimdi etrafıma baktığımda yayın şirketlerine gittiğimizde çoğunlukla en tecrübeli ünlüler biz oluyoruz. Müziğimizi duyduktan sonra şarkıcı olmak isteyen insanlar var. Samimiyetimiz ve sorumluluk duygumuz da zamanla birlikte büyüdü. 
 
CM : Geçenlerde SNSD’nin 5 yıllarını kutladığını duydum. Bizim çıkışımızdan bu yana çok zaman geçtiğini o zaman fark ettim. (kahkahalar)
 
- O halde küçükleriniz sizi ulaşması -yakınlaşması- zor mu görüyor?
 
YH : SNSD’yi düşünürsek, bence onlar bizi yanlarında rahat olabilecekleri ağabeyleri olarak görüyor haha. Ama aynı zamanda da ulaşılması zor. Bence bu küçüklerle kurulabilecek idaal ilişki. 

Kaynak : starnews
Çeviri : Zeynep@TVXQTurkishFans

0 yorum:

Yorum Gönder